;
coinex

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ؛ بهترین پرچمداران اندرویدی در مقابل هم

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ؛ بهترین پرچمداران اندرویدی در مقابل همدر این متن به مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ می‌پردازیم؛ مقایسه‌ای از جنس بهترین پرچمداران اندرویدی 2017.

گلکسی اس 8 سامسونگ به تازگی لقب بهترین گوشی هوشمند را به خود اختصاص داده است. این موبایل بسیار پرفروش بوده و محبوبیت بسیار بالایی دارد. البته پرچمدار سری نوت این کمپانی نیز چشم‌های بسیاری را به خود خیره کرده است.

گوگل نیز به تازگی از نسل جدید گوشی‌های پیکسل خود رونمایی کرده؛ موبایلی که نسخه قابل قبولی برای نسل قبلی پیکسل به شمار می‌رود. گوشی‌های نسل اول گوگل پیکسل با مشخصات رده بالایی همراه بودند. خبر خوب این است که تمامی نقطه ضعف‌های نسل قبلی در پیکسل 2 کاملا برطرف شده و همین مساله نیز این دستگاه را به رقیب جدی گلکسی اس 8 تبدیل می‌کند.

در این متن قصد داریم به مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ از لحاظ طراحی، سخت افزار، سیستم عامل، دوربین و باتری بپردازیم. با تکراتو همراه شوید:

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: طراحی

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: طراحی

تعداد اندکی از گوشی‌های حال حاضر می توانند با زیبایی ظاهری پرچمداران 2017 سامسونگ رقابت کنند. گلکسی اس 8 از طراحی باریک، ظریف، شیک و نمایشگر بدون مرز زیبای سامسونگ بهره می‌برد که کمی در لبه‌ها خمیده بوده و در نسبت ابعاد به بدنه جذابی ساخته شده است. این دستگاه علیرغم اینکه به نمایشگر 5.8 اینچی مجهز شده، چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد. گلکسی اس 8 با ابعاد 5.86 در 2.68 در 0.31 اینچی همراه است و 155 گرم وزن دارد.

البته طراحی ظاهری گوگل پیکسل 2 نیز با سایر گوشی‌های اندرویدی متفاوت است. این موبایل نیز بسیار ساده و ظریف طراحی شده است. البته از طراحی ظریف و نسبت ابعاد شگفت‌انگیز گلکسی اس 8 برخوردار نیست. نمایشگر پیکسل 2 در میان حاشیه های قطور قرار گرفته که این روزها در کمتر پرچمداری دیده می شود.

هر دو موبایل در پنل پشتی خود به اسکنر اثرانگشت مجهز هستند. محل قرار گرفتن اسکنر گلکسی اس 8، انتقادات منفی زیادی را به همراه داشته است.

هر دو موبایل در پنل پشتی خود به اسکنر اثرانگشت مجهز هستند. محل قرار گرفتن اسکنر گلکسی اس 8، انتقادات منفی زیادی را به همراه داشته است. این اسکنر در کنار لنز دوربین قرار گرفته که باعث می‌شود انگشتان کاربر هنگام لمس اسکنر، تصادفا با لنز دوربین برخورد کرده و آن را کثیف کند.

اما اسکنر پیکسل 2 متمایل به مرکز پنل پشتی قرار گرفته و دسترسی به آن ساده‌تر است. اسکنر این موبایل همچنین با سرعت عملکرد بالاتری همراه است. گلکسی اس 8 به اسکنر ضربان قلب مجهز شده و نمای جلویی آن از اسکنر عنبیه چشم بهره می‌برد. پیکسل 2 از این دو قابلیت برخوردار نیست.

هر دو گوشی اندرویدی در این متن از ویژگی مقاومت در برابر آب و غبار برخوردارند؛ اما امتیاز IP68 گلکسی اس 8 از IP67 پیکسل 2 بالاتر است. اس 8 می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.2 متری دوام بیاورد؛ اما این میزان برای پیکسل 2 کمی کمتر از یک متر است. هر دو موبایل از محافظت گوریلا گلس 5 بهره می‌برند.

تنوع رنگی این دو موبایل چندان زیاد نیست. اس 8 در رنگ‌های خاکستری و مشکی عرضه شده و پیکسل 2 نیز در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی در دسترس خواهد بود.

خبر خوب برای هواداران جک هدفون این است که با خرید اس 8 همچنان می‌توانند از این ویژگی برخوردار شوند. اما پیکسل 2 به دلیل برخورداری از کدهای جدید بیسیم برای ویژگی‌های صوتی اندروید 8.0 اوریو، این ویژگی را حذف کرده است. این موبایل از دو اسپیکر برای صدای استریو بهره می‌برد.



مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: نمایشگر

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: نمایشگر

رقابت با نمایشگر گوشی‌های سامسونگ نیز همانند سایر ویژگی‌های این گوشی‌های هوشمند بسیار دشوار است. گلکسی اس 8 از نمایشگر 5.8 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 2960 در 1440 برخوردار شده و تراکم پیکسل آن به 570 در هر اینچ می‌رسد.

گوگل پیکسل 2 به نمایشگر اولد 5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 مجهز است که نظیر آن در بازار گوشی‌های میان رده وجود دارد.

از نظر ویژگی‌های واقعیت مجازی و پخش محتوا، گلکسی اس 8 با نمایشگر زیبای خود، قطعا برنده این رقابت خواهد بود. البته هر دو دستگاه از واقعیت مجازی دی دریم گوگل پشتیبانی می‌کنند. پیکسل 2 علیرغم نمایشگر نه چندان مناسب، تجربه صوتی بهتری را در زمان پخش ویدیو ارائه می‌کند.

نمایشگر فول اچ دی پیکسل 2 همچنین در مصرف بهینه باتری نیز تاثیرگذار است. جالب اینجاست که اس 8 برای همین منظور می‌تواند رزولوشن خود را کاهش دهد؛ این در حالیست که پیکسل 2 توانایی زیاد کردن رزولوشن را ندارد.



مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلگسی اس 8 سامسونگ: سیستم عامل و قدرت عملکرد

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلگسی اس 8 سامسونگ: سیستم عامل و قدرت عملکرد

از لحاظ سخت‌افزاری این دو پرچمدار به هم شباهت دارند. هر دو موبایل از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 835 برخوردارند. الته برخی نسخه‌های اس 8 به تراشه اگزینوس هشت هسته‌ای مجهز شده است. علاوه بر این، هر دو موبایل از رم 4 گیکابایتی بهره برده و نسخه حافظه پایه آنها، 64 گیگابایت است.

تفاوت بزرگ اما در سیستم عامل نهفته است. پیکسل 2 از آخرین نسخه اندروید 8.0 اوریو برخوردار است. اوریو ویژگی‌های نظیر بهینه‌سازی باتری و سرعت پیشرفته بوت دستگاه را ارائه می‌کند. این موبایل همچنین به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت مجهز شده که کاربر می‌تواند با فشار دادن لبه‌های حساس به فشار موبایل، آن را فعال کند. این قابلیت با نام اکتیو اج (Active Edge) معرفی شده که قبلا مشابه آن را در اچ تی سی یو 11، با نام قابلیت اج سنس دیده بودیم.

گلکسی اس 8 نیز قطعا در آینده اندروید اوریو را دریافت خواهد کرد؛ اما در حال حاضر از اندروید 7.0 نوقا بهره می‌برد. تا آن زمان، کاربران پیکسل 2 به لطف پردازشگر مشابه و سیستم عامل بهینه‌تر، از سرعت اجرای بالاتری لذت خواهند برد.

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: دوربین و باتری

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: دوربین و باتری

گوگل توانست امتیاز بهترین دوربین را در بنچمارک DxOMark به دست آورد. پیکسل 2 به دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز شده و از ثبت اپتیکال و ثبت الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 در نمای جلویی تعبیه شده که سلفی‌های دقیقی را ثبت می‌کند.

گلکسی اس 8 نیز به عکس‌های باکیفیت شهرت دارد. این دستگاه به دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و ثبت اپتیکال تصویر مجهز است. اس 8 از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگمf/1.7  نیز بهره می‌برد.



این دو موبایل همچنین به ابزارهای تشخیص تصویر نیز مجهز هستند. علاوه بر این، سامسونگ به دستیار هوشمند بیکسبی مجهز شده که در بسیاری از موارد به کاربر خود کمک می‌کند.

این دو موبایل همچنین به ابزارهای تشخیص تصویر نیز مجهز هستند. علاوه بر این، سامسونگ به دستیار هوشمند بیکسبی مجهز شده که در بسیاری از موارد به کاربر خود کمک می‌کند. اما دستیار هوشمند گوگل اسیستنت به لطف هوش مصنوعی، کارایی بیشتری دارد. ویژگی گوگل لنز نیز از دیگر ویژگی های جذاب پیکسل 2 به شمار می‌رود.

اس 8 به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که در مقایسه با باتری 2700 میلی آمپر ساعتی پیکسل 2، عمر بهتری دارد. البته باید در نظر داشت که پیکسل 2 با نمایشگر کوچک‌تر و سیستم عامل بهینه‌تر، در عمل چندان تفاوتی با اس 8 ندارد. شاید حتی عملکرد بهتری را به اجرا بگذارد. هر دو موبایل همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: قیمت

مقایسه قیمت این دو موبایل کمی تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند. نسخه استاندارد یا پایه ای گلکسی اس 8 با قیمت 724 دلار عرضه می‌شود، اما پیکسل 2 با برچسب قیمتی 649 دلاری همراه است. از آنجایی که پیکسل 2 به تازگی عرضه شده، بعید به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک برای آن تخفیف در نظر گرفته شود. اما در حال حاضر، احتمالا می‌توانید اس 8 را با قیمت 600 دلار نیز خریداری کنید.

البته بدون این تخفیف، پیکسل 2 از لحاظ قیمت برتری دارد. با اینحال، بعید به نظر می‌رسد که بتوانید اس 8 را با قیمتی کمتر از این خریداری کنید.

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 سامسونگ: قیمت

نتیجه‌گیری نهایی

مقایسه گوگل پیکسل 2 با گلکسی اس 8 به قدرت عملکرد و زیبایی ظاهری ختم می‌شود. با توجه به سخت‌افزارهای مشابه، تنها چیزی که می‌تواند تصمیم‌گیری را برایتان آسان کند، طراحی ظاهری است.

با وجود اینکه هنوز از اجرای اندروید اوریو در پیکسل 2 آگاهی نداریم، اما به نظر می‌رسد که این موبایل در این بخش، برنده خواهد بود. البته اس 8 به دوربین فوق العاده‌ای مجهز شده، با اینحال نتوانست امتیاز چندان بالایی را در بنچمارک DxOMark دریافت کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پیکسل 2 از لحاظ دوربین میز برنده است؛ مخصوصا اگر هوش مصنوعی گوگل به کمک بیاید.

اما از لحاظ ظاهری، قطعا باید اس 8 را برنده میدان دانست. نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی شیک باعث شده که اس 8، یک سر و گردن از پیکسل 2 بالاتر باشد. انتخاب با شماست!

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر