coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی کامل گوشی هوشمند می نوت 3 شیائومی : خوب، بد، زشت!

بررسی کاملا گوشی هوشمند می نوت 3 شیائومی : خوب، بد، زشت!می نوت 3 شیائومی (Mi Note 3) چند وقت پیش در یک رویداد مطبوعاتی در کنار مدل پرچمدار می میکس 2 معرفی شد؛ در این مطلب به معرفی و بررسی کامل این محصول پرداخته‌ایم.

فبلت پرچمدار می میکس 2 (Mi MIX 2) محور اصلی برگزاری رویداد اخیر شرکت شیائومی (Xiaomi) بود؛ یک فبلت پیشرفته و بدون حاشیه که بدون شک به عنوان یکی از زیباترین گوشی‌هایی که تا به حال معرفی شده، شناخته می‌شود اما سازنده چینی در رویداد خودش از یک گوشی دیگر هم رونمایی کرد؛ این محصول در واقع گوشی هوشمند می نوت 3 است که نسل سوم گوشی‌های سری می نوت این سازنده به شمار می‌آید.

می نوت 3 شیائومی بر خلاف مدل می نوت 2 ویژگی‌ها و سخت افزارهای چندان پیشرفته‌ای ندارد از این رو باید آن را در طبقه بندی گوشی‌های رده متوسط قرار دهیم. این گوشی هوشمند از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 660 بهره می‌برد در حالیکه مدل قبلی آن در سال گذشته با یک پردازشگر پرچمدار وارد بازار شد. می نوت 3 شیائومی از نظر طراحی به گوشی می 6 (Mi 6) این سازنده شبیه است اما در مقایسه با این محصول از یک نمایشگر بزرگ‌تر بهره می‌برد. در این مطلب سعی کرده‌ایم که یک بررسی جامع اما کوتاه از این گوشی هوشمند ارائه کنیم. با تکراتو همراه باشید.

خوبی‌های گوشی می نوت 3 شیائومی

نقاط قوت می نوت 3 شیائومی

می نوت 3 طراحی زیبایی دارد. این گوشی هوشمند فاقد یک نمایشگر بدون حاشیه یا ویژگی‌هایی از این قبیل است اما یک بدنه شیشه‌ای – فلزی را در اختیار کاربرش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های مثبت طراحی این محصول کاور منحنی شکل پشتی آن است که باعث می‌شود این گوشی هوشمند به راحتی در دست قرار گیرد.

می نوت 3 همان طور که گفته شد از نظر طراحی شبیه به مدل می 6 ساخته شده است؛ می 6 در مقایسه با می نوت 3 شیائومی نمایشگر کوچک‌تری دارد به همین دلیل راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد اما در مجموع می‌توان گفت که نگه داشتن می نوت 3 هم چندان آزار دهنده نیست. سازنده چینی در ساخت گوشی رده متوسط جدیدش از یک اسکنر اثر انگشت هم بهره برده که عملکرد بسیار سریعی دارد. این اسکنر اثر انگشت در جلوی گوشی نصب شده تا بتواند نظر مثبت تعداد بیشتری از کاربران را به خود جلب کند اگرچه که نظردهی در مورد مکان این سخت افزار کاربردی بیشتر به سلیقه‌ کاربر بر می‌گردد.

مشخصه خوب دیگری که در مورد گوشی می نوت 3 شیائومی باید مد نظر قرار گرفته شود، قیمت مناسب این گوشی هوشمند است؛ می نوت 3 از نظر ویژگی‌های سخت افزاری شاید در مقایسه با مدل می نوت 2 ضعیف‌تر باشد اما باز هم به ازای قیمت اقتصادی خود ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

سازنده چینی این گوشی زیبا را در سه مدل عرضه کرده است. مدل پایه 384 دلار قیمت دارد؛ این محصول با رنگ مشکی تزئین شده و از یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد. اما دو مدل دیگر می نوت 3 شیائومی به حافظه‌های داخلی 128 گیگابایتی و رم‌های 6 گیگابایتی مجهز و در دو رنگ مشکی و قرمز وارد بازار شده‌اند؛ تفاوت این دو مدل در این است که مدل قرمز رنگ 460 دلار و مدل مشکی رنگ 445 دلار قیمت دارد.

از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد گوشی می نوت 3 شیائومی می‌توان به یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی 1920 در 1080 پیکسلی، دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای 12 مگاپیکسلی و باتری جدانشدنی 3,500mAh اشاره کرد.

می نوت 3 شیائومی به راحتی می‌تواند نظر مثبت آن دسته از کاربرانی را که علاقه زیادی به گرفتن عکس‌های سلفی دارند نیز به خود جلب کند زیرا این گوشی هوشمند به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز شده است. سازنده چینی در ساخت مدل می 6 از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده بود؛ به همین دلیل می 6 می تواند به واسطه یک نرم افزار و سنسور پیشرفته عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را از کاربر خود بگیرد و حال می نوت 3 این معیار را به کمک دوربین خود یک مرحله به جلو برده است.

بدی‌های گوشی می نوت 3 شیائومی

نقاط ضعف می نوت 3 شیائومی

باید به این نکته اعتراف کرد که در ازای قیمت می نوت 3 شیائومی هرگز نمی‌توانید یک گوشی پرچمدار بخرید اما این که سازنده چینی در ساخت این مدل از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 استفاده نکرده واقعا مایوس کننده است. تراشه اسنپدراگون 660 قابلیت‌های واقعا خوبی دارد اما از هیچ نظر قابل مقایسه با مدل اسنپدراگون 835 نیست و حال با توجه به این که دو مدل قبلی گوشی‌های سری می نوت سازنده چینی به عنوان محصولاتی پیشرفته وارد بازار شدند عرضه مدل جدید در قالب یک گوشی رده متوسط بیشتر این افت قدرت را نشان می‌دهد.

نکته گیج کننده دیگری که در مورد می نوت جدید شیائومی وجود دارد این است که این گوشی هوشمند با همان سبک طراحی مدل می 6 این برند اما با اندازه‌ای بزرگ‌تر ساخته شده است؛ به همین دلیل بیشتر انتظار می‌رفت که این محصول به عنوان یک مدل جدید از سری می 6 با یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 عرضه شود اما در عمل آنچه که اتفاق افتاده این است که سازنده چینی در ساخت گوشی جدیدش اولویت را به توان عکس برداری سلفی می نوت 3 داده و از استفاده از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 صرف نظر کرده است. اگرچه که می 6 و می نوت 3 شیائومی از نظر سایر مشخصات فنی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

می 6 شیائومی در برابر پاشش آب مقاوم سازی شده است اما نمی‌توان یک شاخص مقاومتی دقیق IP را برای آن تعیین کرد؛ این مطلب در مورد گوشی می نوت 3 شیائومی هم صدق می‌کند. شیائومی در هنگام برگزاری رویداد خود به هیچ نکته‌ای در زمینه مقاومت می نوت 3 در برابر آب اشاره نکرد. به همین دلیل هنوز باید صبر کنیم تا تست‌های بیشتری بر روی این گوشی هوشمند برای تعیین این ویژگی انجام شود. بدون شک نباید انتظار داشت که یک گوشی رده متوسط این توانایی را داشته باشد که در برابر نفوذ آب مقاومت کند اما اگر که سازنده چینی در ساخت گوشی جدیدش از این قابلیت استفاده کرده باشد، باید اعتراف کرد می نوت 3 واقعا در ازای قیمت پرداختی خود ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

مشخصه بد دیگری که در مورد گوشی می نوت 3 شیائومی وجود دارد این است که این محصول تا به امروز تنها در چین عرضه شده است؛ سازنده چینی هنوز هیچ مطلبی را در مورد عرضه این گوشی هوشمند در خارج از خانه‌اش منتشر نکرده است اما می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک اطلاعاتی در این زمینه نیز در اختیار منابع خبری قرار گیرد ولی اگر این اتفاق رخ ندهد بسیاری از کاربران نسبت به برند شیائومی ناامید می‌شوند زیرا می نوت 3 ویژگی‌ها و قیمت بسیار خوبی دارد و تعداد زیادی از کاربران به خرید آن علاقمند هستند.

ویژگی دیگری که در این بررسی باید مورد توجه قرار گیرد رابط کاربری MIUI شیائومی است. این رابط کاربری در طول چند سال گذشته تغییرات مثبت زیادی را به خود دیده است و حقیقتا ویژگی‌های بسیار خوبی را هم در اختیار کاربر می‌گذارد اما اگر که به دنبال یک رابط کاربری با ویژگی‌های یک سیستم عامل اندروید خام هستید، می نوت 3 شیائومی از این نظر هم در چشم شما مایوس کننده ظاهر می‌شود. رابط کاربری می نوت 3 فاقد یک کشوی نرم افزاری است و از طرفی در مقایسه با سیستم عامل اندروید وانیلا ظاهر کاملا متفاوتی دارد. شما به کمک این نرم افزار هم به همه ویژگی‌های مورد نظر خود دست پیدا می‌کنید اما سبک طراحی این رابط کاربری و همچنین منو چندکاره آن کاملا با سبک طراحی یک سیستم عامل اندروید خام تفاوت دارد.

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که می نوت 3 شیائومی با سیستم عامل اندروید 7 نوقا عرضه می‌شود اما رابط کاربری MIUI 9 این گوشی هوشمند بعضی از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید نوقا مثل مشخصه کارآمد پاسخگویی سریع (Quick Reply) را در خود ندارد اگرچه که ممکن است که سازنده چینی این قابلیت نرم افزاری را نیز در قالب یک بروزرسانی در اختیار کاربران می نوت 3 بگذارد.

زشتی‌های گوشی می نوت 3 شیائومی

کاور پشتی می نوت 3 شیائومی

می نوت 3 شیائومی فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است و این مشخصه به دلیل عرضه گوشی پرچمدار می میکس 2 با این سخت افزار ماهیت آزاردهنده خود را بیشتر نشان می‌دهد. نداشتن جک 3.5 میلی متری هدفون شاید از دید همه کاربران یک نقطه ضعف نباشد اما باید به این نکته اشاره کرد که هنوز هم تعداد زیادی از کاربران در دنیای گوشی‌های همراه از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند به همین دلیل شیائومی باید در ساخت گوشی می نوت 3 هم از این سخت افزار استفاده می‌کرد.

عدم تجهیز می نوت جدید به جک 3.5 میلی متری چندان هم دور از ذهن نبود زیرا شیائومی مدل می 6 را هم بدون این سخت افزار عرضه کرد و در این رابطه گفته بود که برای مجهز ساختن می 6 به یک باتری بزرگ‌تر، از به کار گیری جک هدفون صرف نظر کرده است اما نکته مایوس کننده‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که می نوت 3 شیائومی باتری چندان بزرگی هم ندارد و از طرفی با توجه به این که این گوشی هوشمند به یک نمایشگر حاشیه دار 5.5 اینچی مجهز شده، سازنده چینی می‌توانست در ساخت آن از جک هدفون هم استفاده کند.

حرف آخر

می نوت 3 شیائومی

هیچ سازنده‌ای هنوز نتوانسته گوشی همراه تمام عیار را وارد بازار کند اما می‌توان گفت که می نوت 3 شیائومی یک گوشی خوب است. این گوشی هوشمند در مقابل قیمت پرداختی منصفانه خود ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربران می‌گذارد و اگر که از رابط کاربری آن راضی باشید و مشکلی با نداشتن جک هدفون، عدم توانایی این محصول در پشتیبانی قابلیت شارژ بی سیم و همچنین مقاوم نبودن آن در برابر آب نداشته باشید، بدون شک آن را به عنوان گوشی منتخب خود انتخاب می‌کنید.

با همه این تفاسیر در مجموع این سوال باقی می‌ماند که آیا می نوت 3 شیائومی در سایر نقاط جهان هم عرضه می‌شود یا خیر؟ امیدوار هستیم که سازنده چینی در آینده‌ای نزدیک به این سوال پاسخ مثبت دهد اما در حال حاضر جانشین می نوت 2 تنها در چین عرضه می‌شود.

می نوت 3 شیائومی کیفیت و ظاهر بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌تواند فرامین مورد نظر کاربر خود را انجام دهد به همین دلیل می‌توان گفت که اگر که به دنبال یک گوشی رده متوسط قدرتمند هستید هیچ دلیلی برای رد کردن آن وجود ندارد.

.

منبع: androidheadlines

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر