;
coinex

5 خودروی الکتریکی فوق سریع برای کسانی که سرعت و پاکیزگی هوا را در کنار هم می‌خواهند!

یک خودروی الکتریکی فوق سریع در فیلم‌های علمی تخیلی بیشتر ظاهر می‌شود اما اگر که توان پرداخت خوبی دارید، در واقعیت هم می‌توانید رانندگی با آن را تجربه کنید.

تسلا به عنوان یک شرکت سازنده خودروهای الکتریکی که محصولاتی پرسرعت را تولید می‌کند، توانسته است شهرت بسیار خوبی برای خود کسب کند. این خودروساز در ماه فوریه (13 بهمن تا 13 اسفند) مدل اس را با یک باتری 100 کیلوواتی رونمایی کرد؛ خودرویی که می‌تواند در حالتی به نام لادیکروس مد (Ludicrous mode) در مدت زمان 2.3 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 96 کیلومتر بر ساعت برساند و علاوه بر این توانایی شکست دادن ابرخودرویی مثل پورشه 911 توربو اس را نیز در یک مسابقه شتاب دارد.

با همه این تفاسیر تسلا تنها شرکتی نیست که می‌خواهد مرز سرعت را در دنیای خودروهای الکتریکی به جلو ببرد به این نحو که سازندگان بزرگ و کوچک دیگری هم هستند که تلاش می‌کنند تا یک خودروی الکتریکی فوق سریع را وارد بازار کنند. در این مطلب به معرفی 5 خودروی الکتریکی فوق سریع پرداخته‌ایم که می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی سرعت خود را به 96 کیلومتر بر ساعت برسانند؛ فاکتوری که در دنیای اتومبیل سازی مدرن به عنوان معیار اصلی سنجش عملکرد یک خودرو شناخته می‌شود.

نیو ای پی 9 (Nio EP9)

این خودروی الکتریکی فوق سریع چینی با حداکثر سرعت 313 کیلومتر بر ساعت می‌تواند در مدت زمانی معادل 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نیو ای پی 9 دو رکورد جداگانه را ثبت کرده است. این ابرخودرو ابتدا مسیر 21 کیلومتری نوردشلیف (Nordschleife) پیست نوربرگ رینگ (Nürburgring) را در مدت 7 دقیقه و 5.12  ثانیه به پایان رساند و سپس توانست این رکورد را به 6 دقیقه و 45.9 ثانیه برساند. این خودرو علاوه بر این مسیر پیست پائول ریکارد فرانسه را در مدت زمان 1 دقیقه و 52.78 ثانیه طی کرده است. ای پی 9 1.48 دلار قیمت دارد و می تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود 427 کیلومتر را طی کند.

رنو ترزور (Renault Trezor)

رنو ترزور در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 9 مهر) رونمایی شد. خودروساز فرانسوی بر مبنای مشخصات پیشرانه به کار رفته در این اتومبیل زیبا گفته است که این محصول 350 اسب بخار قدرت و 280 فوت پوند گشتاور دارد. ترزور هنوز در دنیای واقعی تست نشده است به همین دلیل اطلاعاتی در زمینه شتاب 0 تا 100 و حداکثر سرعت و رنج پیمایش این خودرو منتشر نشده با وجود این رنو گفته است که ترزور می‌تواند در مدت زمانی کمتر از 4 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. ترزور از یک سقف چتری بهره می‌برد که در هنگام باز بودن به سرنشینان اجازه می‌دهد تا وارد این خودرو شوند. بد نیست بدانید که رنو از همان پیشرانه به کار رفته در ساخت خودروی مسابقه‌ای فرمول ای ایدامز (e.dams) در این مدل هم استفاده کرده است.

ویژن مرسدس – میباخ 6 کانسپت (Vision Mercedes-Maybach 6 concept)

ویژن در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهریور) رونمایی شد. مرسدس بنز گفته است که این اتومبیل 738 اسب بخار قدرت دارد با وجود این ویژن هنوز در دنیای واقعی تست نشده است. این خودروی الکتریکی فوق سریع 5.64 متری 250 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و می‌تواند در کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. خودروساز آلمانی گفته است که فناوری شارژ به کار رفته در ساخت ویژن آن را قادر می‌سازد تا تنها با 5 دقیقه شارژ انرژی لازم را برای پیمودن یک مسافت 100 کیلومتری کسب کند. طبق اطلاعات موجود ویژن با یک بار شارژ یک مسیر 322 کیلومتری را طی می‌کند.

کانسپت – وان (Concept_One)

ریماک (Rimac) یک شرکت خودروسازی از کشور کرواسی است. این سازنده در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو از یک خودروی الکتریکی فوق سریع با توان خروجی 1,070 اسب بخار قدرت و 1,180 فوت پوند گشتاور با نام کانسپت – وان رونمایی کرد و گفت که تنها 8 دستگاه از آن را تولید می‌کند. این خودروساز توانست ظرف مدت 9.9 ثانیه خودروی پورشه 918 اسپایدر را در مسافت یک چهارم مایل به کمک کانسپت – وان شکست دهد. کانسپت – وان می‌تواند به حداکثر سرعت 355 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در مدت 2.6 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. هنوز اطلاعاتی در رابط با حداکثر رنج پیمایش این ابر خودروی خاص منتشر نشده است.

شورولت کوروت جنوویشن جی ایکس ای (Chevrolet Corvette Genovation GXE)

جنوویشن جی ایکس ای یک شورولت کوروت ارتقاء یافته است که در تعداد محدود تولید می‌شود و در سال 2019 میلادی وارد بازار می‌گردد. این خودروی الکتریکی فوق سریع در ماه ژوئیه (10 تیر تا 9 مرداد) توانست در مسیر جانی باهمر پرووینگ (Johnny Bohmer Proving Grounds) به حداکثر سرعت 331 کیلومتر بر ساعت دست یابد و لقب سریع ترین خودروی الکتریکی قانونی را به خود اختصاص داد. جنوویشن جی ایکس ای 750,000 دلار قیمت دارد و می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود 210 کیلومتر را طی کند.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر