;
coinex

پردازنده‌های کافی لیک نسل هشتم و چیپست Z370 اینتل و افزایش 200 درصدی کارایی

پردازنده نسل هشتم کافی لیک و چیپست Z370

بر اساس اعلام شرکت آمریکایی اینتل (Intel) پردازنده‌های کافی لیک نسل هشتم (Coffee Lake) و چیپست Z370 تولیدی این شرکت، با استفاده از تکنولوژی و ساختار جدید، شاهد افزایش چشمگیر و قابل توجه در عملکرد دستگاه‌های استفاده کننده تا 200 درصد خواهند بود.

بزرگترین ایراد پردازنده‌های نسل قبلی ساخت شرکت اینتل، پردازنده‌های سری کبی لیک (Kaby Lake)، عدم افزایش قابل توجه و چشمگیر عملکرد دستگاه‌های استفاده کننده از آنها بود. پردازنده‌ها قابلیت افزایش کارایی سیستم تنها به میزان اندکی را داشتند و کاربران دلیلی برای پرداخت هزینه اضافی و ارتقا پردازنده‌های سیستم خود به نمونه‌های جدید را احساس نمی کردند.

نسل جدید پردازنده‌های کافی لیک (Coffee Lake) اینتل

سری جدید از پردازنده‌های جدید اینتل با نام کافی لیک قرار است ماه آینده وارد بازارهای جهانی گردد و از آخرین پلتفرم این شرکت، چیپست اینتل Z370 استفاده می‌کنند. به نظر می رسد که اینتل با طراحی و عملکرد بالای خود بازار هدف پردازنده‌های کافی لیک را علاقمندان بازی‌های کامپیوتری، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و افرادی که با استفاده از تنظیمات موجود در مادربورد و پردازنده، بالاترین عملکرد ممکن را از آن دریافت می‌کنند (Overclockers یا اورکلاکرها) قرار داده است.

افزایش محسوس کارایی

با توجه به اینکه پردازنده‌های نسل هشتم کافی لیک اینتل هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و مورد ارزیابی دقیق قرار نگرفته، باید به گفته‌های شرکت اینتل در مورد آنها استناد کرد. بر اساس اعلام اینتل پردازنده‌های کافی لیک در قیاس با پردازنده‌های نسل هفتم این شرکت، شاهد افزایش کارایی در حدود 25 درصد است. این افزایش در خصوص دستگاه‌هایی که عمری در حدود 3 سال دارند و از پردازنده‌های قدیمی تر استفاده می‌کنند، بیشتر بوده و کاربران شاید رشدی 200 درصدی در عملکرد دستگاه خانگی خود خواهند بود.

پردازنده نسل هشتم کافی لیک و چیپست Z370

بر اساس اعلام اینتل، پردازنده‌های نسل هشتم کافی لیک، در سه گونه Core i7 مجهز به 12 هسته مرکزی مجزا، Core i5 مجهز به شش هسته مرکزی مجزا و Core i3 با 4 هسته مرکزی تولید خواهد شد. هنوز اطلاعی در خصوص قیمت این پردازنده‌ها داده نشده اما باید شاهد اندکی افزایش قیمت نسبت به گونه‌های قبلی باشیم.

چیپست Z370

چیپست Z370 جدید شرکت اینتل بر اساس اطلاعات اعلام شده و بر روی کاغذ یک نمونه بسیار مناسب بوده و می‌تواند به عنوان برگ برنده این شرکت تلقی گردد. بر اساس گفته‌های شرکت اینتل چیپست Z370 جدید، انرژی لازم برای هسته مجزای پردازنده‌های کافی لیک را به خوبی فراهم کرده و با انتقال حداکثر ولتاژ و انرژی الکتریکی لازم برای این هسته‌ها و با استفاده از تکنولوژی جدید سیستم انتقال انرژی، قابلیت اورکلاک را در بهترین حالت ممکن برای آنها فراهم خواهد کرد. بیش از 50 مدل جدید مادربورد نیز طراحی شده که توسط تولید کنندگان مطرح مانند گیگا بایت (Giga Byte)، ام اس آی (MSI) و از راک (Asrock) با قیمت‌هایی مناسب و رقابتی، به زودی در دسترس عموم و علاقمندان کامپیوتریهای رومیزی (Desktop) قرار خواهد گرفت.

پردازنده نسل هشتم کافی لیک و چیپست Z370

زمان عرضه و قیمت در بازارهای جهانی

بر اساس اعلام شرکت اینتل پردازنده‌های نسل هشتم کافی لیک و چیپست Z370 در تاریخ 5 اکتبر سال جاری (سال 2018 میلادی) در دسترس علاقمندان کامپیوترهای خانگی قرار خواهد گرفت. قیمت دقیقی برای این پردازنده‌ها اعلام نشده اما بر اساس تخمین کارشناسان، پردازنده‌های کافی لیک قیمتی در حدود 350 دلار (معادل 1.4 میلیون تومان با احتساب دلار 3.900 تومانی در زمان نگارش) در گونه Core i7 مجهز به 12 هسته مرکزی مجزا، 250 دلار (معادل 980 هزار تومان) در گونه Core i5 مجهز به 6 هسته مرکزی مجزا و 170 دلار (معادل 700 هزار تومان) در گونه Core i3 مجهز به 4 هسته مجزا مرکزی خواهند داشت.

البته شایان ذکر است که تمامی اعداد و ارقام ذکر شده به خصوص رقم قابل توجه 200 درصدی در افزایش کارایی، در بازی آنلاین Playerunknown’s battleground سنجیده شده که از دو سیستم مجزا مجهز به دو پردازنده Intel Core i7 8700K و Intel Core i7 4790 استفاده می کردند.

 

منبع : Softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر