;
coinex

بررسی میزان امنیت تلیسمان ؛ خودروی لوکس فرانسوی

بررسی میزان امنیت تلیسمان ؛ خودروی لوکس فرانسوی

از جمله خودروهای مهمی که در بازار ایران وجود دارند و محصول فرانسه هستند، می‌توان به پژو ۲۰۶، ۴۰۵ و تندر ۹۰ اشاره نمود. البته لازم است تا به محصولات جدید و مهمی چون پژو 3008 و تلیسمان نیز اشاره نمود. این خودروها از نظر امنیت نیز در سطح خوبی قرار دارند که از جمله می‌توان به میزان امنیت تلیسمان اشاره نمود.لازم به ذکر است که شرکت ایران خودرو است که در ایران بیشتر در کار ماشین‌های فرانسوی است.

معرفی رنو تلیسمان

در سال ۲۰۱۵ بود که رنو محصول جدیدی به نام رنو تلیسمان را رسما به دنیای اتومبیل‌های لوکس معرفی نمود. این خودرو در کلاس‌های سدان و استیشن به بازار جهانی عرضه شد. اگر بخواهیم در مورد تلفظ دقیق این خودرو صحبت نماییم باید گفت که تلفظ دقیق آن در زبان فرانسه، تلیسمن و در زبان انگلیسی تلیزمن است؛ معنای آن نیز جادو و طلسم است و در زبان فارسی نیز بیشتر تالیسمان یا تلیسمان تلفظ می‌شود.


بیشتر بخوانید : بررسی و مشخصات فنی رنو تلیسمان یک سدان خانوادگی لوکس از کشور فرانسه


تست میزان امنیت تلیسمان

این خودرو در سال ۲۰۱۵ در تست ایمنی موسسه یورو ان‌کپ شرکت نمود و موفق شد تا ۵ ستاره کامل خودروی سال را از آن خود نماید. نتایج به دست آمده از تست میزان امنیت تلیسمان در بخش‌های ایمنی سرنشینان بزرگسال، خردسال، عابر و تجهیزات ایمنی بررسی و منتشر شده است. مجموع امتیازات به دست آمده در تست میزان امنیت تلیسمان باعث شده تا این خودرو لقب خودروی ایمن را به دست آورد. رنو تلیسمان توانسته است تا در تست تصادف از جلو عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. در قسمت اول تست میزان امنیت تلیسمان، این خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت به یک مانع انعطاف‌پذیر برخورد می‌کند.

پس از برخورد خودرو به مانع، به قسمت‌های جلوبندی، درب‌موتور و گلگیر راننده صدمات زیادی وارد شد، شیشه‌ی جلو هم ترک برداشت؛ اما به دلیل وجود کیسه‌های هوا، کمربندههای این خودرو و طراحی مهندسی‌ مناسبی که در داخل و خارج اتومبیل استفاده شده، عملکرد مطلوب این خودرو در هنگام تصادف را شاهد بودیم. تست میزان امنیت تلیسمان در بخش بزرگسال، سر، گردن، قفسه‌ی سینه و ران سرنشین‌های جلو در وضعیت ایمنی کامل قرار داشت اما با این وجود، ساق‌پای راست راننده و چپ شاگرد با رنگ زرده مشخص شده و در وضعیت ایمن قرار داشتند که قابل قبول بود.

بررسی میزان امنیت تلیسمان

در تست تصادف از جلو، تلیسمان به‌طور کامل با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت به مانع سخت برخورد کرد. بخش جلو، موتور و کاپوت آسیب زیادی دیدند، اما باز هم سر، گردن، قفسه‌ی سینه و ران‌های راننده در وضعیت کاملا ایمن قرار داشتند. اما در این تست قسمت شاگرد وضعیت متفاوتی داشت، بجز قفسه‌ی سینه‌ شاگرد که در وضعیت ایمن قرار داشت، سایر بخش‌ها وضعیت مشابهی با راننده داشت. خودروی تلیسمان در تست تصادف از بغل نیز شرکت نمود. در این حالت ایمنی تلیسمان در دو بخش ارزشیابی می‌شود.

بخش اول، شامل برخورد مانع متحرکی با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت از بغل با اتومبیل بود، که پس از این تصادف، شیشه‌های بغل شکستند، درب تاب برداشت و ستون وسط خودرو نیز کج شد. در این حالت وجود کیسه‌های هوا باز باعث شد تا سر راننده در وضعیت سبز قرار داشته باشد اما شکم و لگن در تهدید قرار داشتند. در گزارش مربوط به این بخش از تصادف، گردن و قفسه‌ سینه‌ی راننده با رنگ زرد مشخص شده بود.

میزان امنیت تلیسمان

اما در بخش دوم تست میزان امنیت تلیسمان از بغل، خودرو روی یک صفحه‌ متحرک قرار داده شد که این بار خودرو با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت به مانعی برخورد نمود. با وجود اینکه در این بخش آسیب‌های نسبتا زیادی وجود داشت، اما باز هم شاهد نتیجه مشابه بخش دوم با بخش اول بودیم. وضعیت ایمنی سر و شکم راننده با رنگ سبز مشخص شده بود. علاوه بر این، گردن با رنگ زرد و قفسه‌ی سینه با رنگ نارنجی مشخص شده بودند که نشان دهنده‌ی وضعیت ایمنی متوسط این قسمت‌ها در هنگام تصادف بود.

تست تصادف از عقب خودروی تلیسمان

در تست Whiplash Rear Impact تصادف از عقب شبیه‌سازی شده بود و میزان نیروی وارده به گردن راننده در این تست سنجیده می‌شود. در تست ایمنی این بخش نیز خودروی تلیسمان موفق شد تا وضعیت ایمنی مطلوب را برای خود به ثبت رساند. تست میزان امنیت تلیسمان در بخش بعدی، ایمنی عابرپیاده بود و در این بخش نیز تلیسمان توانست عملکرد متوسط اما رو به خوب را از خود نشان ‌دهد. سپر این اتومبیل به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام تصادف با عابر پیاده حداقل آسیب به عابر وارد می‌شود. در این تست، گوشه و وسط درب موتور، وضعیت سبز داشتند و دیگر بخش‌ها وضعیت زرد داشتند.

اما در تست تصادف عابر پیاده، بیشترین میزان آسیبی که ممکن است تا به عابر وارد شود، مربوطه به برخورد شخص با شیشه است و این می‌تواند وضعیت مناسبی برای عابر نباشد. در گزارش مربوط به تست میزان امنیت تلیسمان، هرچه از قسمت وسط شیشه‌ها به سمت گوشه‌های خودرو حرکت می‌کنیم، وضعیت ایمنی مربوط به این خودرو از رنگ زرد به رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای و قرمز تغییر می‌کند. در واقع این امر به معنای آسیب نسبتا زیاد به عابر است، زمانی که در تصادف با تلیسمان به شیشه این خودرو برخورد می‌کند.

نتایج گزارش تست میزان امنیت تلیسمان  مشخص است و براساس نتایج به دست آمده در بخش‌های مختلف، می‌توان به این نتیجه رسید که رنو تلیسمان از نظر ایمنی می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب برای مشتریانی باشد که در بازار اتومبیل‌های لوکس، به دنبال خودرویی ایمن نیز هستند.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر