;
coinex

برابوس 900 راکت کابریو ابر خودرویی که توانایی رسیدن به سرعت 350 کیلومتر در ساعت را دارد!

برابوس 900 راکت کابریو

شرکت برابوس (Brabus) که از اواخر دهه 1970 میلادی در زمینه تقویت و بهینه سازی خودروهای تولیدی شرکت‌های مرسدس بنز (Mercedes Benz)، اسمارت (Smart)، تسلا (Tesla) و می باخ (Maybach) فعالیت دارد، از یک مدل جدید با نام برابوس 900 راکت کابریو در کلاس بدنه خودروهای کوپه بدون سقف در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2017 رونمایی کرد.

برابوس 900 راکت کابریو

آخرین محصول این شرکت، مدل جدید برابوس 900 راکت کابریو بوده که بر پایه نمونه تقویت شده مدل S65 AMG Coupe ساخته شده است که سال گذشته به نمایش عمومی در آمد. این خودرو با استفاده از موتور و پیشرانه 12 سیلندر خورجینی خود، یکی از قدرتمندترین خودروهای تولیدی موجود در بازارهای جهانی به حساب می‌آید.

موتور و پیشرانه

پیشرانه استفاده شده در مرسدس S65 AMG Coupe یک نمونه 12 سیلندر خورجینی 6.0 لیتری بود که توانایی تولید نیرویی معادل 621 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی برابر با 738 پاوند بر فوت (معادل 1.000 نیوتون متر) را داشت. برابوس این موتور را مورد بهینه سازی و تقویت قرار داده و پیشرانه برابوس 900 راکت کابریو توانایی تولید نیرویی معادل 888 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 1106 پاوند بر فوت (معادل 1500 نیوتون متر) را داشته که از دور موتور 4.200 RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. البته این گشتاور به صورت الکترونیکی و به دلایل امنیتی به 885 پاوند بر فوت (معادل 1200 نیوتون متر) محدود شده است.

برابوس با افزایش حجم موتور استفاده شده در برابوس 900 راکت کابریو از 6.0 لیتر به 6.3 لیتر، میل لنگ جدید ساخته شده از فولاد، سیستم توربوشارژر جدید با قدرت بالاتر، مانیفولد‌های اگزوز اختصاصی و خروجی‌های اگزوز با کارایی بالا، به همراه سیستم خنک کننده جدید با قابلیت رانش هوای بیشتر به داخل سیستم خنک کننده کارایی‌های این موتور قدرتمند را بیش از پیش افزایش داده است.

عملکرد

موتور خورجینی 12 سیلندر (V12) استفاده شده در برابوس 900 راکت کابریو با استفاده از یک جعبه دنده جدید 7 سرعته اتوماتیک جدید با بهره گیری از دیفرانسیل لغزش محدود (Limited Slip Differential) نیرو را به چرخ‌های عقبی این خودرو منتقل می‌کند. این مجموعه برابوس 900 راکت کابریو را در زمانی در حدود 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رساند. حداکثر سرعت اعلام شده برای این خودرو نیز در حدود 217 مایل در ساعت (معادل 350 کیلومتر در ساعت) است.

تجهیزات خارجی و بدنه

علاوه بر تغییرات اعمال شده بر روی موتور، برابوس 900 راکت کابریو از تغییرات و تجهیزاتی مدرن زیبا، همانطور که از این شرکت انتظار میرود، در بخش بدنه و کابین نیز سود می‌برد. از تجهیزات این خودرو به عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های استاندارد فورج کاری شده 20 اینچی
  • رینگ‌های سفارشی فورج کاری شده 22 اینچی
  • تایرهای با کیفیت بالای ساخت شرکت آمریکایی کنتیننتال (Continental)
  • تجهیزات بدنه ساخته شده از فیبر کربن شامل آیینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و باله عقب
  • پوشش مات یا براق بنا بر سفارش خریدار برای تجهیزات ساخته شده از فیبر کربن

علاوه بر این برابوس 900 راکت کابریو با کاهش طولی در حدود 0.6 اینچ (معادل 15 میلیمتر) روبرو بوده که نمایی اسپرت تر و جذاب تر را برای آن به ارمغان می‌آورد.

 

تجهیزات داخلی و کابین

تغییرات و امکانات برابوس 900 راکت کابریو به بخش بدنه و موتور خلاصه نشده و تجهیزات و امکانات داخل کابین این خودروی خاص نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته اند که نمایی اسپرت تر و مجلل تر را برای آن رقم زده است. پادری‌های این خودرو مجهز به سیستم نور پردازی با رنگ‌های مختلف شده و ادوات کنترلی مانند اهرم‌های تعویض دنده تعبیه شده بر روی فرمان، پدال‌های گاز و ترمز با استفاده از فلز آلومینیوم ساخته شده اند.

رنگ آمیزی داخلی و پوشش صندلی‌ها و بخش جلویی داشبورد نیز به طور کلی دگرگون شده و قابل سفارش در دو رنگ کرم و مشکی خواهند بود. داشبورد و تزئینات داخلی نیز با استفاده از چوب سیاه رنگ ساخته شده که قابلیت تعویض با انواع دیگر چوب و یا فیبر کربن را خواهد داشت.

قیمت و زمان عرضه

این شرکت هنوز قیمت و زمان دقیقی را برای عرضه برابوس 900 راکت کابریو به بازار اعلام نکرده و همه اطلاعات به بعد از نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 موکول شده است. اما با توجه به قیمت در حدود 250.000 دلاری (معادل 990 میلیون تومانی با احتساب دلار 3.950 تومانی در زمان نگارش) به نظر نمی رسد که برابوس 900 راکت کابریو با قیمتی کمتر از 350.000 دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان) به دست خریداران خاص این خودروی متفاوت برسد.

شرکت برابوس

برابوس یک شرکت فعال در زمینه تقویت و بهینه سازی (Tuning) خودروهای تحت مالکیت شرکت مرسدس بنز است. این شرکت در سال 1977 میلادی توسط بودو بوشمن (Bodo Buschmann) و کلاوس براکمن (Klaus Brackman) در شهر Bottrop کشور آلمان تاسیس شد. نام این شرکت نیز برگرفته از بخش ابتدایی نام خانوادگی موسسان آن (Bra+Bus) است. از خودروهای تولیدی این شرکت می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • برابوس اسمارت ForTwo روباز مدل سال 2017 میلادی
  • برابوس 700 بیتوربو (Biturbo) محصول سال 2011 میلادی
  • برابوس مرسدس بنز کلاس G V12 محصول سال 2003 میلادی

 

مشخصات فنی برابوس 900 راکت کابریو در یک نگاه

حجم موتور (لیتر) 6.3
تعداد سیلندر 12 خورجینی توربو
قدرت موتور (اسب بخار) 888
گشتاور (نیوتون متر) 1500
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت  (شهر)
مصرف سوخت (بزرگراه)
مصرف سوخت (ترکیبی)
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 3.9
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 350
قیمت پایه (میلیون تومان) 1.400

گالری تصاویر برابوس 900 راکت کابریو

منبع : Caranddriver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر