;
coinex

فیس آی دی آیفون ایکس تنها از یک چهره شناسایی شده پشتیبانی می کند؛ اپل تایید کرد!

فیس آی دی آیفون ایکس تنها از یک چهره شناسایی شده پشتیبانی می کند

یکی از اهداف تاچ آی دی برای احراز هویت دستگاه آی او اس، پشتیبانی از چند پروفایل بود، اما به نظر می‌رسد فیس آی دی آیفون ایکس از این لحاظ با محدودیت هایی روبه‌رو است. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

یکی از اهداف (احتمالی) تاچ آی دی (Touch ID) پشتیبانی از چند اثرانگشت/رمز و بنابراین، پشتیبانی از چند پروفایل مجزا بود؛ به این ترتیب که هر اثرانگشت/رمز، فرد را به پروفایل خود هدایت می‌کرد.

باتوجه به این ویژگی، بسیاری از افراد یک یا چند اثر انگشت از افراد خانواده یا همسر خود را در تاچ آی دی ثبت می‌کردند؛ اما متاسفانه به نظر می‌رسد که فیس آی دی آیفون ایکس به عنوان آخرین معیار امنیتی اپل، قادر به پشتیبانی و ثبت چند چهره مجزا نیست. اپل به تازگی نیز این موضوع را تایید کرده که فیس آی دی (Face ID) تنها از یک چهره شناسایی شده پشتیبانی می‌کند.

فیس آی دی در آیفون ایکس

این بدان معناست که تنها شما و فقط خود شما می‌توانید با استفاده از این روش قفل گوشی خود را باز کنید و کاربران دیگر برای ورود به گوشی شما باید از رمزعبور استفاده کنند. البته با توجه به اینکه احتمالا افراد مختلفی گوشی شما را روشن می‌کنند و فیس آی دی به طور مستمر در حال بررسی چهره‌های آن‌ها برای دادن اجازه‌ی دسترسی به گوشی است و همچنین باتوجه به محدودیت تعداد دفعات خطا در این حالت، احتمالا خود شما نیز مجبور هستید از رمزعبور برای ورود به گوشی خود استفاده کنید؛ درست همانند آنچه که در دموی فیس آی دی در روز رونمایی از آیفون ایکس مشاهده کردیم!


بیشتر بخوانید:

فناوری فیس آی دی گوشی هوشمند آیفون ایکس اپل چگونه کار می‌کند؟


با اینکه تقریبا از فیس آی دی استقبال شده و احتمالا بهتر از قبل می‌تواند از حریم خصوصی شما محافظت کند، اما به نظر این موضوع برای پلیس و درمجموع مجریان قانون چندان خوشایند نباشد؛ چراکه احتمالا آن‌ها برای استخراج اطلاعات از گوشی مظنونین با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر