;
coinex

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: بهترین اپل در مقابل بهترین گوگل

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: بهترین اپل در مقابل بهترین گوگلدر این متن به مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 (iPhone X) اپل می‌پردازیم. چه نقاط مشترکی میان این دو گوشی هوشمند وجود دارد؟

هر دو موبایل با هدف اینکه به بهترین گوشی هوشمند بازار تبدیل شوند، طراحی و عرضه شده‌اند. بی‌صبرانه منتظریم که هر دو موبایل را از نزدیک ببینیم و آنها را به دقت بررسی کنیم. با اینحال، در حال حاضر به مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل اکتفا می‌کنیم.

گوشی آیفون 10 تا اواسط آبان ماه عرضه نخواهد شد؛ گوگل نیز به تازگی از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کرده است. هر دو موبایل، بهترین نمونه‌هایی هستند که از طرف کمپانی خود ارائه شده‌اند. بنابراین باید هرکدام از آنها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

در مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 به بررسی آنها از لحاظ طراحی، نمایشگر، سیستم عامل، پردازنده، دوربین و باتری می‌پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

(نکته: iPhone X را ایکس تلفظ نکنید، این X در حقیقت عدد 10 یونانی است. جزئیات این مطلب را در این لینک بخوانید)

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: طراحی

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: طراحی

گوشی‌های آیفون 8 و 8 پلاس که همزمان با آیفون 10 رونمایی شدند، در حقیقت نسخه بازطراحی شده‌ای از گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس سال گذشته به شمار می‌روند؛ این در حالیست که اپل در طراحی آیفون 10 از المان‌های کاملا متفاوتی بهره برده است. این موبایل از نمایشگر بدون حاشیه که امسال از اصلی‌ترین ترندها و گرایشات در طراحی موبایل به شمار می‌رفت، برخوردار شده و لبه‌های فلزی آن، با طراحی جدیدی همراه هستند. در ساخت پنل پشتی نیز از شیشه بیشتری استفاده شده است.

تمام نمای جلویی آیفون 10 را تقریبا صفحه نمایش پوشانده، البته به جز لبه بالایی که محل قرار گرفتن سنسورها، دوربین سلفی و گوشی است. دوربین دوگانه آیفون X در پنل پشتی به صورت عمودی در کنار هم چیده شده و برخلاف تمامی آیفون‌های قبلی، این موبایل از دکمه هوم بهره نمی‌برد. در عوض، یک سیستم تشخیص چهره برای آیفون 10 در نظر گرفته شده است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال در مقایسه با آیفون 10 با حاشیه‌های قطوری همراه شده که با طراحی امروزی، فاصله دارد. در ساخت بدنه این موبایل همچنین از فلز بیشتری استفاده شده است

گوگل پیکسل 2 ایکس ال در مقایسه با آیفون 10 با حاشیه‌های قطوری همراه شده که با طراحی امروزی، فاصله دارد. در ساخت بدنه این موبایل همچنین از فلز بیشتری استفاده شده است. اسپیکرهای استریو در این موبایل، در لبه بالایی و پایینی تعبیه شده‌اند. هیچ دکمه هوم فیزیکی در نمای جلویی گوگل پیکسل 2 ایکس ال دیده نمی‌شود؛ اما به ادعای گوگل، این موبایل از سریع‌ترین اسکنر اثرانگشت برخوردار شده که در پنل پشتی قرار دارد. پیکسل 2 ایکس ال از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردار نیست.

با مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 متوجه می‌شویم که این موبایل در اندازه بزرگ‌تری ساخته شده است؛ این دستگاه در ابعاد 157.9 در 6.7 در 7.9 میلی‌متری طراحی شده و 175 گرم وزن دارد. آیفون X نیز با ابعاد 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر همراه شده و تنها یک گرم از پیکسل 2 ایکس ال سبک‌تر است.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با آیفون ۸ پلاس اپل؛ غول گوگل در برابر اپل

 

هر دو موبایل از یک سطح محافظت فیزیکی برخوردار هستند. امتیاز IP67 در این دو اسمارت فون باعث می‌شود که در برابر آبی به عمق کمی کمتر از یک متر، به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند. پیکسل 2 ایکس ال همچنین از محافظت گوریلا گلس 5 برخوردار شده تا مانع از شکستن دستگاه شود. آیفون 10 نیز به شیشه‌ای مجهز است که به ادعای اپل، مقاوم‌ترین شیشه در ساخت گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود.

هیچ کدام از این دو موبایل تنوع رنگی چندانی ندارند. آیفون 10 اپل در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای عرضه خواهد شد؛ این در حالیست که گوگل پیکسل 2 ایکس ال در رنگ‌های مشکی سفید و مشکی یکدست در دسترس قرار خواهد گرفت. ویژگی مشترک دیگر این دو موبایل، عدم برخورداری از جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری است.

در طراحی گوگل پیکسل 2 ایکس ال برخی المان‌های نسل قبلی این موبایل بهینه‌سازی شده‌اند؛ این در حالیست که آیفون 10 کاملا با نسل قبلی خود تفاوت دارد.

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: نمایشگر

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: نمایشگر

رقابت در بخش نمایشگر نیز میان دو گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 10 ال بسیار نزدیک است. گوشی گوگل به نمایشگر 6 اینچی پی اولد (P-OLED) با رزولوشن 2880 در 1440 مجهز شده و تراکم پیکسل آن به 538 ppi می‌رسد.

نمایشگر آیفون 10 کمی کوچکتر بوده و در اندازه 5.8 اینچی ساخته شده است. این اسمارت فون، رزولوشن 2435 در 1125 را ارائه می‌کند، هرچند که تراکم پیکسل 458 ppi هنوز خوشایند است. البته هنوز به کیفیت پیکسل 2 ایکس ال نمی‌رسد. آیفون 10 از ویژگی لمس سه بعدی یا 3D Touch برخوردار است که با فشار وارد کردن به صفحه نمایش، عملکرد مناسب با آن سطح فشار را روی دستگاه اجرا می‌کند.

تصمیم‌گیری در این بخش کمی دشوار است. هر دو موبایل از تکنولوژی اولد بهره می‌برند؛ با این تفاوت که پیکسل 2 ایکس ال به نسخه پی اولد مجهز شده، اما آیفون 10 با نسخه استاندارد آمولد همراه است. تفاوت این دو چندان مشهود نیست. اما تکنولوژی ترو تون (True Tone) اپل به کیفیت نمایشگر آیفون 10 کمک می‌کند. از طرف دیگر، گوگل پیکسل 2 سازگاری بیشتری با واقعیت مجازی دارد و از دی دریم پشتیبانی می‌کند. همین مساله نیز در ایجاد کیفیت بالاتر به این موبایل کمک کرده است.

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: سیستم عامل و پردازنده

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: سیستم عامل و پردازنده

بیشترین تفاوت در مقایسه گوشی اندرویدی با آی او اس در همین بخش نهفته است که تصمیم‌گیری را حقیقتا دشوار می‌کند.

هر دو موبایل جدیدترین نرم‌افزارهای روز دنیا را ارائه می‌کنند. آیفون 10 به آی او اس 11 مجهز شده که در حال حاضر در دسترس کاربران گوشی‌های آیفون (از آیفون 6 به بالا) قرار دارد. گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز کاربران خود را به اندروید 8.0 اوریو مجهز خواهد کرد.

گفته می‌شود که اجرای اندروید اوریو در گوگل پیکسل 2 ایکس ال بسیار روان بوده و در بهینه‌سازی هرچه بیشتر قدرت و باتری موثر است. با اینحال هنوز بررسی نزدیکی صورت نگرفته و نمی‌دانیم که عملکرد تراشه کوالکام اسنپدراگون 835 و رم 4 گیکابایتی این موبایل در کنار اندروید اوریو چگونه خواهد بود.

عملکرد آیفون X کمی واضح‌تر است. با توجه به اینکه آیفون 8 و 8 پلاس در حال حاضر عرضه شده‌اند، پس می‌دانیم که این سیستم عامل همراه با تراشه شش هسته‌ای ای 11 بیونیک اپل چگونه عمل می‌کند. گفته می‌شود آیفون 10 از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد. بهینه‌سازی و بازدهی آی او اس و قدرت تراشه A11 بیونیک، عملکرد فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌کند که رقابت را برای هر گوشی اندرویدی، دشوار خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: چه تفاوت‌هایی بین گوگل پیکسل ۲ ایکس ال و گوگل پیکسل ایکس ال وجود دارد؟

 

هر دو گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 10، دستیار هوشمند خود را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. آیفون X با سیری همراه شده و پیکسل 2 ایکس ال نیز گوگل اسیستنت را پیشنهاد می‌کند. هر دو دستیار بسیار پیشرفته هستند، البته گوگل اسیستنت به هوش مصنوعی مجهز شده که جستجوها را بر مبنای یادگیری ماشین انجام می‌دهد. بنابراین در مقایسه با سیری، عملکرد بهتر و هوشمندانه‌تری دارد. نکته جالب درباره گوگل پیکسل 2 ایکس ال این است که با فشار دادن لبه‌های حساس به فشار این موبایل می‌توانید دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را فعال کنید. این قابلیت با نام اکتیو اج (Active Edge) معرفی که قبلا مشابه آن را در اچ تی سی یو 11 و قابلیت اج سنس دیده‌ایم.

مقایسه گوکل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: دوربین و باتری

مقایسه گوکل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: دوربین و باتری

بهترین گوشی‌های هوشمند قطعا باید بهترین دوربین را نیز ارائه کنند. هر دو کمپانی تولیدکننده به خوبی نسبت به این موضوع آگاهی دارند. گوشی‌های آیفون با دوربین‌های فوق‌العاده‌ای همراه هستند که همیشه حس حسادت و رقابت گوشی‌های اندرویدی را برانگیخته است.

سال گذشته کمپانی گوگل با گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال توانست امتیاز بهترین گوشی را از بنچمارک DxOMark دریافت کند. گوشی‌های جدید این کمپانی، امسال نیز به کسب این عنوان مفتخر شده و حتی امتیاز بیشتری را در مقایسه با سال قبل دریافت کرده‌اند.

گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال به دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی در پنل پشتی خود مجهز شده که از ثبت اپتیکال و الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند. این موبایل با دیافراگم گسترده یا روزنه f/1.8 همراه است. گوشی گوگل برخلاف بسیاری از پرچمداران امروزی از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردار نیست؛ اما این کمبود را با تکنولوژی پیکسل دوگانه یا Dual Pixel و تشخیص تصویر برطرف کرده است. این تکنولوژی به سادگی می‌تواند تاثیری که دوربین‌های دوگانه در عکاسی پرتره دارند را به اجرا بگذارد.

گوشی آیفون 10 اپل به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده که لنز زاویه گسترده با دیافراگم f/1.8 و لنز تله فوتو با دیافراگم f/2.4، ترکیب آن را تشکیل می‌دهند.

گوشی آیفون 10 اپل به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده که لنز زاویه گسترده با دیافراگم f/1.8 و لنز تله فوتو با دیافراگم f/2.4، ترکیب آن را تشکیل می‌دهند. این موبایل نیز از ثبت اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. برخورداری از دوربین دوگانه باعث شده که این دستگاه نیز بتواند افکت‌های زوم را به اجرا بگذارد، اما باید دید که در عمل چطور خواهد بود.

هر دو اسمارت فون گوگل پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 10 از واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند. آیفون 10 یکی از ویژگی‌های واقعیت افزوده خود به نام انیموجی را معرفی کرده است که کاربر با استفاده از آن می‌تواند ایموجی‌های مختلف را بر مبنای حرکات چهره خود، متحرک کرده و از آنها در برنامه‌های پیام رسان خود استفاده کند.

و اما باتری. رقابت در این بخش چندان نزدیک نیست. گوگل پیکسل 2 ایکس ال به باتری 3520 میلی آمپر ساعتی مجهز است که به ادعای کوگل می‌تواند در عرض 15 دقیقه شارژ، به مدت 7 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد.

 

بیشتر بخوانید: لیست کامل مشخصات گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ ایکس ال و گوگل پیکسل ۲!

 

این آمار و ارقام کاملا برخلاف میل اپل هستند. این کمپانی میزان ظرفیت باتری آیفون 10 را رسما اعلام نکرده، اما اخبار و گزارشات حاکی از آن هستند که این موبایل از باتری 2716 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. البته این موبایل برخلاف پیکسل 2 ایکس ال از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل: قیمت

مقایسه از لحاظ قیمت کاملا به نفع گوشی گوگل تمام می‌شود. علیرغم اینکه گوگل پیکسل 2 در نسخه حافظه 64 گیگابایتی با قیمت بالای 849 دلاری به فروش می‌رسد، اما باز هم از قیمت 999 دلاری آیفون 10 در نسخه 64 گیگابایتی بهتر است. گوشی گوگل در هنگام فروش با یک نسخه رایگان از گوگل هوم مینی عرضه خواهد شد.

از آنجاییکه هر دو موبایل کاملا جدید بوده و هنوز عرضه نشده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، با تخفیف اساسی به فروش برسند. بنابراین می‌توانیم گوشی گوگل را برنده این بخش بدانیم.

نتیجه‌گیری نهایی

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 10 اپل به سختی مقایسه گوشی‌های اندرویدی با آی او اس است و به راحتی نمی‌توان یکی از این دو موبایل را برنده دانست. هر دو موبایل در نوع خود، بهترین هستند و هر کدام از آنها، در یکی از بخش‌ها بر دستگاه دیگر غلبه می‌کند.

اپل مدعی شده که آیفون 10، بهترین تجربه آی او اس و آیفون را ارائه خواهد کرد. اما پیکسل 2 ایکس ال در صورت کنار زدن گلکسی نوت 8 می‌تواند بهترین تجربه اندروید را به کاربران خود ارائه کند.

برای هواداران گوشی‌های اندرویدی، آیفون 10 نمی‌تواند برنده رقابت باشد؛ همین مساله نیز برای هواداران آی او اس صادق است. پس از عرضه و نگاه دقیق‌تر به این دو اسمارت فون، قطعا قضاوت بهتری خواهیم داشت؛ در حال حاضر، قضاوت با شماست!

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر