;
coinex

خودروی الکتریکی پورشه میشن ای با قیمتی در حدود 90 هزار دلار وارد بازار می‌شود!

خودروی الکتریکی پورشه میشن ای با قیمتی در حدود 90,000 دلار وارد بازار می‌شود!

میشن ای (Mission E) یک خودروی الکتریکی از طرف شرکت پورشه (Porsche) است. این اتوموبیل دو سال پیش رونمایی شد و قرار است که در سال 2019 وارد بازار شود.

میشن ای به بیان واقعی یک خودروی زیبا محسوب می‌شود. این اتومبیل قرار است که برگ تازه‌ای را در دفتر خودروهای الکتریکی باز کند. پورشه، خودروساز مشهور آلمانی، اخیرا به سایت خبری کار مگزین (Car magazine) گفته است که می‌خواهد مدل میشن ای را با قیمتی در حدود قیمت مدل پانامرا (Panamera) وارد بازار کند. با توجه به این امر می‌توان گفت که خودروی الکتریکی جدید پورشه با قیمتی در بین 80 تا 90 هزار دلار وارد بازار می‌شود.

عرضه میشن ای با چنین قیمتی یک برگ برنده برای این خودرو به شمار می‌آید؛ زیرا بسیاری از منابع خبری تصور می‌کردند که این اتومبیل الکتریکی با قیمت بسیار گران‌تری وارد بازار شود. حال اگر که پورشه به گفته‌های خود عمل کند، می‌توان گفته که خودروی الکتریکی این سازنده آلمانی یک رقابت بسیار جدی با محصولات برند تسلا (Tesla) آغاز می‌کند.

پورشه چند وقت پیش گفته بود که میشن ای را با چند نوع موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. این سازنده علاوه بر این گفته بود که اثر هنری جدیدش در حدود 600 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود 483 کیلومتر را طی کند. خودروساز آلمانی همچنین گفته است که میشن ای قادر است در مدت زمانی معادل 3.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

خودروهای الکتریکی و خودران آینده صنعت خودروسازی هستند، زیرا آلودگی بسیار کمتری را در مقایسه با خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی ایجاد می‌کنند و از طرفی راندمان مشابه و حتی بهتری دارند؛ به همین دلیل اکثر خودروسازان مشهور مثل بنز، بی ام و، تسلا، فولکس واگن و آئودی به تولید این گونه از اتومبیل‌ها روی آورده‌اند.

پورشه میشن ای

.

منبع: geeky-gadgets

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر