;
coinex

مقایسه گوشی‌های آیفون 8 پلاس، آیفون X و گلکسی نوت 8 سامسونگ؛ دوئل سه گانه!

مقایسه گوشی‌های آیفون 8 پلاس، آیفون X و گلکسی نوت 8 سامسونگ؛ دوئل سه گانه!آیفون X ، آیفون 8 پلاس و سامسونگ گلکسی نوت 8 از برترین گوشی‌های سال 2017 میلادی هستند. این سه محصول معرفی شده‌اند تا پرچم برندهای خود را بالا بگیرند.

شکی در این نیست که این سه گوشی هوشمند هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند اما سوالی که وجود دارد این است که از میان این سه محصول کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم که برای این سوال یک پاسخ جامع ارائه کنیم. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه مشخصات یک گوشی آی او اس با یک گوشی اندرویدی کار چندان ساده‌ای نیست زیرا سخت افزار و سیستم عامل این دو نوع محصول کاملا با یکدیگر تفاوت دارند؛ برای مثال سامسونگ از گذشته تا به حال عادت داشته که در ساخت گوشی‌های خود از پردازشگرهایی با تعداد هسته‌های بیشتر استفاده کند در حالی که اپل به طور معمول از تعداد هسته‌های کمتر اما قدرتمندتری استفاده می‌کند. اپل در آخرین پردازشگر خود، ای 11 بیونیک (A11 Bionic) هم از همین روش اما با نسبتی جدید استفاده کرده است به این نحو که ای 11 بیونیک را به دو تراشه قدرتمند و چهار تراشه دارای راندمان بالا مجهز ساخته است. در نگاه اول شاید این گونه به نظر برسد که سازنده آمریکایی با انجام این کار فرکانس قابل پشتیبانی پردازشگر جدیدش را در مقایسه با فرکانس قابل پشتیبانی تراشه ای 10 خود کاهش داده، اما فراموش نکنید که این کاهش فرکانس با افزایش تعداد هسته‌ها جبران شده است.

در مورد رم به کار رفته در گوشی‌های جدید اپل بحث‌های زیادی وجود دارد زیرا بعضی از منابع می‌گویند که گوشی‌های جدید اپل اط جمله آیفون X به رم 3 گیگابایتی مجهز شده‌اند اما در سایت‌های دیگر اطلاعات متفاوتی درج شده است. در هر حال می‌توان اطمینان داشت که آیفون‌های جدید از رم‌های 3 یا 4 گیگابایتی بهره می‌برند؛ در این بررسی مبنا بر این گذاشته شده که گوشی جدید کوپرتینو به رم 3 گیگابایتی مجهز است. گوشی‌های اندروید در این زمینه هم با گوشی‌های اپل تفاوت دارند به این نحو که سازندگان گوشی‌های اندرویدd اغلب در ساخت محصولات خود از رم‌های قدرتمندتری نیز استفاده می‌کنند. از این نظر می‌توان به این نکته اشاره کرد که سامسونگ در گلکسی نوت 8 خود از یک رم 6 گیگابایتی استفاده کرده است اما در نظر داشته باشید که همیشه بیشتر بودن اعداد دلیلی بر بهتر بودن یک گوشی نیست.

از نظر مشخصات فنی اسمی می‌توان گفت که گلکسی نوت 8 سامسونگ برنده است زیرا نمایشگر بزرگ‌تر و رزولوشن بیشتری دارد و از طرفی کارت حافظه میکرو SD را نیز پشتیبانی می‌کند. همان طور که گفته شد، فبلت جدید سازنده کره‌ای، به رم قدرتمندتری نیز مجهز شده؛ با وجود این نمی‌توان گفت که آیا این رم توانایی مقابله کردن با آیفون جدید را در اختیار نوت 8 می‌گذارد یا خیر زیرا هنوز باید منتظر ماند و دید که نتایج تست‌های واقعی در این رابطه چه آمار و ارقامی را ارائه می‌کنند. اگرچه که می‌توان گفت که محصولات جدید هر دو سازنده از هر نظر در این زمینه فرامین کاربران خود را به خوبی انجام می‌دهند.

آیفون X از گلکسی نوت 8 سبک‌تر است و کارایی بیشتری را به طور تک هسته‌ای در اختیار کاربرش می‌گذارد. این گوشی هوشمند توانایی‌های گرافیکی منحصر بفردی نیز دارد زیرا سازنده مشهور آمریکایی در ساخت آن از یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمند و جدید استفاده کرده است.

همه مطالب فوق در تعیین هویت یک گوشی هوشمند موثر هستند اما با همه این تفاسیر انتخاب کردن بین یک گوشی آی او اس و اندروید بیشتر از این که به مشخصات سخت افزاری مرتبط باشد، به کاربردهای یک گوشی هوشمند وابسته است. در این زمینه اگر می‌توانید با یک قلم دیجیتالی کار کنید و به یک حافظه جداشدنی و جک هدفون نیاز دارید، در این صورت بهتر است که گلکسی نوت 8 سامسونگ را انتخاب کنید اما اگر آیپاد و پردازشگرهای هوش مصنوعی تاثیر بیشتری بر روی زندگی شما دارند، با خرید آیفون اوقات لذت بخش‌تری را سپری می‌کنید.

در مورد آیفون X این سوال نیز مطرح می‌شود که آیا پردازشگر هوش مصنوعی و قابلیت فیس آی دی (Face ID) این محصول واقعا توانایی‌هایی که اپل از آن‌ها نام برده است را در خود دارند یا خیر؟ در این زمینه از آنجایی که به دلیل عدم عرضه آیفون X ، هیچ اطلاعات واقعی هنوز منتشر نشده، نمی‌توان جواب دقیقی را ارائه کرد. این وضعیت در رابطه با کارایی‌های دوربین آیفون X نیز صدق می‌کند زیر این گوشی هوشمند باید در شرایط واقعی با وضعیت‌های نوری مختلفی تست گردد تا مشخص شود که چه توانایی‌هایی دارد.

آنچه که در مورد همه گوشی‌های جدید کمی آزار دهنده و مبهم به نظر می‌رسد این است که چرا سازندگان عملکرد واقعی گوشی‌های خود را در مقایسه با عملکرد نسل قبلی گوشی‌هایشان تا حد زیادی افزایش نمی‌دهند؟ بدون شک گلکسی نوت 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X نسبت به مدل‌های قبلی خود زیباتر و سریع‌تر هستند. اما حقیقتی که وجود دارد این است که افزایش توانایی واقعی آن‌ها چندان چشمگیر نیست و در این زمینه برای مثال می‌توان گفت که قابلیت‌هایی مثل دستیار مجازی و تشخیص چهره به عنوان دو ویژگی جدید پذیرفتنی هستند، اما عملکرد واقعی گوشی را تا حد زیادی افزایش نمی‌دهند اگرچه که بدون شک ارائه یک یا دو قابلیت جدید می‌تواند همان چیزی باشد که کاربر می‌خواهد زیرا تراشه هوش مصنوعی جدیدی که اپل در ساخت گوشی آیفون ایکس خود استفاده کرده، از ویژگی‌هایی به شمار می‌رود که با گذشت زمان و ارائه شدن کاربردهای جدید، سودمندی خود را نشان می‌دهد. در ادامه مشخصات فنی گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس و آیفون X (آیفون 10) اپل ارائه شده است.

نوع گوشی آیفون 8 پلاس آیفون X گلکسی نوت 8
مشخصات
ابعاد 158.4 در 78.1 در 7.5 میلی متر 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی متر 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی متر
وزن 188 گرم 174 گرم 195 گرم
رم 3 گیگابایت ال پی دی دی 4 (تایید نشده) 3 گیگابایت ال پی دی دی 4 (تایید نشده) 6 گیگابایت ال پی دی دی آر 4 ایکس
پردازشگر ای 11 بیونیک (ساختار 4 + 2) ای 11 بیونیک (ساختار 4 + 2) اسنپدراگون 835 (4 هسته 2.35 GHz + 4 هسته 1.9 GHz کریو)
واحد پردازش گرافیکی اپل کاستوم اپل کاستوم آدرینو 540
اندازه باتری نامشخص نامشخص 3300 mAH
اندازه نمایشگر 5.5 اینچ 5.8 اینچ 6.3 اینچ
رزولوشن نمایشگر 1920 در 1080 پیکسلی ال سی دی 2436 در 1125 پیکسلی OLED 2960 در 1440 پیکسلی OLED
حافظه داخلی 64 گیگابایت 64 گیگابایت 64 گیگابایت
قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD ندارد ندارد دارد
جک هدفون ندارد ندارد دارد
قلم ندارد ندارد دارد
توانایی پشتیبانی شارژ وایرلس دارد دارد دارد
میزان و شاخص مقاومت در برابر آب IP 67 مقاوم در برابر آب IP 67 مقاوم در برابر آب IP 68 ضد آب
قیمت پایه 799 دلار 999 دلار 929 دلار

.

منبع: extremetech

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر