;
coinex

تقویت این عادت های رفتاری خوب به زندگی پربازده، شاد، موفق و خوشبخت منجر می‌شوند

تقویت این عادت های رفتاری خوب به زندگی پربازده، شاد، موفق و خوشبخت منجر می‌شونداین 101 عادت رفتاری به شما کمک می‌کنند یک زندگی شاد و کامکار را برای خود رقم بزنید. عادت های رفتاری مستقیما با سطح کیفی زندگی در ارتباط هستند. تمام رفتارهایی که برای بهره‌وری و سلامتی انجام می‌دهید، در نهایت به یک زندگی سالم و موفق منجر می‌شوند.

فرقی نمی‌کند یک کارآفرین جوان هستید یا شاغل حرفه ای و یا حتی دانشجویی در جستجوی کار، در هر صورت باید بدانید که عادت های رفتاری شما می‌توانند شما را در جهت تحقق رویاها هدایت کنند و یا اینکه به طور کلی مانع رسیدن به اهداف باشند. برای بسیاری از ما، عادت های رفتاری به ایجاد محدودیت منجر می‌شود. عادت‌هایی وجود دارند که ما را به عقب کشیده و هرگز دست از تلاش برنمی‌دارند. اما برای برخی دیگر که مجموعه ای از عادت های رفتاری بهینه را در خود تقویت کرده‌اند، موفقیت و دستیابی به اهداف به صورت اتوماتیک انجام شده و به آسانی امکان‌پذیر است.

حقیقت این است که شرایط و کیفیت زندگی مستقیما به عادت های رفتاری که در خود تقویت کرده‌اید بستگی دارد. عادت رفتاری خوب شما را تقویت می‌کند؛ در حالیکه عادت رفتاری اشتباه مانع پیشرفت می‌شود. با اینحال اگر به افزایش سطح کیفی زندگی خود اهمیت می‌دهید و قصد دارید رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید؛ مجموعه ای از 101 عادت رفتاری خوب را مطالعه کنید. روی این موارد متمرکز شده و شاهد شکوفایی روی خوش زندگی باشید.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که عادت های رفتاری در مجموع نیمی از نوع و روش انجام دادن کارهایمان را شکل می‌دهند. از چیزی که فکر می‌کنیم و می‌گوییم گرفته تا کارهایی که انجام می‌دهیم، همگی توسط عادت های رفتاریمان کنترل می‌شوند. با این اوصاف، هرچقدر که برای توسعه و تقویت عادت های رفتاری خوب تلاش کنید، به همان میزان نیز در کارهایی مثل توسعه کسب و کار، دستیابی به اهداف، تحصیلات عالیه، کم کردن وزن و حتی کسب درآمد بالا موفق خواهید بود.

البته تمامی این موارد تنها با ساخت و توسعه عادت های رفتاری خوب امکان پذیر نیست؛ بلکه سختی کار اینجاست که باید عادت‌های بد را ترک کنید. اشکال اصلی این است که چطور وسوسه‌های مربوط به عادت‌های رفتاری بد را مسدود کنید تا بتوانید برای همیشه از دست آنها خلاص شوید. برای این کار به تمرین نیاز دارید؛ البته استراتژی‌هایی نیز وجود دارند که با به کارگیری آنها می‌توانید مانع بروز عادت های رفتاری مخرب شوید.

  • تمرین کنید که حروف الفبا را از آخر به اول بازگو کنید.
  • تلاش کنید کلمه‌ای را پیدا کنید که حروف در آن، به ترتیب الفبا آمده باشند.
  • چشمانتان را ببندید و تلاش کنید تمامی رنگ‌هایی که در محیط اطراف هستند را به خاطر بیاورید.
  • بایستید و به مدت 5 دقیقه پروانه بزنید.
  • نفس عمیق بکشید، 4 ثانیه نگه دارید و در عرض دو ثانیه بازدم را رها کنید. این کار را تکرار کنید.

چطور می‌توان عادت های رفتاری خوب را تقویت کرد؟

توسعه عادت های رفتاری خوب به تلاش زیادی نیاز دارد و یک شبه حاصل نمی‌شود. اما خبر خوب این است که تغییرات بسیار کوچک، بهترین راه برای ایجاد و توسعه هر عادتی به شمار می‌روند. چطور عمل می‌کند؟ به سادگی. تنها کافیست که در هفته اول، هر روز به مدت 5 دقیقه، برای تقویت عادت مورد نظرتان تلاش کنید. تنها پنج دقیقه!

در هفته بعد این تمرین را دو برابر کنید، یعنی 10 دقیقه. اما به یاد داشته باشید که هر روز این کار را انجام دهید. این هدف شماست. تمامی این تمرین‌ها را به صورت آگاهانه انجام دهید. تکرار این تمرین باعث می‌شود عادت مورد نظرتان نهایی شود. مطالعات نشان می‌دهند این تمرین از 18 تا 245 روز و به صورت میانگین، 66 روز طول می‌کشد تا کاملا شکل بگیرد. بنابراین، اگر برای بالا بردن سطح کیفی زندگی مصمم هستید، این روش را جدی بگیرید.

کدامیک از این عادت های رفتاری در شما دیده می‌شود؟ آیا عادت‌های نادرستی وجود دارند که مانع از پیشرفت شما می‌شوند؟ تمامی عادت های رفتاری خود را با دقت بررسی کرده و تلاش کنید تا بهترین عادت‌ها را در خود ایجاد و سپس تقویت کنید. بی شک با این روش به تمامی رویاهایتان جامه عمل می‌پوشانید. با تکراتو همراه شوید:

عادت های رفتاری خوب برای افزایش سطح کیفی زندگی



بهترین عادت های رفتاری برای افزایش بهره‌وری

میزان بازدهی و بهره‌وری ما در بخش‌های مختلف زندگی تاثیر می‌گذارد. بهره‌وری بهینه باعث می‌شود که تمامی کارها را در مدت زمان محدودتر انجام دهیم. این عادت های رفتاری برای افزایش بهره‌وری را تمرین کنید تا در دستیابی به هرچه که در زندگی می‌خواهید، به شما کمک کنند.

بهترین عادت های رفتاری برای افزایش بهره‌وری

1. یک روتین صبحگاهی برای خود در نظر بگیرید.

یک روتین صبحگاهی انرژی بخش ایجاد کنید که بتوانید هر روز صبح آن را انجام دهید. این روتین باید انرژی لازم برای تمام طول روز را فراهم کند.

2. قانون 20/80 را اجرا کنید.

قانون 20/80 که به نام قانون پارتو نیز شناخته می‌شود، خاطر نشان می‌کند که 80 درصد از نتیجه مطلوب، تنها با تلاش 20 درصدی حاصل می‌شود. این قانون در دنیای فروش به این معناست که 80 درصد فروش، از 20 درصد مشتریان به دست می‌آید. بنابراین، اینگونه از تلاش‌های متمرکز را پیدا کنید تا نتیجه بیشتری را در ازای انرژی و زمان کمتر به دست آورید.

3. یک لیست to-do روزانه تهیه کنید.

هر روز یک لیست ساده از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید. کارهایی را در این لیست قرار دهید که هر روز، بیشتر از روز قبل شما را به اهدافتان نزدیک می‌کنند.

4. کارها یا وظایف مهم اما غیر اضطراری را مشخص کنید.

در مدیریت زمان، کارهای مهم اما نه چندان غیر اضطراری، دقیققا همان‌هایی هستند که در رسیدن به اهداف دراز مدت به شما کمک می‌کنند.

5. آمار بهره‌وری روزانه خود را ردیابی کنید.

مدت زمانی را برای ردیابی هرچیزی اختصاص دهید. حتی خرده پول‌هایی که دارید یا هر چیزی را در واحد گرم نیز ردیابی کنید. اگر این کار را انجام دهید، الگوهایی را شناسایی می‌کنید که به افزایش بهره‌وری شما کمک می‌کنند.

6. نتیجه کار هر روز را به صورت جداگانه بررسی کنید.

در پایان روز کاری، نگاهی به طول روز انداخته و مشخص کنید که چه کارهایی را در این روز انجام داده و به چه چیزهایی دست یافته‌اید. بدین ترتیب به خوبی پروسه پیشرفت خود را درک خواهید کرد.

8. در طول روز یک استراحت کوتاه به خودتان بدهید.

مطالعات علمی نشان می‌دهند که استراحت کوتاه در طول روز می‌تواند به افزایش بهره‌‌وری منجر شود.

9. نتیجه نهایی را تصور کنید.

تصویرسازی یکی از ابزارهای اساسی برای عبور و نادیده گرفتن شرایط دشوار است. این روش به شما کمک می‌کند که با بازدهی هرچه بیشتر، روز کاری را به پایان ببرید.

10. از حواس پرتی‌ها و وقفه‌های کاری خودداری کنید.

تداخل و حواس‌پرتی در جریان کار می‌تواند جریان فکری را بهم بریزد. نتیجه یکی از مطالعات نشان می‌دهد که اگر در جریان فکری افراد تداخل ایجاد شود، 25 دقیقه طول می‌کشد تا دوباره به حالت اول و تمرکز کامل برسد.

11. زمان پاسخ دهی به ایمیل‌ها را محدود کنید.

بازه‌های زمانی که در آن باید به ایمیل‌ها پاسخ دهید را طولانی‌تر کنید تا مجبور نباشید در طول روز کاری، بارها به لیست ایمیل‌ها سر بزنید. ایمیل‌ها حقیقتا یکی از اساسی‌ترین حواس‌پرتی‌ها هستند.

12. کمک بخواهید.

در صورت نیاز می‌توانید از اطرافیانتان کمک بگیرید؛ لازم نیست تمامی کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. بدین ترتیب می‌توانید با بهره‌وری هرچه بیشتر کاری که در دست دارید را به سرانجام برسانید.‌

13. یک دفترچه برای نوشتن ایده‌هایتان داشته باشید.

یک دفترچه یادداشت تهیه کرده و هر ایده‌ای که در طول روز به ذهنتان می رسد را در آن بنویسید. هرچند وقت یکبار به آن نگاهی بیاندازید تا شاید ایده درخشان‌تری ایجاد شود.

14. زمانی را به خودتان اختصاص دهید.

گاهی اوقات با خودتان خلوت کنید. با افکارتان تنها شوید و چشمانتان را ببندید. این ترفند علاوه بر اینکه زمان استراحت محسوب می‌شود، نوعی از حالت تنهایی را در ذهن ایجاد می‌کند که در آن می‌توانید افکارتان را ببینید و به آنها گوش کنید.

15. هر روز قدردانی کنید.

همه ما معمولا چیزهای زیادی را طلب می‌کنیم، اما اغلب فراموش می‌کنیم قدردان چیزهایی باشیم که در حال حاضر آنها را در اختیار داریم. هر روز 10 چیزی که قدردان آن هستید را بنویسید؛ حتی چیزهایی مثل قد بلندی که دارید.



بهترین عادت های مربوط به مسائل مالی

چگونگی مدیریت پولی که در اختیار دارید، در حقیقت می‌تواند توانایی پس‌انداز کردن و یا حتی بیشتر کردن آن پول را نشان دهد. این یکی از المان های حیاتی موفقیت است. اگر دائما در حال پرداخت قرض هستید، به عادت های رفتاری که در زیر اشاره می‌کنیم، فکر کرده و آنها را در زندگی به کار بگیرید.

16. تمامی هزینه‌ها را ردیابی کنید.

تمام هزینه‌هایتان را ردیابی کنید؛ حتی خرده پول‌هایی که در جیب دارید. این کار را هر روز انجام دهید. هزینه را نادیده نگیرید و دائما مراقب آنها باشید.

17. پرداخت قبوض و صورتحساب‌ها را به زمان دیگری موکول نکنید.

برای پرداخت قبض‌ها ضرب العجل تعیین نکنید، به سرعت آنها را پرداخت کرده و اجازه ندهید که روی هم انبار شوند. آنها را دسته‌بندی کنید تا بدانید کدام یک را باید هرچه سریع‌تر پرداخت کنید.

18. پس‌انداز کنید.

حداقل باید 20 درصد از درآمد ماهانه را پس انداز کنید. این حداقل میزان تعیین شده است. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید یا زودتر بازنشسته شوید باید نیمی از درآمد ماهانه را کنار بگذارید!

19. صبح زود بیدار شوید.

هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید. اما چقدر زود؟ برخی از موفق ترین کارآفرینان جهان، هر روز صبح راس ساعت 5 از خواب بیدار می‌شوند و این مساله را یکی از اساسی‌ترین دلایل موفقیت خود می‌دانند.



20. اهداف مالی را بررسی کنید.

اهداف مالی که برای خود مشخص کرده‌اید را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. این کار را هر روز انجام دهید. صادقانه به هزینه‌ها و بدهی‌های خود نگاه بیاندازید تا بتوانید دخل و خرج را با اهداف دراز مدت تنظیم کنید.

21. به دنبال الهامات و انگیزه‌های مالی باشید.

افراد زیادی وجود دارند که تخصص لازم برای ارائه توصیه‌های مالی را دارند. آنها را پیدا کرده و به توصیه‌های آنها گوش کنید. تلاش کنید تا تمامی آنها را در زندگی خود اجرا کنید.

22. بودجه‌بندی، بودجه‌بندی، بودجه‌بندی.

بودجه‌بندی کنید تا بتوانید در مسیر درست حرکت کنید. این مساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نباید آن را نادیده بگیرید. یک بودجه‌بندی درست تهیه کرده و به آن وفادار باشید؛ به ویژه اگر در مدیریت پول مشکل دارید.

23. روی چیزی سرمایه‌گذاری کنید.

روی چه چیزی؟ مبلغی را هر روز برای سرمایه‌گذاری کنار بگذارید. حتی اگر 5 هزار تومان باشد. این پول می‌تواند سرمایه گذاری برای آینده باشد.

24. از خدمات یا اپلیکیشن‌های مدیریت هزینه استفاده کنید.

استفاده از این خدمات، همه چیز را به وضوح برایتان فاش می‌کند. از این خدمات برای تعیین اهداف مالی و مدیریت بهتر هزینه‌ها استفاده کنید.

25. لیست خرید تهیه کنید.

هرگز بدون لیست، خرید نکنید. در غیر اینصورت، با انبوهی از کالاهایی که نیاز ندارید، به خانه بازمی‌گردید.

26. هزینه‌ها را حسابرسی کنید.

در پایان هر ماه، رسیدهای خرید را با صورتحساب بانکی خود مقایسه کنید. آیا همه چیز با هم مطابقت دارد؟ قطعا با اجرای این روش از خطاهایی که صورت گرفته، شگفت زده می‌شوید.

بهترین عادت های رفتاری مربوط به روابط انسانی

تمامی کارآفرینان، صاحبان کسب و کار و متخصصان شغلی به خوبی می‌دانند که کیفیت و شرایط روابط انسانی، مستقیما با موفقیت در ارتباط است. همه ما می‌دانیم که اگر آرامش کافی در خانه نباشد، دستیابی به اهداف و رویاها را با مشکل مواجه می‌کند.

بهترین عادت های رفتاری مربوط به روابط انسانی

27. برای برقراری ارتباط وقت صرف کنید.

به طور معمول چه مدت زمانی را با دیگران وقت صرف می‌کنید؟ برای ایجاد یک رابطه سالم باید زمان کافی برای برقراری ارتباط صرف کنید؛ فرقی نمی‌کند چه شرایطی دارید؛ این مهم را نادیده نگیرید.

28. قدردانی خود را ابزار کنید.

آیا قدردانی خود را به اطرافیانتان نشان می‌دهید؟ آیا می‌دانید که چگونگی ابراز رفتارها روی دیگران چه تاثیری دارد؟ حتی یک یادداشت کوچک برای قدردانی، نشانه ابراز این حالت است. از آن غافل نشوید.

29. بدون چشم‌داشت به دیگران کمک کنید.

انتظار نداشته باشید در ازای چیزی که می‌دهید، حتما چیز دیگری را دریافت کنید. کارها را از روی مهربانی انجام دهید و به دنبال بازخورد آن نباشید. این روش برای ایجاد یک رابطه مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

30. با شریک زندگیتان قدم بزنید.

رانندگی نه، قدم بزنید. در یک پارک یا محله خود قدم بزنید، دستان یکدیگر را گرفته و با هم صحبت کنید. تنها همین روش ساده، نتایج شگفت‌انگیزی را در زندگی به همراه خواهد داشت.

31. گاهی اوقات کاری را انجام دهید که هر دو از آن لذت می برید.

فعالیتی که مورد علاقه هر دوی شماست را انتخاب کرده و هرچند وقت یکبار آن را انجام دهید. فرقی نمی‌کند که چه چیزی باشد، آن را پیدا کرده و با هم انجام دهید.

32. قبل از خواب به هم عشق بورزید.

هرگز با حالت عصبانی به رختخواب نروید؛ هرگز. همیشه قبل از خواب به هم ابراز عشق کنید و از شریک زندگیتان به خاطر حضوری که دارد، قدردانی کنید. همین رفتار نتایج شگفت‌انگیزی را در روز بعد به وجود می‌آورد.

33. از ابراز احساسات در عموم خجالت نکشید.

از قضاوت دیگران هراسی نداشته باشید و احساسات خود را به فرد مقابل ابراز کنید. این کار تعهد زیبایی را به نمایش می‌گذارد که تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی دارد.

34. پیام “دوستت دارم” ارسال کنید.

از آخرین باری که به شخص خاص یا شریک زندگیتان گفته‌اید دوستش دارید، چقدر می‌گذرد؟ با یک پیام کوتاه به او بگویید که دوستش دارید و این کار را هر روز انجام دهید.

35. هر روز یک کار کوچک از روی مهربانی انجام دهید.

کارهایی که از روی مهربانی انجام می‌شوند، تاثیر زیادی در ایجاد روابط سالم دارند. به این فکر کنید که چه کاری را می‌توانید بر این مبنا انجام دهید و آنها را هر روز اجرا کنید.

36. گوش کنید و یاد بگیرید.

برای گوش کردن زمان صرف کنید. حرف یکدیگر را قطع نکنید. البته علاوه بر گوش کردن، باید یاد بگیرید. از نقطه نظرات فرد مقابل آگاه شوید و به نقاط مشترک برسید.

37. یک شب در هفته با هم قرار ملاقات بگذارید.

قرارهای ملاقات نقش بسزایی در رابطه سالم دارند. حداقل هفته‌ای یکبار باید چنین شبی داشته باشید. اجازه ندهید که موارد پیش‌بینی نشده و عادت های رفتاری نادرست در این روند اختلال ایجاد کنند.

38. تاریخ‌های مهم را به خاطر داشته باشید.

فراموش کردن تاریخ تولد، سالگرد و یا هر رویداد مهم دیگر اصلا احساس خوبی را ایجاد نمی‌کند. به این تاریخ‌ها اهمیت داده و آنها را به خاطر بسپارید. در صورت نیاز حتی می‌توانید تقویم را علامت‌گذاری کرده و در دستگاه هوشمند خود، یادآور تنظیم کنید.

بهترین عادت های رفتاری مربوط به سلامتی

بهترین عادت های رفتاری مربوط به سلامتی

اگر در سلامت کامل باشید، دستیابی به رویاها و حرکت در این مسیر از همیشه ساده‌تر خواهد بود. در این شرایط بهتر می‌توانید کسب و کارتان را گسترش دهید، یک شغل خوب پیدا کنید و یا به هر هدفی برسید. هدف این است که سالم و سلامت، فعال و تندرست باشید. مراقب چیزهایی که می خورید باشید و بدانید که هرچیزی که وارد بدن خود می‌کنید، مستقیما با حالت بیرونی شما در ارتباط است. مواد شیمیایی مثل داروها و نوشیدنی‌های الکلی تاثیر زیادی در زندگی شما دارند.

39. هر روز صبحانه بخورید.

مطالعات نشان می‌دهند که صبحانه حقیقتا مهم‌ترین وعده روز است. بنابراین هرگز این وعده را نادیده نگیرید. حتی اگر عجله دارید نیز سریعا چیزی بخورید و سپس از خانه خارج شوید.

40. یک سیب بخورید.

خوردن یک سیب در طول روز حقیقتا از مراجعه به پزشک جلوگیری می‌کند. فیبر درون این میوه تاثیر زیادی در سیستم شما داشته و به سطح قند خون، هضم و موارد دیگر کمک می‌کند.

41. در طول شب حداقل 7 ساعت بخوابید.

هر شب باید خواب کافی داشته باشید. بیش از اندازه نخوابید، اما خودتان را از خواب نیز محروم نکنید. خواب کافی به کاهش سطح استرس کمک کرده و حالت ذهن را متعادل می‌کند.

42. از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

خورشید می‌تواند نتایج زیان باری داشته باشد. هر زمان که در معرض نور خورشید هستید، مطمئن باشید که مقداری از کرم ضدآفتاب روی پوستتان قرار دارد.

43. نخ داندان کشیده و مسواک بزنید.

مسواک زدن به تنهایی کافی نیست. نخ دندان بکشید. نخ دندان بسیار مهم بوده و در مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها موثر است!

44. آب کافی بنوشید.

در طول روز باید آب کافی به بدن خود برسانید. تنها با نوشیدن آب کافی می‌توانید بسیاری از مشکلات فیزیکی خود را برطرف کرده و به نتیجه مطلوب برسید.

45. سبزیحات سبز بخورید.

تا جایی که می‌توانید سبزیجات سبز و سالم بخورید. سبزیجات سرشار از مواد قلیایی هستند که عادت غذایی اسیدی ما را متعادل می‌کنند.

46. قدم بزنید و 1000 گام بردارید.

هر زمان که می‌توانید کمی قدم بزنید. روزانه حداقل 1000 گام بردارید. اگر مشتاق‌تر هستید، این تعداد را به 1600 گام در روز افزایش دهید.

47. فیبر کافی بخورید.

فیبر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روزانه باید مقدار مناسبی از فیبر را به بدن خود وارد کنید و هرگز از این کار غافل نشوید.

48. هر روز ورزش کنید.

ورزش و نرمش روزانه را فراموش نکنید. فرقی نمی‌کند که ده دقیقه باشد یا یک ساعت؛ در هر صورت باید ورزش کنید.

بهترین عادت های رفتاری برای دستیابی به اهداف و رویاها

بهترین عادت های رفتاری برای دستیابی به اهداف و رویاها

همه ما می‌خواهیم به اهدافمان دست پیدا کنیم؛ اما متاسفانه، از این میان تعداد اندکی از ما به اهداف خود می‌رسند. در حقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که از هر 100 نفر، تنها 8 نفر به اهداف دراز مدت خود دست پیدا می‌کنند. اما خبر خوب این است که اگر عادت های رفتاری خود را در جهت دستیابی به اهداف و محقق کردن رویاها تقویت کنید، شانس خود را برای بهبود این آمار افزایش می‌دهید.

49. اهداف را به صورت SMART تعیین کنید.

اهداف SMART بسیار مهم بوده و در رسیدن به هر هدفی به شما کمک می‌کنند. اما فراموش نکنید که این اهداف را نیز باید بروزرسانی کنید. SMART مخفف کلمه‌های Specific (ویژه و مخصوص)، Meaningful (با معنی و پر‌محتوا)، Achievable (دست یافتنی)، Relevant (مربوط) و Time-Based (مبتنی بر زمان) است. بنابراین، هدفی که تعیین می‌کنید باید منحصرا برای خود شما تعیین شده باشد، هدفی که ارزشمند و معنادار بوده و دستی یافتنی است. اهداف دشوار و دست نیافتنی تعیین نکنید. اهداف مربوط و متناسب با شرایط خود مشخص کرده و برای آنها بازه زمانی تعیین کنید.

50. اهداف را تجزیه و تحلیل کنید.

هر روز مدت زمانی را به تجزیه و تحلیل اهداف اختصاص دهید. در صورت نیاز، اهداف کوتاه مدت روزانه تعیین کنید که با هدف درازمدت شما در ارتباط است و می‌تواند شما را گام به گام به هدف نهایی برساند.

51. سطح پیشرفت خود را ردیابی کنید.

هر روز باید میزان پیشرفت در جهت اهدافتان را ردیابی کنید. هرچقدر که بهتر این کار را انجام دهید، احتمال رسیدن به آن هدف نیز بیشتر خواهد شد.

52. چیزهای جدید یاد بگیرید.

به این فکر کنید که هر روز می‌توانید چه چیزی را به دانسته‌های خود اضافه کنید. می‌توانید در جهت یادگیری چیزهای جدید به سخنرانی‌های آموزشی گوش کنید. از هرچیزی که در این زمینه به شما کمک می‌کند، استفاده کنید.

53. اهداف را برای خود شبیه‌سازی کنید.

در خانه رویایی خود گردش کنید و ماشینی که همیشه به آن علاقه داشتید را در شبیه‌سازی‌ها برانید. اهداف مختلف را امتحان کنید. بهترین آنها را انتخاب کرده و در همان جهت حرکت کنید.

54. چشم انداز داشته باشید.

به راهی که تاکنون طی کرده‌اید فکر کنید. زندگی دیگران را تصور کنید. با فکر کردن به این مسائل، مانع از خستگی و فرسودگی در درازمدت می‌شوید.

55. از کلمه‌ها یا اصوات مدیتیشن استفاده کنید.

این گونه از اصوات و هم‌صدایی‌ها قدرتمند هستند. از آنها برای رسیدن به اهداف استفاده کنید. برای از بین بردن عادت بد منفی بافی تلاش کرده و رفتارهای محدودکننده را حذف کنید.

56. به دنبال راهنما باشید.

با کسانی که به اهداف بزرگ دست پیدا کرده اند مشورت کنید. به دنبال توصیه‌ها و راهنمایی آنها باشید. به زودی از نتایج اعمال این روش شگفت‌زده خواهید شد.

بهترین عادت های رفتاری در ایجاد شبکه انسانی

شبکه‌های انسانی نقش حیاتی در دستیابی به موفقیت دارند. در حقیقت، شبکه انسانی شما به ارزش شبکه شما منجر می‌شود. مدت زمانی که برای برقراری ارتباط با افراد مختلف سپری کرده و یا برای ایجاد ارتباط تلاش می‌کنید، تاثیر بسزایی در توانایی‌ها و موفقیت شما دارند.


57. سوال بپرسید.

فقط از خودتان حرف نزنید. سوال بپرسید. بیشتر درباره فرد مقابل جویا شوید. اگر می‌خواهید در ایجاد شبکه‌های انسانی موفق باشید، باید به این مساله علاقه نشان دهید.

58. خودتان را پرورش دهید.

به یاد داشته باشید که هر روز باید خودتان را در جهت درست پرورش دهید. حمام کنید، لباس‌های مناسب به تن کنید و در مجموع، بهترین حالت ظاهری را ایجاد کنید. هیچ وقت نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ باید خودتان را برای همه چیز آماده کنید.

59. صادق باشید.

صداقت نتیجه چشم‌گیری به همراه دارد. کارهای بی معنا انجام ندهید. وعده‌ای ندهید که نتوانید آن را عملی کنید. همیشه قول‌های کوچک بدهید، اما بیشتر تلاش کنید.

60. به دنبال اضافه کردن ارزش باشید.

این کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌هایی را برای اضافه کردن ارزش به زندگی افراد پیدا کنید. در ازای آن چیزی طلب نکنید. تنها به زندگی دیگران ارزش اضافه کنید. از نتیجه‌ای که برایتان خواهد داشت شگفت‌زده می‌شوید.

61. مثبت باشید.

منفی بافی می‌تواند انرژی تمام زندگی شما را از بین ببرد. مثبت اندیش باشید. به ویژه اگر در حال ایجاد شبکه‌های انسانی هستید. این افراد نباید شما را به عنوان یک فرد منفی باف بشناسند. طرز فکر روشنی را در ذهن خود ایجاد کنید.

62. اجتماعی باشید.

به دیگران نزدیک شوید. با آنها حرف بزنید، حتی اگر آنها به شما نزدیک نشده‌اند. اکثر افراد به صورت ناخواسته کمی خجالتی هستند. به محض اینکه از مرحله خجالت اولیه عبور کردید، متوجه می‌شوید که جهان حقیقتا فرصت شانس شماست.

63. از دیگران تعریف کنید.

تعریف کردن از دیگران نتیجه مطلوبی در بر دارد. مردم دوست دارند تعریف بشنوند؛ بنابراین هرگز قدرت این کار را در برقراری شبکه‌های انسانی نادیده نگیرید.

64. مفید و کمک کار باشید.

به دنبال روش‌هایی برای کمک به دیگران باشید. سوال بپرسید و جویای حال افرادی باشید که به کمک نیاز دارند. اگر می‌توانید مشکلاتشان را برطرف کنید و اجازه ندهید که احساس تنهایی کنند.

65. معرفی و مقدمه از خودتان داشته باشید.

همیشه این کار را انجام دهید و تا حد امکان اجرا کنید. هرگز نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه چیزی در نتیجه یک معرفی خوب حاصل می‌شود.

66. مخاطبان خود را پرورش دهید.

شما باید در طول برقراری شبکه‌های انسانی، افرادی که مخاطب شما هستند را پرورش دهید. تنها به یک گفتگوی ساده کفایت نکرده و پس از آن نیز با آنها در ارتباط باشید.

بهترین عادت های رفتاری مربوط به شغل

فرقی نمی‌کند که کسب و کاری را هدایت می‌کنید و یا اینکه جایی شاغل هستید، در هر صورت باید بدانید که این روش‌ها برای موفقیت بیشتر در زمینه کار و شغل تاثیر حیاتی دارند. با ثابت قدم بودن در این عادت های رفتاری ، متوجه می‌شوید که تلاش‌هایتان دیده شده و در لبه پیشرفت حرکت می‌کنید. این عادت های رفتاری به تمرکز واقعی و تعهد نیاز دارند؛ در آنها ثابت قدم باشید.

67. زودتر از موعد در محل کار حاضر شوید.

همیشه کمی زودتر از چیزی که باید، در محل کار حاضر شوید. همیشه. شاید به سرعت نتیجه‌ای از اعمال این روش به دست نیاورید؛ اما به مرور زمان نتایج آن را درک خواهید کرد.

68. ابتکار عمل داشته باشید.

همیشه ابتکار عمل به کار بگیرید. اگر فرصتی برای پیشرفت پیدا کردید، از آن استفاده کنید. بیش فعال باشید و منتظر نمانید که دیگران به شما بگویند که باید چه کاری را انجام دهید. حتی در صورت نیاز، بیشتر از آنچه عایدی دارید، تلاش کنید و زحمت بکشید.

69. محیط کاری خود را مرتب کنید.

هر روز به مدت 5 دقیقه برای مرتب کردن محیط کار خود وقت صرف کنید. حتی اگر یک کشو یا قفسه باشد. با این کار در توسعه یک عادت رفتاری خوب نقش دارید.

70. با اصول کار کنید.

دستورالعمل و سیستم‌هایی تهیه کنید که شما را در مسیر درست قرار می‌دهند؛ هر روز این کار را انجام دهید. با اصول و قوائد کار کنید تا سازمان‌دهی بهتری در اصول روزانه داشته باشید.

71. مدیریت زمان داشته باشید.

وقت را هدر ندهید. به یاد داشته باشید که زمان به عقب برنمی‌گردد. زمان محدود است، در آن ولخرجی نکنید. مسئولیت زمان‌های خود را در اختیار داشته باشید؛ در غیر اینصورت، دیگران کنترل زمان شما را در اختیار می‌گیرند.

72. حلال مشکلات باشید.

به دنبال مشکلات باشید و برای برطرف کردن آنها تلاش کنید. هر چیزی در موقعیت کاری خود را تحت بررسی قرار داده و به دیگران نیز در برطرف کردن مشکلاتشان کمک کنید. این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ از آن غافل نشوید.

73. حداقل یکبار پیگیر افراد شوید.

مسئولیت پذیر باشید و هر روز افراد را پیگیری کنید. حتما جویای افرادی شوید که مدتهاست از آنها خبری ندارید.

74. دقیق باشید.

دقت یکی از المان های حیانی در دنیای کسب و کار به شمار می‌رود. اشتباهات هزینه‌بر هستند؛ هزینه‌هایی در زمان و شرایط مالی. تلاش کنید تا همه چیز را چندین بار بررسی کرده و کار نهایی را بدون اشکال تحویل دهید.

75. سریع باشید.

وقت را هدر ندهید و بیشتر از زمانی که در توانایی شماست، در تحویل و ارائه کارها تعلل نکنید. البته به یاد داشته باشید که نباید دقت را قربانی سرعت کنید. با اینحال، اگر می‌توانید کارها را با سرعت بیشتری انجام دهید، پس حتما این کار را بکنید.

76. درست و خوانا بنویسید.

مهارت خوش نویسی و درست نوشتن را بیاموزید. از دستورات گرامی و دیکته صحیح لغت گرفته تا دست خط خوب. این ویژگی در دنیای کسب و کار اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که نشان می‌دهد شما در حقیقت چه نوع شخصیتی دارید.

77. جامع و کامل باشید.

همیشه کارها را تا نتیجه نهایی پیش‌بینی کرده و کامل باشید. وظایفتان را به بهترین نحوی که می‌توانید، انجام دهید.

78. مسئولیت پذیر باشید.

مسئولیت کارهایی که انجام داده‌اید را به عهده بگیرید. اگر اشتباهی مرتکب شده‌اید، از اعتراف به آن هراس نداشته باشید.

79. صمیمی و خوش برخورد باشید.

هیچ وقت ارزش صمیمی و خوش برخورد بودن را دست کم نگیرید. این خوش برخوردی نباید مصنوعی و گستاخانه باشد. فقط کمی صمیمی‌تر رفتار کنید.

80. مودب باشید.

مهربان و مودب باشید. همیشه. از این حالت یک عادت بسازید. اگر متوجه شدید که از این حالت فاصله گرفته‌اید، الگوی قبلی را بهم بزنید. عذرخواهی کرده و برای جبران تلاش کنید.

بهترین عادت های رفتاری در ایجاد شبکه انسانی

بهترین عادت های رفتاری در سازماندهی و نظم

سازماندهی و نظم در دستیابی به موفقیت نقش اساسی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که آشفتگی‌های محیطی می‌توانند روند رسیدن به اهداف را کند کرده و مانع آنها شوند. در حقیقت، خانه مرتب به ذهن مرتب منجر می‌شود. بنابراین باید زمان‌هایی را برای مرتب کردن محیط اطراف خود اختصاص دهید؛ چرا که در دستیابی به اهداف کوچک شما کمک می‌کند.

81. برای همه چیز یک جایگاه مناسب در نظر بگیرید.

برای اشیاء یک محل مناسب در نظر گرفته و آنها را سر جای خود قرار دهید. پس از اینکه از وسایل استفاده کردید، حتما آنها را در محل خود بگذارید.

82. در بخش‌های مختلف سازماندهی کنید.

کارتان را از یک کشو یا قفسه شروع کنید و تا زمانی که همه چیز را در محل مناسب قرار ندادید، دست از تلاش برندارید. حتی باید فولدرها و دسکتاپ کامپیوتر را نیز مرتب کنید.

83. تمیز کنید.

این کار را نیز می‌توانید به صورت بخش‌بندی شده انجام دهید. اگر با این مورد مشکل دارید، می‌توانید هر روز یک بخش مختلف را تمیز و مرتب کنید. پس از اینکه حمام کردید، محیط آن را هفته‌ای یکبار تمیز کنید. سرویس بهداشتی و آشپرخانه نیز به همین ترتیب تمیز می‌شوند.

84. از تقویم استفاده کنید.

یک سیستم تقویم را طراحی کرده که با استفاده از آن بتوانید تمامی کارها را سروقت انجام دهید. بدین ترتیب، ردیابی امور نیز برایتان آسان خواهد شد.

85.لیست تهیه کنید.

همیشه از کارهایی که باید انجام دهید یک لیست تهیه کنید. آنها را پیگیری کرده و پس از انجام دادن، آنها را از لیست خط بزنید. این لیست با لیست to-do فرق دارد؛ چرا که این لیست با تمامی ابعاد زندگی در ارتباط است.

86. کارها را به زمان دیگری موکول نکنید.

کار امروز را به فردا نیاندازید. از قانون 15 دقیقه پیروی کنید. تایمر گوشی هوشمند خود را روی 15 دقیقه تنظیم کرده و کاری که مدتهاست به تعویق انداخته‌اید را در عرض 15 دقیقه انجام دهید. به یاد داشته باشید که تنها 15 دقیقه.

87. منتقد درونی خود را نادیده بگیرید.

همه ما صداهای منفی بافی را از درون می‌شنویم. اما هرچقدر که در نادیده گرفتن این منتقد درونی موفق عمل کنید، پیشرفت زیادی را در نواحی مختلف زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

88. قاطع باشید.

سریع انتخاب کرده و تصمیم بگیرید؛ اما کمتر این انتخاب‌ها را تغییر دهید. نسبت به چیزی که می‌خواهید، قاطع باشید و آن را با انرژی مضاعف دنبال کنید.

89. صندوق دریافت ایمیل‌ها را سیستم‌بندی کنید.

از فیلتر، فولدر و قواعد مختلف برای سیستم‌بندی صندوق دریافت ایمیل یا اینباکس استفاده کنید. این سیستم را هر روز آپدیت کرده تا به نتیجه مطلوب برسید.

90. اینباکس ایمیل خود را مرتب کنید.

آشفتگی دیجیتالی نیز همانند آشفتگی فیزیکی به حواس‌پرتی منجر می‌شود. اینباکس را از حواس‌پرتی‌ها خالی کرده و آن را سازماندهی کنید. در نتیجه این کار، سریع تر به نظم می‌رسید.

91. بررسی و اولویت‌بندی کنید.

همیشه کارهایی که باید انجام دهید را بررسی کرده و سپس آنها را اولویت‌بندی کنید. اهمیت هر کدام از آنها را به خوبی شناسایی کرده و زمان و انرژی لازم را برای انجام دادن آن صرف کنید.

بهترین عادت های رفتاری معنوی برای ایجاد انگیزه

معنویت و ارتباط ما با جهان اطراف، عنصر مهمی در دستیابی به موفقیت در زندگی به شمار می‌رود. فرقی نمی‌کند به چه منبع انرژی اعتقاد دارید، در هر صورت عقاید معنوی آن باعث می‌شود که عادت های رفتاری خوبی را برای ایجاد انگیزه و انرژی در خودتان تقویت کنید. این عادت‌های معنوی در رسین به آرامش درون به شما کمک می‌کنند.

بهترین عادت های رفتاری معنوی برای ایجاد انگیزه

92. به دیگران هدیه بدهید.

بخشنده باشید. انتظار نداشته باشید که در ازای هر چیزی که می‌دهید، چیزی را دریافت کنید. منظور این نیست که پولی را به خیریه کمک کنید. می‌توانید حتی انرژی و کوچکترین چیزهایی که دارید را به دیگران هدیه کنید.

93. بگویید “بله”.

هرگز نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه چیزی خارج از ناحیه امنی که دارید در انتظار شماست. البته بیش از اندازه “بله” نگویید. پیشنهاد ما این است که گاهی اوقات به پیشنهادهای مختلف پاسخ مثبت بدهید و سریعا آنها را رد نکنید.

94. احتمالات را مجسم کنید.

انبوهی از امکانات و احتمالاتی که در جهان اطرافتان وجود دارند را تصور کنید. جهان بی کران است، بنابراین در دریای ناامیدی ها گم نشوید. تا حد ممکن فکر کنید و ترس را کنار بگذارید.

95. خوش یمنی‌ها و موهبت‌های خود را بشمارید.

قدردان باشید. شما چیزهای زیادی از این جهان گرفته‌اید. فرقی نمی‌کند تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشند؛ تمامی آنها را بشمارید، از آنها آگاه باشید و به خاطر آنها شکرگزاری کنید.

96. پذیرا باشید.

پذیرای افرادی باشید که در اطراف شما حضور دارند. ببخشید و به زندگی خود ادامه دهید. هرگز کینه به دل نگیرید. به یاد داشته باشید که اگر کسی با شما فرق دارد، هیچ اشکالی ندارد. همه ما منحصر به فرد هستیم و فرقی نمی‌کند چطور به زندگی نگاه می‌کنیم. مهم این است که تمامی ما از یک منبع سرچشمه می‌گیریم.

97. بخندید.

خندیدن یعنی سلامتی. لازم نیست همه چیز را جدی بگیرید. هر روز و هر لحظه بخندید و به نسبت نگاه‌های دیگران بی‌اهمیت باشید.

98. رزها را بو کنید.

بله، همین کار را انجام دهید؛ رزها را بو کنید. زیبایی را در ساده‌ترین چیزها پیدا کنید. زندگی حقیقتا یک معجزه است.

99. یک لبخند همیشگی بر لب داشته باشید.

حالت فیزیکی و ظاهری ما در حالت روانی‌مان تاثیرگذار است. پس همیشه لبخند بزنید تا این حالت به افزایش سطح کیفی زندگی منجر شود.

100. در گروه‌ها شرکت کنید.

در گروه‌هایی که فعالیت معنوی دارند، شرکت کنید. با آنها ارتباط برقرار کرده و این کار را با بالاترین سطح قدرت و انرژی خود انجام دهید. این یک تمرین بسیار قدرتمند و موثر برای افزایش انرژی و انگیزه به شمار می‌رود.

101. زمان خود را وقف کنید.

زمان خود را به کسانی بدهید که به آن نیاز دارند؛ به بیان دیگر، برای افراد نیازمند وقت صرف کنید. هرجا که می‌توانید، کمک کار باشید حتی اگر در مرحله اول شما را رد کنند.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر