;
coinex

فیس آی دی یا اثر انگشت؛ آیفون های 2018 اپل با کدام ویژگی خودنمایی می‌کنند؟

فیس آی دی یا اثر انگشت؛ آیفون های 2018 اپل با کدام ویژگی خودنمایی می‌کنند؟
موسسه تحقیقاتی KGI Securities در گزارش جدیدی به تجزیه و تحلیل تکنولوژی‌های بیومتریک در آیفون های 2018 اپل پرداخت.

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) یکی از تحلیلگران معروف این موسسه معتقد است که تمامی آیفون های 2018 اپل با تکنولوژی فیس آی دی (Face ID) به بازار عرضه خواهند شد.

این تحلیلگر در ادامه توضیح می‌دهد که البته اپل همچنان بر روی راه حل قرارگیری اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش کار خواهد کرد، اما موانع سخت تکنولوژیکی زیادی بر سر راه این فناوری قرار دارد.

مینگ چی کو می‌گوید که آیفون های 2018 اپل با دوربین TrueDepth خودنمایی خواهند کرد تا بتوانند از ویژگی فیس آی دی پشتیبانی کنند. احتمالا این دوربین‌ها چیزی شبیه به دوربین‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس است، اما ظاهرا با ارتقاهایی که بتواند جهش مثبت آن را نشان دهد.

دوربین TrueDepth می‌تواند برنامه‌های نوآورانه زیادی را خلق کند که فیس آی دی یکی از مهمترین آنهاست. در حالی که فیس آی دی در سال 2017 تنها به گوشی آیفون ایکس ختم می‌شود، اما چی کو معتقد است که به دلیل مشکلات موجود بر سر راه استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش، همه مدل‌های آیفون 2018 از این ویژگی بهره خواهند برد.

از صحبت‌های مینگ چی کو می‌توان برداشت کرد که اپل شاید چندان هم برای استفاده از ویژگی فیس آی دی در آیفون های 2018 خود راضی نباشد، اما شاید وجود دو نکته کلیدی این کمپانی را مجبور به این کار کند.

در درجه اول اپل هنوز بازخورد مشتریان خود از ویژگی فیس آی دی را دریافت نکرده است. استقبال یا عدم استقبال کاربران از آیفون ایکس اپل می‌تواند تصمیم این کمپانی را برای ادامه این مسیر مشخص‌تر کند و البته نکته دومی نیز وجود دارد؛ هنوز بر سر راه استفاده از تکنولوژی اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر گوشی، مشکلاتی دیده می‌شود.

یکی از مهمترین مسایل پیش رو برای به کار گیری این فناوری، استفاده از ویژگی 3D تاچ در نمایشگر آیفون است. اضافه کردن یک لایه از ماژول لمسی سه بعدی به صفحه نمایش، باعث می‌شود که نمایشگر گوشی ضخیم‌تر شده و به همین ترتیب، دقت و صحت اسکن اثر انگشت کاربر نیز کاهش پیدا کند. این یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو برای استفاده از این تکنولوژی منحصر به فرد است.


بیشتر بخوانید:

فیس آی دی اپل یک ویژگی خوب یا یک دردسر در مواقع اضطراری؟!


در هر صورت، به نظر می‌رسد که اپل هنوز به طور قاطع برای استفاده از تکنولوژی فیس آی دی و یا اسکنر تعبیه شده در زیر نمایشگر، تصمیم قاطعی نگرفته و این موضوع را به شدت به بازخورد و استقبال کاربران از ویژگی فیس آی دی آیفون ایکس منوط کرده است.

پیش فروش آیفون ایکس از تاریخ بیست و هفتم اکتبر (5 آبان ماه) آغاز شده و در سوم نوامبر (12 آبان) با عرضه این دستگاه به پایان خواهد رسید؛ بنابراین باید کمی صبر کنیم. با عرضه آیفون ایکس و در دسترس قرار گرفتن این گوشی هوشمند منحصر به فرد، می‌توان بازخورد مشتریان آن را از نزدیک لمس کرد.


بیشتر بخوانید:

آیفون ایکس اپل به روی صحنه رفت؛ جذاب‌ترین گوشی تاریخ اپل دلبری می‌کند


.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر