;
coinex

ال جی با تولید چیپست های خود در بازار پردازنده های موبایل رقابت خواهد کرد

ال جی با تولید چیپست های خود در بازار پردازنده های موبایل رقابت خواهد کردشرکت ال‌جی به تازگی دو نام تجاری جدید را با موضوع پردازنده های موبایل ثبت کرده است. این پردازنده‌ها شاید بزودی راه خود را به گوشی‌های این شرکت نیز باز کنند.

شاید به یاد داشتید باشید که ال‌جی در سال ۲۰۱۴، به تقلید از شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی، دست به تولید چیپ‌ست‌های اختصاصی خود زد. این چیپ‌ست‌ها که NUCLUN نام داشتند، تنها به در یک گوشی ال‌جی به کار گرفته شد و تنها در بازار کره به فروش رسید. هرچند در همان بازار کوچک نیز به موفقیت چندانی دست نیافت.

از آن زمان خبرهایی مبنی بر علاقه‌ی مجدد ال‌جی به ساخت پردازنده های موبایل منتشر شد. هرچند این شایعات هرگز به واقعیت تبدیل نشدند.

اما ال‌جی به تازگی دو علامت تجاری جدید را در اتحادیه‌ی اروپا به ثبت رسانده است. این دو علامت تجاری که LG KROMAX Processo و LG EPIK Processor نام دارند در حوزه‌ی چیپ‌ست و چند پردازنده فعالیت خواهند کرد.

ممکن است این پردازنده‌ها برای کاربردهایی غیر از تلفن‌های هوشمند عرضه شوند. هرچند شرکت اینتل سال پیش تایید کرد که به زودی تراشه‌هایی را به سفارش ال‌جی در کارخانه‌های خود تولید خواهد کرد. طبق همین گزارش، این پردازنده‌ها از استاندارد حال حاضر دنیای تکنولوژی (۱۰ نانومتر) استفاده می‌کنند. استانداردی که احتمالا سال آینده نیز در گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود.

پس اگر برنامه‌های ال‌جی دوباره با شکست مواجه نشود؛ این شرکت با پردازنده‌های شخصی خود به بازار تکنولوژی باز خواهد گشت. هرچند این پردازنده‌ها احتمالا از ابتدا در گوشی‌های پرچمدار این شرکت کره‌ای ظاهر نمی‌شوند. بلکه ال‌جی، فناوری جدید خود را در مراحل ابتدایی بر روی گوشی‌های رده پایین خود آزمایش خواهد کرد.

.

منبع: Phone Arena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر