;
coinex

ساخته شدن شهر عظیم مریخی در دبی برای تمرین زندگی در سیاره سرخ!

ساخته شدن شهر عظیم مریخی در دبی برای تمرین زندگی در سیاره سرخ!دبی با وجود کوچکی وسعت، مکانی بزرگ و ایدئال برای ایده های بزرگ و جاه طلبانه است. این شهر در سال ‌های اخیر به بهشتی برای طرح ها و پروژه های خلاقانه و انقلابی تبدیل ‌شده و در حال حاضر میزبان بسیاری از عجایب ساخته دست بشری است، بزرگ ‌ترین جزیره مصنوعی، بزرگ ‌ترین مرکز خرید، برج بادبان شکل جمیرا برج العرب، برج داینامیک، نخستین برج چرخشی و متحرک جهان و قاب دبی!

آخرین طرحی که در دبی ساخته می شود، شهر شبیه سازی شده فضایی است که مدل های واقع گرایانه ای برای زندگی در مریخ را فراهم می کند. مقامات این شهر امارات متحده عربی قصد دارند با هزینه ای حدود 135 میلیون دلار، شهری به وسعت 9.1 میلیون فوت مربع (۲میلیون متر مربع) بسازند.

طراحان این شهر که شهر علمی مریخ نامگذاری شده، امیدوارند که پروژه شان، متخصصان علمی از سراسر جهان را به خود جلب کند. طرح کامل این شهر شبیه سازی شده، شامل آزمایشگاه هایی برای غذا، انرژی و آب خواهد بود که در آن دانشنمدان تکنولوژی های خود برای کمک به اسکان پذیری مریخ را بهبود خواهند بخشید. طراحان این پروژه همچنین در نظر دارند که تیم تحقیقاتی را به مدت یک سال در شهر مورد آزمایش قرار دهند تا محیط ناخوشایند و خشن سیاره ی سرخ را مطالعه کنند. آزمایش های مشابهی هم اکنون در نقاط دیگر جهان هم انجام می گیرد، اما همه این طرح ها در مقابل ایده جاه طلبانه مقامات دبی، طرح های کوچکی هستند.

مقامات شهر دبی در بیانیه خود اعلام کردند:

شهر مریخ دارای موزه ای خواهد بود که بزرگترین دستاوردهای فضایی بشری را به نمایش می گذارد و شهروندان را به فضا علاقه مند می کند و الهام بخش اکتشافات فضایی آینده خواهد بود.

معماری شهر مریخ بر عهده بیارک انجلس، معمار مشهور دانمارکی خواهد بود که قرار است، دیوارهای سه بعدی مسقفی را از شن های بیابان های دبی بسازد.

مقامات دبی در سال 2016 اعلام کردند که طی 100 سال آینده، شهری در مریخ می سازند. نام این طرح، «مریخ 2117»  است و هدف آن، ساخت شهری 60 هزار نفری با سیستم حمل و نقل، غذا و منابع اکسیژن است. گفته می شود، در این طرح ربات ها پیش از ورود انسان، مراحل و ساخت و ساز این شهر مریخی را انجام خواهند داد. آژانس فضایی امارات متحده عربی پیش از این برنامه ای برای انجام ماموریت مریخ 2021 ارائه داده بود. این آژانس اعلام کرد قصد دارد با همکاری ناسا، کاوشگر امید را تا سال 2021، توسعه دهد.  به این ترتیب، امارات متحده عربی به نهمین کشوری تبدیل می شود که موفق به فرستادن کاوشگر به سیاره سرخ خواهد شد. موضوع دیگر اینکه ماموریت مریخ با پنجاهمین سالگرد تاسیس این کشور همزمان خواهد شد. همچنین با انجام این ماموریت، امارات متحده عربی تاریخ ساز هم می شود؛ چرا که به اولین کشور اسلامی تبدیل خواهد شد که موفق به ارسال کاوشگر به مریخ شده است.

برای کشوری که تجربه تبدیل کردن یک زمین خشک و بی روح را به شهری شلوغ و منظره هایی تماشایی را در کارنامه خود دارد، ممکن است که چنین اتفاقی هم بیافتد. دبی در حال حاضر، بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در جهان را دارد، از هواپیماهای بدون سرنشین برای آتش نشانی بهره می برد و حتی دارای ربات های پلیسی است که به اجرای قانون در شهر کمک می کنند. مقامات دبی در میان لیست بلند و بالای خود، ساخت یک هتل جنگلی، راه اندازی سرویس تاکسی رانی پرنده را دارند و این شهر حتی می تواند به اولین نقطه ای در جهان تبدیل شوند که دارای سیستم حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ می شود.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر