;
coinex

اولین ویدیو 360 درجه منتشر شده از یک راه‌پیمایی فضایی [تماشا کنید]

اولین ویدیو 360 درجه منتشر شده از یک راه‌پیمایی فضایی

تجربه زندگی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و اطراف آن مستلزم سال ها تمرین فضانوردی است. اما تکنولوژی در تلاش است رسیدن به این امر را هرچه نزدیک ‌تر و سهل‌الوصول‌ تر کند. آخرین مثال این مدعا را می‌توان در ویدئویی ۳۶۰ درجه دنبال کرد که کیهان‌نوردان روس ضبط کرده اند. اولین نماهای ۳۶۰ درجه ثبت شده از فضا مربوط به یک راه‌پیمایی فضایی است.

در این ویدیو که توسط خبرگزاری انگلیسی زبان Russia Today منتشر شده از سایر فیلم هایی که در گذشته توسط ایستگاه فضایی منتشر شده بود نیز استفاده شده است؛ از جمله تصاویری 360 درجه که با دوربین های GoPro از سطح خارجی و درون یک لابراتوار مدارگرد گرفته شده بود.

اکنون این دو مورد با یکدیگر تلفیق شده‌اند تا اولین ویدیوی ۳۶۰ درجه از فعالیت‌های خارج از ایستگاه فضایی ساخته شود. تصویر برداری این ویدئو به مدت 7.5 ساعت و در جریان یک راه‌پیمایی فضایی در ماه آگوست صورت گرفته است.

این ویدیو، مخاطبین را به خارج از ایستگاه فضایی می‌برد، جایی که 2 کیهان‌نورد روس یعنی سرگئی ریازانسکی و فدور یورچیکین تعمیرات را انجام می‌دهند و تعدادی از ماهواره‌های کوچک را با دستان خودشان به مدار نزدیک زمین (LEO) می‌سپارند. این ماهواره ها که تانیوشا (Tanyusha) نام گرفته‌اند، نوعی نانوماهواره (Nanosatellite) هستند که به‌صورت جفت در مدار زمین قرار می‌گیرند.

همچنین در این ویدیو، این دو فضانورد یک ماهواره اسپوتنیک‌مانند به نام TS530-Zerkalo را در مدار نزدیک زمین قرار می‌دهند. این ماهواره وظیفه دارد تا پارامترهای مختلف را در مدار نزدیک زمین (LEO) اندازه‌گیری کند و آنها را به ایستگاه فضایی ارسال کند. ماهواره‌های تانیوشا توسط دانشجویان دانشگاه شهر کورسک روسیه، به کمک بعضی دانشمندان و به رهبری Energia، کمپانی سازنده فضاپیماها، ساخته شده است.

در کنار همه‌ی این‌ها، شما می‌توانید نماهایی زیبا از ایستگاه فضایی، آبی چشم‌ نواز اقیانوس‌ها و خشکی های زمین را مشاهده کنید.

این ویدیو توسط RussiaToday با همکاری سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) تهیه شده است. از آنجایی که این یک ویدئوی 360 درجه است، بهترین راه مشاهده آن استفاده از هدست های واقعیت مجازی است و اگر یکی از این‌ها را در دسترس ندارید، می‌توانید بر روی تلفن همراه خود مشاهده کنید؛ در این صورت شما نیازی ندارید تا برای مشاهده همه فعالیت ها روی نمایشگر خود کلیک کنید.

منابع : NewAtlas ، RussiaToday

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر