;
coinex

مایکروساف شایعات توقف تولید محصولات سرفیس را تکذیب کرد

مایکروساف شایعات توقف تولید محصولات سرفیس را تکذیب کردبه تازگی شایعاتی مبنی بر توقف تولید و فروش محصولات سرفیس مایکروسافت به گوش می‌رسد؛ این شایعات مدعی هستند که مایکروسافت درآمد و سود چندانی از این راه کسب نکرده و قصد دارد روند تولید و فروش محصولات سرفیس را متوقف کند.

پانوس پانای، معاون ارشد کمپانی مایکروسافت، این خبر را به شدت انکار کرده و گفته است که مایکروسافت قصد ندارد تا پایان سال 2019، محصولات سرفیس را از رده خارج کند.

این حقیقت که مایکروسافت باید شایعات پیرامون توقف تولید محصولات پرچمدار خود را تکذیب کند، کمی عجیب و غیر‌معمول به نظر می‌رسد. این اخبار و شایعات از هفته گذشته  بر سر زبان‌ها افتاد؛ زمانی که استیو برازیر، مدیر اجرایی شرکت تحلیلی Canalys مدعی شد که عملکرد محصولات سرفیس، فراز و نشیب دارد و در مجموع، این شرکت درآمد چندانی از این راه کسب نمی‌کند. بنابراین، برای این شرکت منطقی نیست که در این تجارت به فعالیت خود ادامه دهد.

هیزم بیشتر زمانی به این آتش اضافه شد که مدیر اجرایی کمپانی لنوو، جیانفرانسو لانسی اعلام کرد که بهتر است مایکروسافت، محصولات سرفیس خود را کنار بگذارد. او در این باره گفته بود: “مایکروسافت درآمد زیادی را از طریق کلود کسب می‌کند، سود زیادی از فروش آفیس و ویندوز نصیب این شرکت می‌شود. اما با محصولات سرفیس ، پول از دست می‌دهد.”

با تمام این اوصاف، پانوس پانای در رویداد اخیر اعلام کرد که “این خبر، فاصله زیادی با حقیقت دارد.” سپس ادامه داد: “این واضح ترین شایعه هفته بود.”

 

آیا محصولات سرفیس در امان هستند؟

البته. مایکروسافت هرگز قصد نداشته روند تولید این محصولات پرچمدار و با کیفیت را متوقف کند. گفته می‌شود این کمپانی قصد دارد تا پایان این ماه، یک تبلت سرفیس پرو جدید مجهز به LTE را معرفی کند. می‌دانیم که شایعات مربوط به توقف تولید محصولات باعث می‌شوند که میزان فروش آنها نیز متعاقبا کاهش یابد؛ چرا که هیچ کس تمایلی به خرید دستگاهی ندارد که در آینده پشتیبانی نمی‌شود. شاید مایکروسافت به همین دلیل تصمیم گرفت که هرچه سریع‌تر این خبر را تکذیب کند.

میزان فروش محصولات قبلی سرفیس مثل سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو جدید چندان چشمگیر نبوده است. اوایل سال 2017 نیز اخباری مبنی بر اینکه دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت چندان مقاومتی ندارند، منتشر شده بود.

با اینحال مایکروسافت بارها اعلام کرده است که فروش، اهمیتی ندارد. پانای به این نکته اشاره کرد که در سال 2013، به دلیل فروش ضعیف تبلت سرفیس آر تی، هزینه‌ای 900 میلیون دلاری به این شرکت وارد شد. اما مایکروسافت دست از تلاش برنداشته و محصولات سرفیس را متوقف نکرده است. “اعتماد به نفس ما از بین نرفت. یک اعتقاد عمیق به چگونگی تغییر جهان در ما وجود داشت.”

بسیاری از محصولات سرفیس هستند که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند؛ برای مثال، سرفیس پرو در لیست بهترین تبلت‌های ویندوزی قرار دارد؛ بنابراین از توقف تولید آن ناامید خواهیم شد. بیانیه پانای این حس نگرانی را برطرف کرده است.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر