;
coinex

تیم کوک: فناوری عینک های هوشمند هنوز به مرحله بلوغ نرسیده است

تیم کوک: فناوری عینک های هوشمند هنوز به مرحله بلوغ نرسیده استتیم کوک، مدیرعامل اپل، اعتقاد دارد که روزی فناوری عینک های هوشمند جهان را تسخیر خواهد کرد. هرچند این فناوری هنوز از روزهای طلایی خود فاصله دارد.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، از سال گذشته و انتشار بازی پوکمون گو به یکی از بزرگ‌ترین حامیان واقعیت افزوده تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری حدس زدند که محصول بعدی اپل، یک عینک هوشمند مشابه عینک گوگل خواهد بود. با وجود ناموفق بودن عینک گوگل، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که فناوری عینک های هوشمند در دستان اپل بسیار بهتر عمل خواهد کرد. پژوهشگری به نام جین مانستر، که در شرکت معتبر پایپر جِفری فعالیت می‌کند، اعتقاد دارد که عینک اپل حتی از آیفون موفق‌تر خواهد بود.

اما کوک با تازگی در مصاحبه‌ای به تمامی این شایعات پایان داده است. مدیرعامل اپل اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرده که فناوری لازم برای تولید عینک‌های هوشمند هنوز در دسترس نیست. یکی از مشکلات اساسی این عینک‌ها، زاویه‌ی دید آن‌هاست که در نمونه‌های امروزی چندان گسترده و کاربردی نیستند. کوک ادامه می‌دهد که اپل به دنبال اولین بودن در عرضه‌ی محصولات جدید نیست. بلکه این شرکت می‌خواهد بهترین باشد. او می‌گوید: «عینک هوشمندی که با استفاده از فناوری‌های امروزی به بازار عرضه شود، به هیچ‌وجه راضی کننده نخواهد بود.»

در این مصاحبه، تیم کوک، عینک‌های هوشمند را با اپ استور مقایسه می‌کند. او می‌گوید که در سال ۲۰۰۸ ایده‌ی فروشگاهی مختص به نرم‌افزارهای موبایل چندان جذاب نبود. اما به مرور این فروشگاه به یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اپل تبدیل شد. کوک ادعا می‌کند که واقعیت افزوده نیز به همین شکل به موفقیت خواهد رسید. او همچنین اشاره کرد که فرآیند خرید محصول احتمالا به شکل کامل با استفاده از فناوری عینک‌های هوشمند دگرگون خواهد شد. تا همینجا نیز نرم‌افزارهایی از جمله اپ شرکت ایکیا، کالاها را پیش از خرید و با استفاده از دوربین آیفون، در محیط خانه به نمایش می‌گذارد. این فناوری می‌تواند در آینده به عینک‌های هوشمند منتقل شود و تصویری بسیار واقعی‌تر را به مشتری‌ها عرضه کند.

.

منبع: Phone Arena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر