;
coinex

نگاه نزدیک به لپ تاپ گوگل پیکسل بوک ؛ اولین کروم بوک با مشخصات یک پرچمدار

نگاه نزدیک به لپ تاپ گوگل پیکسل بوک ؛ اولین کروم بوک با مشخصات یک دستگاه پرچمدارگوگل در رویداد 4 اکتبر از کروم بوک جدید خود یعنی گوگل پیکسل بوک (Google Pixelbook) رونمایی کرد؛ این دستگاه با قیمت 1000 دلار عرضه می شود. آیا چنین قیمتی برای یک کروم بوک قابل قبول است؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

چه کسی یک کروم بوک 1000 دلاری را خریداری می کند؟ این سوال قبلا در سال 2013 و 2015 نیز مطرح شده بود. دو کروم بوکی که در این سال ها عرضه شدند، قطور و سنگین بودند؛ اما علیرغم قدرتی که داشتند، به سیستم عامل کروم (Chrome OS) مجهز شدند.

امروز بار دیگر نسخه دیگری از این لپ تاپ ها با نام گوگل کروم بوک به میدان آمده و با قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد. این کانورتیبل با مشخصاتی همراه است که کاربردهای زیادی را علاوه بر زیبایی کروم در اختیار کاربر خود قرار می دهد؛ برای بررسی بیشتر با تکراتو همراه شوید:

مشخصات ظاهری گوگل پیکسل بوک

در بررسی نگاه نزدیک متوجه می شویم که مشخصات ظاهری این کروم بوک به آسانی می تواند توجه خریداران را به خود جلب کند. این دستگاه با بدنه آلومینیومی ساخته شده و در عین طراحی مدرن و زیبا، قدرت و استحکام قابل قبولی دارد. این لپ تاپ کمی به مایکروسافت سرفیس بوک شباهت دارد. پیکسل بوک یک دستگاه کانورتیبل است، بنابراین صفحه نمایش آن جدا نمی شود.

این کروم بوک به لولایی مجهز شده که نمایشگر 12.3 اینچی آن را به طول کامل برمی گرداند تا کاربری شبیه تبلت را ارائه کند. حالت شبیه چادر مسافرتی نیز برای مکان هایی تنگ مثل صندلی هواپیما و مشابه در نظر گرفته شده است. این دستگاه در حالت هایی مثل مود فیلم که کیبورد کاملا پنهان می شود و حالت معمولی یک لپ تاپ نیز کاربرد دارد. البته این مشخصات چندان جدید نیستند و قبلا نظیر آن را در دستگاه های دیگر مثل اچ پی و دل نیز شاهد بوده ایم.

مشخصات ظاهری گوگل پیکسل بوک

از مشخصات ظاهری که بگذریم، به پیکسل بوک پن 99 دلاری می رسیم که با صفحه نمایش لمسی دستگاه سازگار بوده و به کاربر اجازه می دهد روی نمایشگر بنویسد، نقاشی کند و یا هر کار دیگری در کروم را انجام دهد. سیستم عامل کروم برای اینکه بتواند صفحه نمایش لمسی و قلم سازگار با آن را پشتیبانی کند، پیشرفت های بسیاری داشته و کاملا بهینه سازی شده است. البته باید منتظر بمانیم تا طراحان و توسعه دهندگان، برنامه ها و اپلیکیشن های سازگار با پیکسل بوک پن را طراحی کنند تا تجربه لذت بخش تری ارائه شود. این قلم با سرعت 10 میلی ثانیه حرکات را شناسایی می کند.

در زمان راه اندازی، تنها تعداد محدودی از اپلیکیشن ها برای این قلم طراحی شده و از آن پشتیبانی می کنند؛ برنامه هایی مثل اورنوت و گوگل کیپ. اما امیدواریم که برنامه های سازگار بیشتری طراحی و منتشر شوند. متاسفانه هیچ راهی برای شارژ این قلم وجود ندارد؛ بلکه تنها از باتری AAAA تعویض پذیر استفاده می کند. علاوه بر این، همانند بسیاری از قلم های استایلوس، هیچ جایگاهی برای قرار دادن این قلم در گوگل پیکسل بوک طراحی نشده است. خوشبختانه مایکروسافت سرفیس پن 99 دلاری به قابلیت مغناطیسی مجهز شده و جایگاه مناسبی دارد.



معرفی ورودی ها

کاربر گوگل پیکسل بوک می تواند تنها از قلم اس دستگاه استفاده کند؛ اما روش های دیگری مثل ترک پد و کیبورد برای تایپ یا مکان یابی نیز تعبیه شده است

یک لپ تاپ همیشه با مکانیسم های ورودی خود سنجیده می شود. کاربر گوگل پیکسل بوک می تواند تنها از قلم اس دستگاه استفاده کند؛ اما روش های دیگری مثل ترک پد و کیبورد برای تایپ یا مکان یابی نیز تعبیه شده است. متاسفانه برخی کروم بوک ها تنها به ترک پد محدود هستند؛ اما گوگل هرگز چنین روشی را پیش نگرفته است. ترک پد یا همان موس ناوبری روان و سریع لپ تاپ از کروم بوک پیکسل در سال 2013 تا پیکسل بوک 2017 همواره با این لپ تاپ ها همراه بوده است.

صفحه کلید نسخه جدید کمی متفاوت است. اگر از نسخه قبلی کروم بوک گوگل استفاده کرده باشید، باید بدانید که عادت کردن به مدل جدید کمی زمان بر است. اما همچنان کاربری ساده و روانی را ارائه می کند.

یک دستیار

روی صفحه کلید گوگل پیکسل بوک یک کلید مجزا برای دستیار هوشمند گوگل اسیستنت در نظر گرفته شده که می تواند در انجام دادن بسیاری از کارها به شما کمک کند.

روی صفحه کلید گوگل پیکسل بوک یک کلید مجزا برای دستیار هوشمند گوگل اسیستنت در نظر گرفته شده که می تواند در انجام دادن بسیاری از کارها به شما کمک کند. دستیار گوگل می تواند نحوه استفاده مردم از کروم بوک ها را متحول کند.

گوگل اسیستنت در پیسکل بوک، همانند کاربری تبلت ها و گوشی های هوشمند می تواند برای جستجو یا سرچ، خواندن اطلاعات روی صفحه نمایش، ارائه جزئیات بیشتر، تماشا کردن و یا شنیدن نیز کاربرد داشته باشد.

همچنین می توانید با فرمان “OK Google” نیز این دستیار را فعال کنید؛ البته ممکن است با این فرمان، تمامی دستگاه های هوشمند خود را به یک باره فعال کنید. قابلیت جالبی که برای پیکسل بوک پن در نظر گرفته شده این است که با کشیدن یک دایره به دور عکس یا محتوایی که می خواهید، می توانید روند جستجو را آغاز کنید. با خط کشیدن به دور چیزی که می خواهید (البته با استفاده از قلم)، اسیستنت را فعال می کنید که اطلاعات مربوط به آن را جستجو کند.



نرم افزارهای گوگل پیکسل بوک

نرم افزارهای گوگل پیکسل بوک

به سختی می توان نرم افزارهای یک کروم بوک را ارزیابی کرد؛ چرا که اغلب همان تجربه‌ی مشابه با کروم بوک های دیگری را ارائه می کند. از ایسر سی بی 3 158 دلاری گرفته تا گران ترین پیکسل بوک. البته این دستگاه به صورت پیش فرض از اپلیکیشن های اندرویدی پشتیبانی می کند. این ویژگی با عملکرد دستیار هوشمند ترکیب شده که همراه با مرورگر کروم، تجربه بهینه ای از سیستم عامل کروم را ارائه می کند.

اما همچنان یک کروم باقی می ماند. بیشتر اپلیکیشن های افزایش بهره وری در قالب افزونه های مرورگر کروم اجرا می شوند و یا در بهترین حالت، به شکل اپلیکیشن های اندرویدی هستند که برای نمایشگرهای بزرگ تر بهینه سازی شده اند. منظور این نیست که برنامه هایی مثل ادوب و مشابه غیر قابل استفاده هستند، اما قطعا کاربری آنها با سیستم عامل مک یا ویندوز برابری نمی کند.

و اما سخت افزارها….

گوگل پیکسل بوک به یک باتری بزرگ مجهز شده که ده ساعت دوام می آورد.

گوگل پیکسل بوک به یک باتری بزرگ مجهز شده که ده ساعت دوام می آورد. دو پورت یو اس بی نوع سی برای شارژ دستگاه در نظر گرفته شده است. باتری این کروم بوک در عرض 15 دقیقه به اندازه کاربری دو ساعته شارژ می شود.

با تمام این اوصاف، حقیقت این است که لپ تاپ گوگل پیکسل بوک از قدرتمندترین سخت افزارهای حال حاضر، به ویژه در مقایسه با کروم بوک ها بهره می برد. ارزان ترین مدل که با قیمت 999 دلار عرضه می شود، از پردازنده نسل هفتم اینتل Core i5، رم 8 گیگابایتی و حافظه اس اس دی 128 گیگابایتی برخوردار است. این میزان برای کاربران کروم بوک از حد انتظار نیز فراتر است. چرا که کاربران این دستگاه ها معمولا به حافظه کلود وابسته هستند و این میزان حافظه برای آنها قابل قبول است.

با پرداخت 200 دلار دیگر می توانید از حافظه 256 گیگابایتی برخوردار شوید. نسخه 1649 دلاری گوگل پیکسل بوک با حافظه 512 گیگابایتی NVMe SSD و رم 16 گیگابایتی همراه است که احتمالا تا پایان امسال عرضه می شود.

اسپیگر دوگانه، چهار میکروفون، جک هدفون، دو پورت یو اس بی نوع سی و دوربین 720 پیکسل از دیگر مشخصات سخت افزاری گوگل پیکسل بوک هستند.

آیا باید گوگل پیکسل بوک را خریداری کنید؟

آیا باید گوگل پیکسل بوک را خریداری کنید؟

کمپانی گوگل در طراحی این لپ تاپ، همانند بخش گوشی های هوشمند خود تلاش می کند تا بهترین تجربه نرم افزاری خود را در کنار سخت افزارهای خود ارائه کند. با بررسی کوتاه این دستگاه به سادگی می توان چنین امری را تشخیص داد.

گوگل پیکسل بوک یک دستگاه آلومینیومی زیباست که دقیقا استانداردهای کروم بوک های پیکسل را دارد و حتی آنها را ارتقا می دهد. نمی توان انتظار داشت که گوگل بتواند میلیون ها نسخه از این دستگاه را به فروش برساند، اما قطعا می تواند افراد زیادی را ترغیب کند که اکوسیستم کروم را تجربه کنند. گوگل همیشه تلاش کرده تجربه ای امن، بهینه و لذت بخش را در سیستم عامل خود ارائه کند.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر