;
coinex

این گوشی بدون حاشیه ویندوز فون مایکروسافت است که هرگز متولد نشد!

این گوشی بدون حاشیه ویندوز فون مایکروسافت است که هرگز متولد نشد!
مایکروسافت مدت نسبتا زیادی است که بر روی گوشی‌های خود کار می‌کند، اما در این سال‌ها، ویندوز فون های متعددی وارد شایعات اینتنرتی شد که هرگز متولد نشدند. تصویر بالا به یکی از این مدل‌ها اشاره دارد.

تب استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه در بین کمپانی‌های سازنده فراگیر شده است. بسیاری از بازیگران اصلی این صنعت، محصولات جدید خود را با سبک طراحی جدید پنل‌های بدون حاشیه راهی بازار کرده‌اند و کمپانی‌های دیگر نیز به دنبال آن هستند تا این نوع از نمایشگرها را به تولیدات جدید خود بیاورند.

جالب اینجاست که مایکروسافت از مدت‌ها قبل به گوشی‌های بدون حاشیه فکر می‌کرده؛ اما بنا به دلایلی نتوانست تا آن را وارد بازار کند. متاسفانه، بسیاری از غول‌های تکنولوژی هر ساله پتنت‌ها و ایده‌های جذابی را ارائه می‌کنند که اکثر آنان به دنیای واقعی راه نمی‌یابد و مایکروسافت یکی از آن برندهایی است که در این زمینه ید طولایی دارد!

اگر به تصویر بالا نگاهی بیندازید، باید بگوییم که شما در حال نگاه کردن به نمونه اولیه از ویندوز فون لومیا هستید که مایکروسافت چند سال قبل بر روی آن کار می‌کرده است. بنا به گفته منابع خبری، این دستگاه قرار بود با نام لومیا 435 و با اسم رمز ولا (Vela) با قیمتی در حدود 200 دلار به بازار عرضه شود، اما در اواخر سال 2014 یعنی درست سه سال قبل، این پروژه کنسل شد.

ویندوز فون فراموش شده مایکروسافت، مشخصات پایین رده‌ای را در خود جای داده بود. نمایشگر 5 اینچی اچ دی (رزولوشن 720 در 1280 پیکسل) برای مدل‌های امروزی چنگی به دل نمی‌زند، اما فراموش نکنید که این محصول سه سال قبل است. اما نکته جذابی که درباره این ویندوز فون لومیا وجود دارد، به مشخصات آن مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر منظور ما در این متن، طراحی خاص این دستگاه است.

این دستگاه قرار بود با نام لومیا 435 و با اسم رمز ولا (Vela) با قیمتی در حدود 200 دلار به بازار عرضه شود

نمایشگری تقریبا بدون حاشیه در این اسمات فون خودنمایی می‌کند که اگرچه حاشیه پایینی آن کمی بزرگ به نظر می‌رسد، اما در سه طرف دیگر نمایشگر، فقط نوار باریکی دیده می‌شود.

ویندوز فون لومیا با نسبت صفحه نمایش به بدنه 79 درصدی دیده شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که پرچمداران بزرگ امروزی بازار موبایل جهان، همچون ال جی وی 30، گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون ایکس اپل (از این پس این گوشی را آیفون 10 بنامید که نام درست این محصول است)، با نسبت حدودا 80 درصدی نمایشگر به بدنه معرفی شده‌اند.


بیشتر بخوانید:

نامگذاری با اعداد رومی تلفظ اشتباه آیفون X را به همراه داشت! نام درست: آیفون ۱۰


هیچ صحبتی در خصوص اینکه چرا مایکروسافت پروژه ساخت لومیا ولا (Lumia Vela) را کنسل کرد، شنیده نشد. در هر صورت این شرکت، در چند سال اخیر گوشی‌های مختلف مبتنی بر ویندوز را نشان داده که هرگز به واقعیت نرسید؛ لومیا مک لارن، لومیا 960 و تبلت سرفیس مینی برخی از این محصولات هستند.

به تازگی خبرهایی منتشر شد که نشان می‌دهد تمرکز برای ساخت گوشی‌های ویندوزی، مدت زیادی است که در برنامه‌های مایکروسافت دیده نمی‌شود؛ بنابراین ما دیگر هرگز گوشی ویندوز فون مایکروسافت را نخواهیم داد، مگر آنکه اتفاق جدید در راه باشد!


بیشتر بخوانید:

مایکروسافت بالاخره رسما مرگ ویندوز فون را اعلام کرد


اگر مایکروسافت گوشی هوشمند جدید بسازد، آیا شما خریدار آن خواهید بود؟ در بخش نظرات زیر درباره آن بنویسید. شاید مایکروسافت بتواند گوشی ساز قابلی باشد، شاید!

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر