;
coinex

آستون مارتین دی بی 11 ولانته کانورتیبل رونمایی شد؛ ترکیبی از لاکچری و هنر انگلیسی

آستون مارتین دی بی 11 ولانته کانورتیبل رونمایی شد؛ ترکیبی از لاکچری و هنر انگلیسی!

آستون مارتین دی بی 11 ولانته کانورتیبل عضو سوم نسل جدید خودروهای جی تی سازنده انگلیسی محسوب می‌شود که آماده است تا برای خودروسازان آلمانی تعیین تکلیف کند.

ولانته (Volante) در زبان ایتالیایی به معنی “در حال پرواز” است. این عبارت توسط خودروساز بزرگ انگلیسی برای نامیدن خودروهای سقف باز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حال نوبت به آستون مارتین دی بی 11 ولانته کانورتیبل (Aston Martin DB11 Volante convertible) رسیده است. ولانته جدید عضو مهمی از خانواده خودروهای برند آستون مارتین محسوب می‌شود. این خودروی سقف باز جی تی قرار است که در تعداد زیادی در سر تا سر جهان وارد بازار شود.

آستون مارتین دی بی 11 ولانته کانورتیبل از یک موتور 4 لیتری تویین توربو هشت سیلندر خورجینی با توان تولید 503 اسب بخار بهره می‌برد. خودروساز انگلیسی گفته است که این اتومبیل را در حال حاظر تنها با یک موتور وی 8 عرضه می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط اندی پالمر، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی آستون مارتین، علت چشم پوشی کردن این سازنده نسبت به استفاده از موتور 12 سیلندر خورجینی 600 اسب بخاری مدل دی بی 11 کوپه ، تولید یک خودروی سبک‌تر کانورتیبل برای علاقمندان به این نوع خودروها بوده است.

آستون مارتین دی بی 11 ولانته کانورتیبل از نظر کارایی به هیچ وجه خودروی کندی به حساب نمی‌آید. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 4.1 ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت به حداکثر سرعت 300.947 کیلومتر بر ساعت دست یابد از این رو فاصله بسیار زیادی با مدل دی بی 11 کوپه که از یک موتور 12 سیلندر خورجینی بهره می‌برد، ندارد. بد نیست بدانید که دی بی 11 کوپه 321.869 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و می‌تواند در مدت زمانی معادل 3.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

آستون مارتین در ساخت دی بی 11 کانورتیبل از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است تا قدرت تولیدی موتور را به چرخ های عقب این خودرو برساند. این خودروساز برجسته انگلیسی گفته است که شاهکار جدیدش را با سقف تاشو کتانی وارد بازار می‌کند زیرا سقف‌های تاشو کتانی راحت‌تر جمع می‌شوند و علاوه بر این طراحان را قادر می‌سازند تا ارتفاع صندوق عقب خودرو را پایین‌تر نگه دارند تا از این طریق ظاهر زیباتری در دی بی 11 ایجاد کنند. این سقف به کمک یک کلید مخصوص کنترل و تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت هم باز و بسته می‌شود.

آستون مارتین ولانته دی بی 11 کانورتیبل از نظر طراحی داخلی شباهت زیادی به مدل دی بی 11 کوپه دارد. این اتومبیل خاص در کابین خود ترکیب زیبایی از چرم مقاوم و تزیینات چوبی را در اختیار خریدارانش می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های برجسته کابین این شاهکار هنری می‌توان به یک سیستم اطلاعاتی – تفریحی پیشرفته ساخته شده توسط شرکت مرسدس بنز و روکش‌های چوبی قرار گرفته در پشت صندلی‌های آن اشاره کرد.

قیمت و رقبای آستون مارتین دی بی 11 کانورتیبل

آستون مارتین دی بی 11 کانورتیبل با قیمت 216,500 دلار (معادل 866 میلیون تومان با احتساب دلار 4.000 تومانی در زمان نگارش)  از تابستان سال 2018 میلادی وارد بازار می‌شود. از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • فراری کالیفورنیا (Ferrari California) با قیمتی در حدود 207.000 دلار (معادل 828 میلیون تومان)
  • بنتلی کنتیننتال جی تی اسپید (Bentley Continental GT Speed) با قیمتی در حدود 245.000 دلار (معادل 980 میلیون تومان)

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر