coinex
راهنمای خرید تکراتو

نگاهی به خودروی مفهومی آئودی آیکون (Aicon) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017

خودروی مفهومی آئودی آیکون

خودروی مفهومی آئودی آیکون (Audi Aicon) آخرین محصول شرکت معتبر آلمانی آئودی (AUDI) در بخش خودروهای الکتریکی است که برای نمایش عمومی به نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 ارسال شده است.

آئودی آیکون مفهومی

آئودی آیکون یک خودروی اسپرت در کلاس بدنه خودروهای سدان چهار در 2+2 نفره الکتریکی است. این خودرو طراحی بدنه متفاوتی با نمونه‌های موجود در بازار داشته و از کمان‌ها و انحناهای متعددی در ساخت بدنه آن استفاده شده است.

طراحی خارجی و بدنه

آئودی آیکون خودروی بزرگی بوده و طولی برابر با 5.444 میلیمتر، پهنایی برابر با 2.100 میلیمتر و ارتفاعی معادل 1.506 میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن برابر با 3.470 میلیمتر است. برای درک بهتر می‌توان این خودرو را با ب ام و سری 7 موجود در بازار ایران مقایسه کرد که با طولی معادل 5.098 میلیمتر، پهنای 1.902 میلمتر، ارتفاع 1.467 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلوی 3.070 خودرویی به نسبت کوچک در مقابل آئودی آیکون به حساب می‌آید. رینگ‌های استفاده شده در این خودرو نیز بسیار بزرگ بوده و در سایز 26 اینچ هستند که به زیبایی و جذابیت و قدرت این خودرو می افزاید.

موتور و پیشرانه

آئودی آیکون از چهار موتور الکتریکی که به چهار چرخ این خودرو متصل بوده سود برده که توانایی تولید حداکثر گشتاور تولیدی قابل توجهی در حدود 405 پاوند بر فوت (معادل 550 نیوتون متر) را دارد. نیروی تولید این موتور الکتریکی نیز در حدود 260 کیلو وات (معادل 350 اسب بخار) بوده که برای یک خودروی الکتریکی رقم قابل ت.جهی به حساب می آید.

شعاع حرکتی و باتری

بر اساس اعلام شرکت آئودی شعاع حرکتی این خودروی الکتریکی با توجه به استفاده از مواد اولیه بسیار سبک وزن و سیستم بازیابی نیروی حاصله در هنگام ترمزگیری، در حدود 435 مایل (معادل 700 کیلومتر) خواهد بود که رقمی بسیار مناسب و رقابتی برای یک خودروی الکتریکی به حساب می‌آید. آئودی آیکون از سیستم شارژ بدون سیم استفاده کرده و باتری‌های موجود در این خودرو در زمانی در حدود 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ خواهند شد.

طراحی داخلی و کابین

کابین آئودی آیکون نیز از یک فرم طراحی جدید و بسیار مدرن استفاده می‌کند. این طراحی که پایه‌ای برای خودروهای خودران جدید است، از صندلی‌هایی با قابلیت عقب و جلو شدن استفاده می‌کند که محیطی آرام و راحت را برای سرنشینان جلویی فراهم می‌کند. صندلی‌های عقبی نیز با طراحی خاصی خود قابلیت استفاده به عنوان یک مبل راحتی را خواهند داشت.

با توجه به نبود ستون B (ستون وسطی) سوار و پیاده شدن به خودرو بسیار راحت بوده و با توجه به ابعاد بزرگ و فاصله دو محور عقب و جلویی 3.5 متری، یک اتاق نشیمن نسبتا کوچک در اختیار سرنشینان قرار گرفته است. همچنین فضایی در حدود 660 لیتر نیز در دو بخش عقب و جلویی آئودی آیکون برای محفظه بار و قرار دادن اسباب و اثاثیه سرنشینان درنظر گرفته شده است. نورپردازی داخل کابین نیز با استفاده از لامپ‌های مدرن اولد (OLED) بوده که تاثیر بسیاری بر هرچه لوکس و مجلل تر شدن فضای داخلی دارد.

نحوه کنترل

بر اساس اعلام شرکت آئودی، سرنشینان این خودرو توانایی کنترل کل خودرو را با استفاده از فرامین صوتی خواهند داشت. سیستم هوشمند چند رسانه ای موجود در این خودرو به قابلیت دنبال کردن نگاه نیز مجهز بوده و سرنشینان می‌توانند با تمرکز بر روی هر کدام از بخش‌های منوهای موجود در این سیستم به انتخاب آن پرداخته و سپس با استفاده از فرامین صوتی و یا صفحه نمایش بسیار بزرگ موجود در کابین به استفاده از قابلیت مورد نظر بپردازند.

سقف شفاف قابل کنترل

طراحی سقف منحنی و کشیده آئودی آیکون نیز خاص است. این سقف شیشه‌ای قابلیت تغییر شفافیت را داشته و به سرنشینان اجازه استفاده از نور خورشید و محیط را داده و در صورت لزوم با تیره شدن، مانند یک سقف عادی، مانع ورود نور به داخل کابین می‌گردد.

بخش جلویی

طراحی بخش جلویی آئودی آیکون نیز بسیار نوآورانه و متفاوت بوده و لامپ‌های LED به طور کامل بخش‌های اطراف جلو پنجره این خودرو را پوشش داده و نمایی جذاب و فراتر از زمان به آن داده است.

چراغ‌های عقبی

چراغ‌های عقبی موجود در آئودی آیکون نیز به صورت یک تکه و با استفاده از تعداد زیادی لامپ LED ساخته شده است. به گفته شرکت آئودی این خودرو مجهز به یک سیستم بسیار پیشرفته تعاملی بوده که امکان برقراری ارتباط این خودرو با خودروهای در حال حرکت در جاده و یا عابران پیاده را از طریق نمایشگر‌های موجود در دو بخش جلویی و عقبی می‌دهد.

سخن آخر

آئودی آیکون در مجموع یک خودروی مفهومی بوده و دلیلی برای تولید انبوه آن وجود ندارد. اما نوآوری‌های به کار رفته و تفکر ایجاد حداکثر راحتی و آسایش برای سرنشیان، در این خودرو بسیار جذاب بوده و احتمالا در آینده نزدیک شاهد استفاده از آنها در خودروهای در حال تردد در خیابان‌ها خواهیم بود.

گالری تصاویر آئودی آیکون

منبع : BusinessInsider

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر