;
coinex

قیمت مجهزترین وانت فورد به 94.500 دلار رسید؛ خودروهای پیکاپ لوکس‌ تر می‌شوند!

قیمت مجهزترین وانت فورد به 94,455 دلار رسید؛ خودروهای پیکاپ لوکس‌ تر می‌شوند!

یک خودروی پیکاپ لوکس (وانت بار یا Pick up Truck) دقیقا همان اتومبیلی است که مشتریان جدید به آن نیاز دارند به همین دلیل همه خودروسازان به ساخت این خانواده از محصولات روی آورده‌اند.

خریداران آمریکایی برای خریدن یک خودروی پیکاپ لوکس‌ مجهز به دوربین‌های عقب، سقف پانوراما و صندلی‌های دارای سیستم گرم کننده و خنک کننده به طور میانگین مبلغی معادل 47.000 دلار (188 میلیون تومان با احتساب دلار 4.000 تومانی در زمان نگارش) را می‌پردازند. این بها از قیمت پایه برخی از خودروهای اس یو وی لوکس مثل مرسدس جی ال سی (Mercedes GLC) و لکسوس آر ایکس (Lexus RX) هم بیشتر است.

در سال 2016 میلادی تعداد پیکاپ‌هایی که در بازار خریده شد از 33 درصد تعداد همه خودروهایی که با قیمتی بیشتر از 50,000 دلار (200 میلیون تومان) وارد بازار شدند، بیشتر شد؛ این میزان از یک رقابت سنگین و رو به رشد خبر می‌دهد. در این میان شرکت فورد برای این که از این قافله عقب نماند، چند روز پیش از فورد سری F Super Duty به عنوان گران‌ترین پیکاپ لوکس‌ خود در نمایشگاه خودروی ایالت تگزاس رونمایی کرد.

فورد سوپر دیوتی سری اف

فورد سری اف سوپر دیوتی لیمیتد یک وانت سنگین وزن لوکس است که به زودی با قیمت پایه 81,000 دلار (324 میلیون تومان) وارد بازار می‌شود. بد نیست بدانید که این پیکاپ لوکس‌ غول پیکر از صندلی‌های چرمی دو رنگ، فرمان گرم شونده دارای روکش چرمی دست دوز و تجهیزات پیشرفته دیگری مثل یک دوربین 360 درجه که به راننده در هنگام اتصال یک تریلر به وانت کمک می‌کند، بهره می‌برد. فورد در نظر دارد که پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین مدل وانت سوپر دیوتی را با نام اف 450 با قیمت 94,500 (378 میلیون تومان) دلار وارد بازار کند. طبق اطلاعات موجود این وانت زیبا به صندلی‌های ماساژور و موتوری با قدرت کشیدن یک جنگنده اف 35 مجهز است.

رم (Ram) از زیرشاخه‌های شرکت فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) هم با خودروهای پیکاپ لوکس‌ خود در نمایشگاه تگزاس شرکت کرده بود. پیکاپ رم مدل لارامی لانگ هورن ساوت فورک 2018 (Laramie Longhorn Southfork 2018) یکی از وانت‌های این سازنده مشهور بود که با توانایی پشتیبانی قابلیت اتصالی وای فای 4 جی و فرمانی تزئین شده با چوب گردو در نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفت. پیکاپ رم هوی دیوتی لانگ استار سیلور (Heavy Duty Lone Star Silver) هم با یک جلوپنجره‌ای کرومی زیبا در این نمایشگاه حاضر شده بود. فیات کرایسلر در نظر دارد که این دو پیکاپ لوکس‌ قدرتمند را به زودی با قیمت پایه 50,000 دلار (200 میلیون تومان) وارد بازار کند.

لارامی لانگ هورن ساوت فورک

تعدادی از افرادی که در نمایشگاه حضور داشتند، با دیدن برچسب‌های قیمت این خودروهای پیکاپ کاملا نسبت به خرید آن‌ها منصرف شدند. در این میان برخی می‌گفتند که ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغی معادل 80,000 دلار (320 میلیون تومان) یک مرسدس بنز کلاس اس را بخرند اگرچه که افرادی هم بودند که می‌گفتند چنین قیمت‌هایی بیانگر پیشرفت و قدم‌های بلند خودروسازان در عرضه خودروهای بهتر است و ارزش پرداخت را دارند.

میزان تقاضا برای وانت‌های لوکس اخیرا رشد بسیار زیادی داشته است. فورد در این زمینه گفته است که بیشتر از نصف مشتریان خودروهای پیکاپ سوپر دیوتی اقدام به خرید مدل‌های لوکس این خودرو از قبیل کینگ رنچ (King Ranch)، لاریات (Lariat) و پلاتینیوم (Platinum) کرده‌اند و مدل لیمیتد نیز در این خانواده بیشترین میزان فروش را داشته است.

کندال بکمن (Kendall Bachman) برای یک شرکت تحقیقاتی فعال در زمینه صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کند. وی در سال 2013 میلادی با پرداخت مبلغ 40,000 دلار (160 میلیون تومان) یک پیکاپ لوکس‌ تولید محدود تویوتا تاندرا کرومکس 2011 (Toyota Tundra CrewMax 2011) را خرید. طبق اطلاعات موجود این پیکاپ زیبا صندلی‌های چرمی ساخته شده توسط شرکت لوچس بوت (Lucchese Boot) را بر روی خود دارد.

خلیف (Calif)، یکی دیگر از علاقمندان به خودروهای پیکاپ لوکس بزرگ، می‌گوید به یک پیکاپ با توانایی کشیدن یک قایق تفریحی، کانتینر و ابزار مورد نیاز برای نگهداری از یک ملک 3 هکتاری نیاز دارد؛ خودرویی که علاوه بر مشخصات فوق دارای ظاهری شیک و صندلی‌های چرمی مقاوم در برابر آلودگی باشد و همچنین بتواند 6 نفر سرنشین را به راحتی حمل کند. او در این رابطه می‌گوید: “من به خودرویی نیاز دارم که بتواند بیشتر از یک سدان لوکس شخصیت من را نشان دهد و علاوه بر این من را قادر سازد تا به راحتی برای انجام کارهای تجاری خود در جلسه‌های افرادی که با خودروهای لوکس رفت و آمد می‌کنند، شرکت کنم.”

لوکس بودن به خودروهای پیکاپ اجازه می‌دهد که تا قیمت خود را راحت‌تر توجیه کنند. اتومبیل‌های متوسطی که امسال از این خانواده وارد بازار شدند، قیمتی معادل 34,500 دلار (138 میلیون تومان) داشته‌اند؛ قیمتی که بیانگر یک افزایش 38 درصدی بها نسبت به خودروهای مشابهی است که در سال 2005 میلادی وارد بازار شدند. طبق اطلاعات موجود قیمت میانگین یک وانت بزرگ در این بازه زمانی 54 درصد افزایش یافته و به 47.000 (188 میلیون تومان) دلار رسیده است.

شرکت فورد پروسه ساخت خودروهای پیکاپ لوکس‌ را از سال 1999 میلادی با عرضه وانت‌های هارلی دیویدسون سری اف (Harley-Davidson F-Series) آغاز کرد و مدل کینگ رنچ این سری از خودروهایش را در سال 2001 میلادی در اختیار طرفدارانش گذاشت. بعد از این خودروساز بزرگ، شرکت جنرال موتورز پیکاپ جی ام سی سیرا دنالی (GMC Sierra Denali) را در سال 2002 میلادی وارد بازار کرد. رم لارامی لانگ هورن و شورولت سیلورادو های کانتری (Chevrolet Silverado High Country) اعضای دیگری از این خانواده بودند که به ترتیب در سال‌های 2010 و 2014 میلادی وارد بازار شدند.

تاد اکرت (Todd Eckert)، مدیر بازاریابی بخش وانت سازی شرکت فورد، به منابع خبری گفته است که فورد علی رغم عرضه خودروهای پیکاپ لوکس هنوز هم پاسخگوی نیازهای روزمره مشتریان خود است. قیمت پایه یک دستگاه پیکاپ لوکس‌ سوپر دیوتی 2018 از 33.000 دلار (132 میلیون تومان) شروع می‌شود با وجود این مشتریانی هستند که تمایل به خرید وانت‌های راحت‌تر و امن‌تر دارند؛ وانت‌هایی که فناوری‌هایی مانند سیستم‌های هشدار دهنده خطر بروز تصادف و کروز کنترل تطبیق پذیر را نیز بر روی خود داشته باشند. این افراد به این نتیجه رسیده‌اند که می‌خواهند امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. سوپر دیوتی لیمیتد برای این دسته از مشتریان ساخته شده است و به زودی وارد بازار می‌شود.

ربکا لیندلند (Rebecca Lindland)، تحلیلگر اجرایی موسسه تحقیقاتی کلی بلو بوک (Kelley Blue Book)، در رابطه با خودروهای پیکاپ لوکس می‌گوید: “خریدارن این خودروها از سنین مختلفی هستند اما همه آن‌ها یک پایه فکری را دنبال می‌کنند. این افراد به دنبال خودرویی هستند که بتواند امکانات لوکس اتومبیل‌های سدان آلمانی را در کنار قدرت و راندمان بالای وانت‌های آمریکایی در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ خودرویی که شرکت تویوتا از آن با نام یک وانت اندازه بزرگ ساخته شده در تگزاس یاد می‌کند. این دسته از مشتریان افراد ثروتمند و بسیار موفقی هستند که تنها با خرید یک پیکاپ بسیار لوکس قانع می‌شوند.”

.

منبع: arkansasonline

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر