;
coinex

6 پرسش هوشمندانه که باید در مصاحبه های شغلی آنها را مطرح کنید

6 پرسش هوشمندانه که باید در مصاحبه های شغلی آنها را مطرح کنیدسوال پرسیدن در مصاحبه های شغلی نقش حیاتی در تصمیم گیری نهایی شما دارد، پس از آنها غافل نشوید.

به یاد داشته باشید که اگر در پایان مصاحبه های شغلی ، از کسانی که با شما مصاحبه کرده‌اند هیچ سوالی نپرسید، آنها تصور می‌کنند که چندان اشتیاقی به این موقعیت شغلی ندارید. البته فراموش نکنید که نباید هر سوالی را مطرح کنید. پرسیدن سوال‌های دقیق و متفکرانه در مصاحبه های شغلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نشان می‌دهد شما گزینه قابل اطمینان و مناسبی هستید.

در ادامه شش پرسشی که باید در پایان مصاحبه های شغلی مطرح کنید را با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ با تکراتو همراه شوید:

1. این موقعیت شغلی به چه دلیلی ایجاد شده است؟

مصاحبه های شغلی تنها به تحت تاثیر قرار دادن مسئول استخدام شرکت و نشان دادن اشتیاق پیرامون آن شغل ختم نمی شود. شما نیز به همان میزان باید از این فرصت استفاده کرده و شرایط را بررسی کنید. با مطرح کردن این پرسش به خوبی متوجه می شوید که آیا همه چیز در این شرکت به درستی پیش می رود و این موقعیت شغلی نیز در جهت اهداف شرکت ایجاد شده است.

آنجلا کوپلند، یکی از مربیان تربیت مشاغل است که در این باره می گوید: “اگر بدانید که فرد قبلی استعفا داده، شرکت در حال رشد است و یا هر دلیل دیگری برای ایجاد این موقعیت شغلی وجود دارد، در تصمیم گیری به شما کمک می کند.”

2. چه چیزی باعث می شود که افراد به کار خود در این شرکت ادامه دهند؟

در اولین قدم تلاش کنید که با فرهنگ شرکتی که برای آن مصاحبه می کنید، آشنا شوید. این روزها، بیشتر سازمان ها به صورت آنلاین به تبلیغ ارزش ها و فرهنگ شرکتشان می پردازند. بنابراین، به جای اینکه مستقیما سوالی درباره فرهنگ و ارزش شرکت بپرسید، تلاش کنید قبل از مصاحبه های شغلی چنین اطلاعاتی را به صورت آنلاین کسب کنید.

3. در صورت استخدام شدن، سه مورد از مهم ترین وظایفی که انتظار دارید از 6 تا 12 ماه آینده انجام دهم، کدام ها هستند؟

آماندا آگوستین، یکی از متخصصان در ترتیب افراد برای مشاغل می گوید: “موقعیت های شغلی را مشکل یا نقطه ضعفی بدانید که شرکت برای برطرف کردن آنها قصد دارد فردی را استخدام کند. هرچقدر که بیشتر از انتظارات و معیارهای مدیر استخدام و مصاحبه کننده اطلاع داشته باشید، بهتر می توانید جهت مصاحبه شغلی را به سمتی هدایت کنید که در نهایت به استخدام شما منجر می شود.”

4. چه چیزی باعث می شود که فردی در این موقعیت شغلی موفق باشد؟

کوپلند توصیه می کند که این پرسش را مستقیما مطرح کنید تا از اهداف دقیق مدیر برای این نقش مطلع شوید.

5. آیا حرفی زده ام که شما را برای استخدام مردد کرده است؟

آگوستین در این باره توضیح می دهد: “اگر جراتی را در خود یافته اید که فرد مصاحبه کننده را روی صندلی داغ قرار دهید، می توانید به سرعت موقعیت را شناسایی کرده و بازخورد مناسبی را برای اینکه نشان دهید گزینه مناسبی هستید، به نمایش بگذارید. علاوه بر این، متوجه می شوید که هدف از استخدام برای این موقعیت شغلی چیست، در عین اینکه توجه کامل فرد مقابل را به خود جلب کرده اید.”

6. محدوده زمانی شما برای تصمیم گیری چقدر است؟ آیا می توانم با شما تماس بگیرم؟

این یکی از اساسی ترین پرسش هایی است که باید در پایان مصاحبه های شغلی مطرح شود؛ با اینحال بسیاری آن را فراموش می کنند. هرگز یه مصاحبه شغلی را بدون دانستن ضرب العجل برای تصمیم گیری ترک نکنید؛ علاوه بر این باید بدانید که چطور و تا چه زمانی نتیجه مصاحبه را به شما اعلام می کنند.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر