;
coinex

اندازه قلب می تواند روش جدید احراز هویت برای باز کردن قفل کامپیوتر باشد!

اندازه قلب می تواند روش جدید احراز هویت برای باز کردن قفل کامپیوتر باشد!محققان می توانند با تشخیص اندازه قلب کاربر، قفل کامپیوتر دسکتاپ را باز کنند.

بیشتر روش های امنیتی احراز هویت یک ویژگی مشترک دارند: باید حتما کاری انجام دهید تا قفل دستگاه باز شود؛ از گذاشتن انگشت روی اسکنر گرفته تا قرار دادن چشمان در مقابل سنسورها. اگر بتوانیم قفل دستگاه را بدون هیچ حرکتی باز کنیم، حتما خوشایند خواهد بود.

محققان به تازگی روش جدیدی برای احراز هویت کامپیوتر اختراع کرده اند که از شکل و اندازه قلب برای باز کردن قفل گوشی استفاده می کند. این سیستم با به کارگیری یک رادار داپلر سطح پایین، ابعاد قلب کاربر را اسکن کرده و تا زمانیکه در نقطه مناسب قرار بگیرید، اجازه دسترسی به کامپیوتر را صادر می کند. به بیان دیگر، اگر از مقابل دستگاه بلند شوید و در مکان دیگری قرار بگیرید، نمی توانید از کامپیوتر خود استفاده کرده و اجازه دسترسی به کاربران دیگر نیز صادر نمی شود.

اندازه قلب افراد در طول سنین بزرگسالی تغییر نمی کند؛ مگر اینکه در شرایط خاص مثل بیماری های قلبی دچار تغییراتی شود. این روش را می توان یک روش برای اطمینان از سلامت قلب نیز دانست. این سیستم می تواند در فاصله های دورتر نیز اندازه قلب را شناسایی کند. تیم محققان پیش بینی کرده اند که این سیستم در فرودگاه ها می توانند هویت افراد در فاصله 29 متری را شناسایی کند. قدرت این رادار کمتر از وای فای است؛ بنابراین در طول استفاده از این سیستم نگران سیگنال های مخرب نباشید.

تیم طراحان امیدوارند بتوانند اندازه این سیستم را تا اندازه ای کوچک کنند که آن را در کیبورد یک کامپیوتر قرار دهند. آنها همچنین معتقدند که این سیستم احراز هویت بر مبنای اندازه قلب می تواند در گوشی های هوشمند نیز کاربرد داشته باشد. البته نگرانی های امنیتی نیز همچنان برقرار هستند. در این روش، قفل دستگاه شما بدون نیاز به هیچ حرکتی باز می شود که می تواند احتمال سودجویی را افزایش دهد؛ با استفاده از سیستم های فعلی، حداقل مجبور هستید انگشتانتان را برای باز کردن حرکت دهید.

با تمام این اوصاف، آسان بودن این روش افراد را ترغیب می کند که به دنبال روش هایی برای افزایش امنیت نیز باشند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر