;
coinex

مدیاتک به جای کار روی تراشه‌های 7 و 10 نانومتری در سال آینده، روی تراشه‌های میان رده تمرکز خواهد کرد

مدیاتک به جای کار روی تراشه‌های 7 و 10 نانومتری در سال آینده، روی تراشه‌های میان رده تمرکز خواهد کرد
بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، مدیاتک قصد دارد که بیشتر بر روی ساخت چیپست‌های میان رده تمرکز کند. سری هلیو پی می‌تواند وضعیت فروش این شرکت را در سال آینده بهبود ببخشد.

به گزارش برخی منابع خبری تکنولوژی، بعید به نظر می‌رسد که مدیاتک در سال 2018 بر روی تراشه‌های 10 نانومتری و یا 7 نانومتری تمرکز کند. غول صنعت سازنده تراشه در حال حاضر هدف خود را بیشتر روی بخش گوشی‌های هوشمند میان رده قرار داده است.

DigiTimes گزارش می‌کند که تراشه ساز تایوانی بخش روند تحقیق و توسعه خود را از تراشه‌های پرچمدار به سمت تراشه‌های میان رده سری P تغییر داده است. این کمپانی در حال حاضر توسعه تراشه‌های بالارده سری هلیو ایکس را به حالت تعلیق درآورده است.

مدیاتک تاکنون سه تراشه در سری پی عرضه کرده است. اولین تراشه هلیو پی 25 بود، پس از آن هلیو پی 23 معرفی شد و در نهایت هلیو پی 30 به این جمع اضافه شد.

اولین تراشه هلیو پی 25 بود، پس از آن هلیو پی 23 معرفی شد و در نهایت هلیو پی 30 به این جمع اضافه شد.

هنوز نمی‌توان درستی این خبر را تایید کرد، اما اگر این خبر درست باشد، می‌تواند تاییدیه‌ای برای تاخیر در مسابقه توسعه کوچکتر کردن گره‌ها در فناوری ساخت تراشه‌های این کمپانی تایوانی باشد. آخرین تراشه این کمپانی که با فرآیند ساخت 10 نانومتری تولید شد، هلیو ایکس 30 است، اما رقابت برای توسعه و ساخت تراشه‌های 7 نانومتری با کوالکام ادامه دارد.

کوالکام گفته است که برای تولید اسنپدراگون 845 رو به لیتوگرافی 7 نانومتری خواهد آورد. شاید مدیاتک نیز برای جا نماندن از این قافله، تصمیم بگیرد که زودتر به لیتوگرافی 7 نانومتری وارد شود تا از رقیب تراشه ساز خود عقب نماند.

مدیاتک از سال گذشته شاهد کاهش فروش تراشه‌های خود بود و سود خالص حاصل از فروش تراشه‌های این کمپانی نسبت به سال گذشته، افت 35 درصدی را تجربه کرد. این شرکت به دنبال آن است تا درآمد خالص از فروش تراشه‌های خود را در سال 2018 افزایش دهد.

بر اساس گفته‌های مدیر ارشد مدیاتک، ریک تسای (Rick Tsai)، ساخت تراشه‌های موبایلی سری هلیو پی، مهمترین محصول تولید شده توسط مدیاتک خواهد بود که تمکز اصلی این شرکت بر روی آن شکل خواهد گرفت و لیتوگرافی 12 نانومتری، فرآیند اصلی ساخت تراشه‌های مدیاتک خواهد بود. این روندی است که مدیاتک قصد دارد آن را در سال 2018 ادامه دهد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر