;
coinex

شایعه: کوآلکام اسنپدراگون 845 فرکانس سرعت 2.5 گیگاهرتزی خواهد داشت

کوآلکام اسنپدراگون 845 فرکانس سرعت 2.5 گیگاهرتزی خواهد داشت

کوآلکام اسنپدراگون 845 چیپست پرچم‌دار سال آینده‌ی این شرکت خواهد بود که گفته شده حداکثر فرکانس عملیاتی آن 2.5 گیگاهرتز خواهد بود.

امروز یک منبع آگاه از چین خبر داده که چیپست نسل بعدی اسنپدراگون به لحاظ سرعت پیشرفت چندانی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد این شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ی چیپست‌های پردازنده تصمیم ندارد تغییر چشمگیری در سرعت کلاک پردازنده پرچم‌دار بعدی خود ایجاد کند. با این وجود همچنان انتظار می‌رود که کوآلکام اسنپدراگون 845 چیپست به مراتب قدرتمندتر از اسنپدراگون 835 با سرعت کلاک 2.45 گیگاهرتزی آن باشد؛ زیرا پیش از این گفته شده که چیپست پردازنده‌ی بعدی اسنپدراگون با فناوری پیشرفته‌ی هسته‌های 7 نانومتری توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد.

البته برخی دیگر از مطلعین حوزه‌ی تکنولوژی معتقدند که کوآلکام سال آینده نیز چیپست پرچم‌دار خود را با فناوری فعلی 10 نانومتری تولید خواهد کرد و این چیپست نیز مشابه با اسنپدراگون 835 با همان معماری هشت هسته‌ای و تنها با کمی بهبود ساخته خواهد شد. اما چنین تصمیمی خلاف رسم هرساله‌ی این تولیدکننده‌ی بزرگ چیپست بوده زیرا تقریبا هرسال شاهد دو برابر شدن تعداد ترازیستورها در هر اینچ مربع از مدار چیپست‌های پرچم‌دار کوآلکام بوده‌ایم.

اگر این کمپانی آمریکایی تصمیم بگیرد که چیپست کوآلکام اسنپدراگون 845 را با فناوری 10 نانومتری تولید نکند، بنابراین محصول 10 نانومتری بعدی این شرکت پیش از اسنپدراگون 845 و به احتمال فراوان با نام تجاری اسنپدراگون 836 راهی بازار خواهد شد؛ این نام‌گذاری اکنون مدتی است شنیده می‌شود و گفته شده که این محصول اوایل سال 2018 به دست مشتریان خواهد رسید. گفته شده که پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 630 نیز بخشی از کوآلکام اسنپدراگون 845 خواهد بود و همچنین کوآلکام پیش از این اعلام کرده بود که پردازنده‌ی پرچم‌دار بعدی این شرکت به مودم پیشرفته‌ی X20 مجهز خواهد شد که امکان دانلود با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را فراهم خواهد آورد.

همچنان به نظر می‌رسد که کوآلکام اسنپدراگون 845 نیز 8 هسته‌ی پردازشی 64 بیتی خواهد داشت و تنها از لحاظ عملکرد بهبود خواهد یافت. اسنپدراگون 835 از لحاظ مصرف انرژی 25 درصد بهینه‌تر از اسنپدراگون 821 عمل می‌کند و انتظار می‌رود که پرچم‌دار سال 2018 این شرکت نیز همین اندازه پیشرفت داشته باشد. احتمالا گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس اولین گوشی‌های هوشمندی خواهند بود که به چیپست کوآلکام اسنپدراگون 845 مجهز خواهند شد و به دنبال این دو محصول سامسونگ به مرور دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از این پردازنده بهره خواهند برد.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر