;
coinex

سهم بیشتر ایران خودرو از بازار خودروهای کراس اوور با هایما اس 5

سهم بیشتر ایران خودرو از بازار خودروهای کراس اوور

شرکت ایران خودرو جدیدا محصول کراس‌اوور هایما S5 را خود را معرفی کرده است و در نظر دارد تا سهم خود از بازار خودروهای کراس اوور را افزایش دهد.

براساس آمار موجود تا سال 1400، بیش از 25 درصد از بازار خودروهای کراس اوور و محصولات شاسی‌بلندی که در بازار وجود خواهند داشت به این شرکت صنعتی مربوط خواهد بود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه یک محصول شاسی‌بلند نیز به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد.

پس از عرضه خودروی شاسی‌بلند هایما اس ٧ توربو شارژ و استقبال بی نظیر مشتریان از این محصول و همچنین با توجه به نیاز و تقاضای مشتریان به محصولات کراس‌اوور، گروه صنعتی ایران‌خودرو محصول جدید جوان‌پسند هایما اس 5 را نیز به بازار معرفی نمود. قرار است تا این خودرو در سایت ایران‌خودرو خراسان به تولید برسد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دی‌ماه ٩۶ وارد بازار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هایما S7 توربو ، خودرویی شاسی بلند از شرکت ایران خودرو

 

هایما اس ۵، محصولی است که در سطح جهان با نام کراس‌اوور شهری شناخته می‌شود. این خودرو در سال ٢٠١۵ در نمایشگاه گوانگژو برنده جایزه سالانه بهترین کراس‌اوور شهری شد و همچنین توانست تا پنج‌ستاره ایمنی از‏ C-NCAP را دریافت نماید.

بررسی هایما اس 5

در بازار خودروهای کراس اوور ، هایما اس 5 بسیار مورد توجه است زیرا دارای استاندارد آلایندگی یورو پنج است و‌ پیشرانه‌ای قوی نیز دارد. پیشرانه‌ی هایما اس 5 توربو، چهار سیلندر 16 سوپاپ 1.5 لیتری توربوشارژ دارد که قدرت آن 161 اسب‌بخار در دور موتور شش هزار دور بر دقیقه است.

همچنین گشتاور 223 نیوتن‌متر از دور موتور هزار و 800 دور بر دقیقه نیز تولید می‌کند که در مقایسه با خودروهای رقیب به نظر ایده آل است.

این خودرو دارای وزن خالص هزار و 435 کیلوگرم است و قادر است تا خود را در زمانی حدود 12 ثانیه به‌ سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

هایما اس 5 همچنین دوستدار محیط زیست است زیرا میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو همراه با گیربکس متغیر پیوسته (CVT)، هشت لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش است و توان رسیدن به‌ سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را نیز داراست.

سهم ایران خودرو از بازار خودروهای کراس اوور

بررسی ظاهری خودروی هایما اس 5

در نمای ظاهر این خودرو خطوطی ساده به چشم می‌آید. این سبک طراحی بر زیبایی این خودرو افزوده است و حالتی اسپرت نیز به آن داده است. البته نمای عقب این خودرو نیز بسیار زیبا است و طراحی عامه پسندی دارد.

چراغ‌های عقب این خودرو تا درها کشیده شده‌ است و در ادامه با چرخشی معکوس به سمت گلگیرهای عقب امتداد پیدا کرده است.

از دیگر امتیازات ظاهری این خودرو می‌توان به طراحی کنسول آن اشاره نمود. کنسول وسط به ‌گونه‌ای طراحی شده است که فضای بیشتری را برای پاها در صندلی جلو فراهم کرده و همچنین دارا بودن صندلی‌های برقی و چرمی، رانندگی را با این خودرو دلچسب‌تر کرده است.

ضریب درگ (نیروی وارد بر یک جسم در حال حرکت) هایما اس 5 در مقایسه با رقبا در سطح پایین‌تری قرار دارد و همین امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های بنزین و ثبات بیشتر این خودرو در رانندگی شده است.

از آپشن‌های مهم هایما اس 5 توربو می‌توان به آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن داخلی، چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، صندلی برقی راننده با تنظیمات در شش جهت، صندلی برقی شاگرد با امکان تغییر در چهار جهت، صندلی‌های چرمی، فرمان هیدرولیک خودرو، سان‌روف برقی دوحالته، سیستم تهویه اتوماتیک با نمایش دمای داخل و خارج، غربیلک فرمان چرمی، صندلی عقب جمع‌شونده، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، نمایشگر پنج اینچ همراه با امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و USB اشاره نمود.

استایل و ظاهر جوان‌پسند و به ‌روز هایما اس 5 و همچنین خطوط و زوایای زیبای آن با خودروهای شاسی‌بلند ایتالیا همخوانی دارد. این ویژگی‌ها باعث شده تا هایما اس 5 در بازار خودروهای کراس اوور بسیر مورد توجه قرار گیرد.

در ساخت جلو پنجره این محصول، از کوسه ببری و ظاهری خشن و تهاجمی الهام گرفته شده است. همچنین آنتن این خودرو دارای طرح باله کوسه است و همین باعث هیجانی بودن خودرو شده است.

 ایران خودرو و بازار خودروهای کراس اوور

بررسی امنیت هایما اس 5

هایما اس 5 از نظر ایمنی نیز خودرویی مناسب است. دارای شش ایربگ است و پنج ستاره‌ی ایمنی را نیز توانسته است تا از بنیاد تست تصادفات کسب نماید.

این خودرو همچنین ویژگی‌های مهم دیگری نیز دارد که از جمله می‌توان به دوربین 360 درجه با امکان دیدن نقاط کور، ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی برای حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، قطع خودکار سوخت هنگام تصادفات، بازشدن خودکار قفل درها در زمان تصادف، امکان خروج از صندوق‌ عقب در مواقع ضروری اشاره نمود که البته باید اشاره کرد تمام این ویژگی‌ها بر سطح ایمنی این خودرو افزوده است.

هایما اس 5 از نظر فنی و ظاهری، تجهیزاتی مدرن در اختیار دارد و از این نظر باید گفت که رانندگی مطلوب و ایمنی را برای راننده فراهم می‌کند. دارا بودن این ویژگی‌ها آن را به یک خودروی قابل قبول و همه پسند در بازار خودروهای کراس اوور تبدیل کرده است.

بررسی بازار خودروهای کراس اوور

بررسی نمای داخلی هایما اس 5

در بررسی ویژگی‌های مهم هایما اس 5 لازم است تا نمای داخلی آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. غربیلک فرمان این خودرو دارای دکمه‌های کنترلی با تزیینات داخلی زیبا و ظریف است. کنسول میانی خودرو نیز با قطعات کرومی ساخته شده و دارای طرح پرواز پرنده است.

قطعات این خودرو دارای عمر طولانی هستند و همین باعث شده تا این خودرو کیفیت مناسبی داشته و در میان رقیبان نیز شناخته شده باشد. هایما اس 5 خودرویی کم‌صدا است زیرا قطعات داخل آن از مواد عایق، بی‌صدا و کم‌وزن ساخته شده‌اند.

هوشمندی و در دسترس‌بودن امکانات این خودرو نیز قابل توجه است و از ویژگی‌های مهم هایما اس 5به شمار می‌آید.

براساس پیش بینی‌های موجود به نظر می‌رسد که هایما اس 5 بتواند با قیمت زیر ٨٠ میلیون تومان در بازار کشور به فروش برسد. این خودرو با دارا بودن امکانات به روز و مدرن، بخش مناسبی از بازار خودروهای کراس اوور را از آنِ خود خواهد نمود.

لازم به ذکر است که خودروهای شاسی‌بلند ایران‌ خودرو به صورت انحصاری در سایت خراسان تولید می‌شوند. همچنین از دستاوردهای ایجاد خطوط تولید در سایت‌های استانی ایران‌خودرو، تحقق بخشی از تعهدات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی به‌حساب می‌آید. باید اشاره کرد که راه‌اندازی خط تولید هایما اس 5 در سایت خراسان نیز ازجمله این دستاوردها بوده است که این امر مانع مهاجرت نیروی کار به سمت شهرها شده است.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر