;
coinex

لیلا حاتمی یکی از برترین بازیگران زن قرن 21؛ شارلیز ترون و ژولیت بینوش

لیلا حاتمی یکی از برترین بازیگران زن قرن 21؛ شارلیز ترون و ژولیت بینوشدر وب سایت سینمایی ایندی وایر، فهرست بهترین بازیگران زن جهان در قرن 21 منتشر شده است. لیلا حاتمی نیز به دلیل بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین، به عنوان یکی از 25 بازیگر برتر جهان معرفی شد.

به دلیل بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین، ایندی وایر از بازی خوب لیلا حاتمی در این فیلم سخن گفته و وی را سزاوار دریافت جایزه اسکار می‌داند.

لیلا حاتمی در فیلم جدایی نادر از سیمین

این فیلم داستان جدال یک زن و شوهر است که قصد دارند از هم جدا شوند. این جدایی و مشکلات آنها باعث شد اصغر فرهادی جایزه اسکار را دریافت کند.

اما علاوه بر اصغر فرهادی، لیلا حاتمی نیز به دلیل بازی بسیار خوبش سزاوار دریافت اسکار است. وی در این فیلم نقش یک زن مصمم را دارد که می‌خواهد کنترل زندگی‌اش را به دست بگیرد. این فیلم شامل نمایش استیصال است البته بدون اینکه در آن زیاده‌روی شده باشد.

بازی انعطاف‌پذیر لیلا حاتمی در کنار فیلمنامه پرظرافت فرهادی، بعدی شهودی به این نقش اضافه کرده است. فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی بود که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را در سال 2012 از آن خود نماید.

از بازیگران این فیلم، لیلا حاتمی، ساره بیات، پیمان معادی و شهاب حسینی را می‌توان نام برد. همچنین این گروه بازیگری نیز توانستند تا خرس‌های نقره‌ای بهتر جشنواره فیلم برلین را دریافت کنند.

ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی فیلم کپی برابر اصل نیز به دلیل بازی در این فیلم که به کارگردانی عباس کیارستمی بود توانست به این فهرست راه پیدا کند.

سایر بازیگران زن موفق

در فهرست بازیگران برتر دنیا چهره‌های سرشناس دیگری چون، شارلیز ترون، بازیگر فیلم هیولا، کریستن دانست، بازیگر فیلم مالیخولیا، ایزابل هوپر، بازیگر فیلم او، اوما تورمن، بازیگر فیلم بیل را بکش، وایولا دیویس، بازیگر فیلم حصارها، نایومی واتس بازیگر فیلم جاده مالهالند، امانوئل ریوا، بازیگر فیلم عشق و ماریون کوتیار، بازیگر فیلم  زندگی گلگون، به چشم می‌خورد.

.

منبع: khabaronline

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر