;
coinex

بررسی و مشخصات فنی هایما S7 توربو مدل 97 ، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما S7 توربو که با مدل های 96 و 97 به فروش می‌رسد، نمونه‌ایست در خودروهای کلاس بدنه شاسی بلند سایز متوسط یا SUV که در ادامه به معرفی، بررسی مشخصات فنی و قیمت آن در ایران خواهیم پرداخت.

خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در حال حاضر بخش بزرگی از بازار این صنعت جهانی را تشکیل داده و اکثر تولیدکنندگان معتبر نمونه‌هایی از این گونه را در خط تولید خود قرار دارند. با توجه به قیمت بالاتر نسبت به نمونه‌های سواری (سدان و هاچ بک) و استقبال مشتریان، شرکت‌های کوچک و متوسط نیز این مدل را در خط تولید خود قرار داده و چین نیز که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروی جهان است، ساخت این گونه را در دستور کار خود قرار داده و در چند سال گذشته با همکاری سایر صنعتگران اروپایی و آسیایی نمونه‌های با کیفیت و ظاهر قابل قبول را تولید نموده است. هایما اس 7 نیز که سال 96 وارد بازار ایران شد، یکی از این شاسی بلندها با قیمت قابل قبول به حساب می‌آید.

با توجه به کاهش شدید پول ملی و ارزش دلار در مقابل ریال، بازار خودرو نیز که درگیر فساد شدید در سطوح بالای مدیریت اقتصادی کشور بود دچار نوساناتی غیر قابل تصور شد و خودروهای مابین 150 تا 200 میلیون با رشدی عجیب با قیمتی نزدیک به 500 میلیون تومان معامله شدند. در این میان خرید یک خودروی شاسی بلند خانوادگی به قیمت مناسب نیز به آرزوی بسیاری تبدیل شده است. هایما s7 یکی از معدود شاسی بلندهایی است که هنوز هم قیمتی در حدود 200 میلیون تومان داشته و با توجه به امکانات سایر کراس اوورهای آسیایی، امکاناتی قابل قبول را در این آشفته بازار شرکت مفسد خودروساز داخلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

هایما s7 توربو مدل 96 و 97

هایما S7 توربو محصولی است شرکت خودروسازی هایما (Haima) چین که از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی فاو یا FAW به حساب می‌آید. این شرکت در سال 1992 میلادی در بخش هاینان (Hainan) تاسیس گردید و با همکاری شرکت ژاپنی مزدا، تولید نمونه‌های شاسی بلند را آغاز نمود. در سال 2006 نیز این شرکت به مالکیت فاو درآمد ولی هنوز هم از تکنولوژی مزدا در تولیدات خود استفاده نمود. نام هایما نیز برگرفته از دو کلمه هاینان – مزدا است.

اس 7 اولین بار در سال 2010 با نام هایما 7 معرفی گردید و در سال 2013 و 2015 نیز با 2 فیس لیفت روبرو گردید و نام آن به هایما اس 7 تغییر نمود. برای سال 2017 نیز یه نمونه جدید از این شاسی بلند طراحی شده که هنوز در بازار ایران حضور ندارد.

طراحی بدنه

هایما s7 توربو نمونه‌ای نسبتا بزرگ بوده و ابعادی برابر با 4.530 میلیمتر طول، 1.830 میلیمتر عرض، 1.730 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی نیز برابر با 2.619 میلیمتر است. برای تصور بهتر می‌توان اشاره کرد خودروی هایما اس 7 توربو با این ابعاد در مکانی مابین هیوندای سانتافه (Hyundai SantaFe) و هیوندای توسان (Hyundai Tucson) قرار می گیرد.

طراحی بدنه هایما اس 7 توربو در نسل قبلی جالب و جذاب بوده و در بخش جلویی شباهت‌های بسیاری با خودرو مزدا CX-7 و داشته و در عقب مخصوصا فرم و طراحی چراغ‌ها، شباهت‌های بسیاری با خودروهای ساخت شرکت خودرو سازی آلمانی ب ام و (BMW) دارد. بهینه سازی های صورت گرفته در طراحی بخش جلویی نمای کلی این خودرو را مشابه با تویوتا پرادو (Toyota Prado) نموده است. در مجموع فرم طراحی هایما S7 توربو، زیبا و جذاب بوده و نمای جلو پنجره و شکل ظاهری طراحی چراغ‌ها، نمای زیبا و هماهنگی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

موتور و پیشرانه

موتور نصب شده در هایما اس 7 توربو یک نمونه 4 سیلندر 1.8 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر بوده که نسبت به مدل قبلی و تنفس طبیعی این خودرو، عملکرد به مراتب بالاتری داشته و توانایی تولید نیرویی معادل 170 اسب بخار در دور موتور 5.500 RPM و حداکثر گشتاور تولیدی 230 نیوتون متر را در دور موتور 4.500 RPM دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

این موتور توانایی رساندن سرعت خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را در زمانی در حدود 11 ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن نیز بنا بر اعلام شرکت سازنده 170 کیلومتردر ساعت است. هایما S7 توربو مصرف سوخت نسبتا مناسبی داشته و این خودروی 1.5 تنی در هر 100 کیلومتر مسیر سیکل ترکیبی (شهری / بزرگراهی) در حدود 9.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. خودروی هایما اس 7 توربو موفق به دریافت گواهینامه Euro 5 نیز شده است.

تجهیزات و امکانات ایمنی و کمکی رانندگی

هایما S7 توربو خودروی نسبتا مجهزی بوده و به لیست بلند بالایی از انواع تجهیزاتی رفاهی و سرگرمی، ایمن و کمکی رانندگی مجهز شده است. تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی هایما S7 توربو عبارتند از:

  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز بین چرخ‌ها (EBD)
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
  • سیستم کنترل کشش (TC)
  • دوربین کمکی 360 درجه
  • سنسور پارک در بخش عقبی خودرو
  • سیستم نمایش فشار باد تایرهای خودرو (TPMS)
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • گیربکس اتوماتیک (ساخت شرکت  POWERTECH کشور کره)

خودرو هایما S7 توربو مجهز به چهار کیسه هوا در بخش جلویی (راننده و سرنشین جلو، راننده و سرنشین جانبی) نیز مجهز شده و کابین نسبتا امن و قابل اعتماد را برای این خودرو به وجود می‌آورد.

تجهیزات و امکانات رفاهی و سرگرمی

هایما از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی نیز یک نمونه قابل قبول بوده و به فهرست قابل توجهی از تجهیزات و امکانات (به نسبت نمونه‌های موجود در ایران و قیمت عرضه شده) آراسته شده است. از تجهیزات موجود در کابین هایما S7 توربو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سیستم تهویه اتوماتیک نسل قدیم (Air Conditioning)
  • کامپیوتر سفری (Trip Computer)
  • صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با قابلیت پخش فایل‌های صوتی MP3 با 6 بلندگوی مجزا
  • ورودی AUX و USB و کارت حافظه SD
  • اتصال به گوشی های تلفن همراه هوشمند از طریق سیستم ارتباطی بدون سیم بلوتوث
  • صندلی های با استاندارد Isofix برای کودکان
  • صندلی‌های با روکش چرمی
  • برف پاک‌کن های خودکار مجهز به سنسور بارش باران
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز با کلید (Keyless)

 قیمت هایما اس 7 توربو و رقبا در بازار ایران

هایما S7 توربو با قیمتی در حدود 19.000 دلار (معادل 80 میلیون تومان با احتساب دلار 4.200 تومانی اسمی دولتی در زمان نگارش) در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این خودرو همانطور که اشاره شد توسط شرکت ایران خودرو به فروش رسیده و در آخرین قیمت گذاری با رقمی در حدود 105 میلیون تومان به فروش می رسید و قیمتی در حدود 190 میلیون تومان در بازار آزاد داشت.

اما روز 25 آذر 97 ایران خودرو در اقدامی جذاب و درست در زمانی که تمامی رسانه‌های حکومتی در اقدامی هماهنگ، کاهش قیمت دلار را در بوق و کرنا کرده و با پروپاگاندای خود، خبر از پیروزی ایران در برابر استکبار جهانی می‌زنند، بدون هیچ واهمه‌ای از نهادهای نظارتی قیمت هایما S7 توربو را بیش از 90% افزایش داد که در نوشته قیمت جدید هایما اس 7 توربو اعلام شد ؛ 90 میلیون تومان گران‌تر به آن اشاره کردیم و برگ زرین جدیدی را به مجموعه فسادهای عظیم و سازمان دهی شده در بالاترین سطوح حکومتی خود افزود!

بدین ترتیب در حال حاضر قیمت هایما S7 در حدود 194 میلیون تومان بوده و این شرکت فاسد و بی کفایت حکومتی که بدترین محصولات را با پشتوانه نظام حاکم با پایین ترین کیفیت ممکن و بدترین شرایط و خدمات پس از فروش به مردم عرضه می‌کند، این اتومبیل کراس اوور ارزان قیمت را با قیمت ب ام و X2 مدل سال 2018 میلادی به فروش رسانده و به جای عرضه بیشتر برای پایین آوردن قیمت آزاد و بریدن دست دلالانی که عمدتا دست نشانده‌های مدیران این شرکت‌ها (سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو و مجموعه‌های وابسته) قیمت دولتی را به قیمت بازار آزاد نزدیک نموده و از آن عبور نیز کرده است!

رقبا

البته صرف نظر از بعضی نکات جزئی مانند کیفیت نا مناسب پوشش‌های داشبورد و سیستم تطلیق نامطمئن، هایما S7 توربو خودرویی مناسب برای مسیرهای شهری بوده و قادر به انجام مانورهای ساده در مسیرهای خاکی و خارج جاده نیز خواهد بود.

هایما S7 در ایران در 4 مدل ساده هایما S7 با گیربکس دستی، هایما S7 ساده با گیربکس اتوماتیک، هایما S7 توربو با گیربکس ساده و هایما S7 توربو با گیربکس اتوماتیک در اختیار مشتریان شرکت ایران خودرو قرار دارد. از رقبای هایما S7 توربو در بازار ایران (در زمان نگارش مطلب) می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود؛

  • کوپا توربو T210 با قیمتی در حدود 300 میلیون تومان
  • پژو 2008 با قیمتی در حدود 230 میلیون تومان
  • چری تیگو 5 با قیمتی در حدود 185 میلیون تومان
  • چری تیگو 7 با قیمتی در حدود  260 میلیون تومان
  • سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) با قیمت 305 میلیون تومان!!! (wtf)
  • جک S5 با قیمتی در حدود 220 میلیون تومان

 

هایما S7 مدل سال 2018

شرکت هایما یک نسل جدید از هایما S7 توربو را نیز معرفی نمود که در سال 2017 به بازارهای جهانی عرضه گردید. این خودرو ظاهر مدرن‌تری نسبت به نمونه موجود در ایران داشته و از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو با قدرت 188 اسب بخار و امکاناتی جدیدتر بهره می‌برد. هایما S7 توربو 2018 در بازارهای جهانی با قیمتی مابین 100.000 تا 135.000 یوآن (مابین 97 تا 127 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

هایما S7 توربو جدید مدل سال 2018 میلادی

همانطور که اشاره شد، با توجه به ایجاد خط تولید این مدل در ایران در سال 96 و هزینه‌های بالا برای تعویض قطعات، هنوز برنامه‌ای برای عرضه این مدل هایما S7 جدید در کشور وجود ندارد.

سخن آخر

با توجه به افزایش بی رویه قیمت دلار و کاهش ارزش ریال و افزایش تعرفه‌های واردات، قیمت خودرو در چند ماه گذشته رشد عجیبی نموده و موجب شده که برچسب قیمت بالای 200 میلیون تومانی بر روی نمونه‌های شاسی بلند خارجی قرار گیرد. هایما اس 7 توربو به عنوان یک کراس اوور با قیمت کمتر از 20.000 دلار، امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار داده و با وجود سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی، عملکرد نسبتا قابل قبولی را حتی در مسیرهای ناهموار از خود به نمایش می‌گذارد.

هندلینگ این خودرو نیز قابل قبول بوده و سیستم تعلیق نیز درصد بالایی از پستی و بلندی های مسیر را به خود جذب کرده و و با توجه به ورود نسبتا کم صدا به داخل اتاق سواری نرمی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. شتاب نیز برای یک خودروی با این ابعاد قابل قبول بوده و تمامی این موارد در کنار ظاهر یک خودروی شاسی بلند هایما اس 7 توربو سال 97 را به یک نمونه مناسب خانوادگی تبدیل می‌کند. کشش نیز در هنگام حرکت در سربالایی‌ها قابل قبول بوده و هایما S7 توربو بدون مشکل این مسیرها را پشت سر می‌گذارد.

در مجموع هایما S7 توربو با استفاده از یک پیشرانه نسبتا قدرتمند با گشتاور بالا، در کنار ظاهر ساده و زیبا می تواند به خودرویی مناسب برای خانواده‌ها در هر دو مدل سال 96 و 97 به شمار آمده و طیف گسترده‌ای از تجهیزات و امکانات و سیستم‌های کمکی رانندگی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد و نمای ظاهری یک مدل شاسی بلند را در اختیار شما قرار دهد.

مشخصات هایما اس 7 توربو در یک نگاه

هایما 2.0 1.8 توربو
حجم موتور (سی‌سی) 1.995 1.795
تعداد سیلندر 4 4
قدرت موتور (اسب بخار) 148 170
گشتاور (نیوتون متر) 180 230
مصرف بنزین (شهر)
مصرف بنزین (بزرگراه)
مصرف بنزین (ترکیبی) 8.8 9.6
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 16 10.5
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 165 170
قیمت پایه (میلیون تومان) 70 85
قیمت در بازار ایران (میلیون تومان) 194 (به روزرسانی 25 مهر 97)

گالری تصاویر هایما S7 توربو

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (30 نظر)

    آره هایما خوبه، خیلی هم خوبه ، بی ام و بگردش نمیرسه کارخانه بنز داره بسته میشه بخاطر هایما . فیات و فورد و شورلت که خیلی وقته جمع کرده هایما اومد قیمت سانتافه شکست و مردم دیگه سانتافه سوار نمیشن . فقط هایما خوبه . اصن تمام ماشینهای چینی خوبن …. یه مشت اراجیف در وصف محصولاتشون مینویسن و با این خزعبلات با 97 درصد افزایش قیمت میدن به خورد مردم . بقول آقای خمینی که میگفت خدا مارا آدم کند ( الان اگه بود میگفت خدا ما را عاقل کند)

    پاسخ

    با سلام.مصرف سوخت در خودرو هایما جطوری نشون داده میشه؟آیا سینی زیر موتور دارد؟

    پاسخ

    با سلام.مصرف سوخت در خودرو هایما جطوری نشون داده میشه؟

    پاسخ

    باسلام دوستان من یه ماهه هایما توربو گرفتم و اکثر ماشینای روزو سوار شدم نمیگم از سانتافه و اسپرتیج بهترع ولی باهاشون برابری رو داره باور کنید اگه یه سر تا شمال برین متوجه نمیشین .من توصیه میکنم اینقد برندهارو قیمتی تر نکنیم مگه از یه ماشین چه انتظارایی میره والا هایما اس هفت جواب میده همشووو .

    پاسخ

    هایما s7 توربو شارژ خودروی خیلی خوبیه قدرت موتور بسیار بالا ب گیربکس اتومات کره ای ترکیبی از قدرت و نرمیه خاصی در سواری میده بسیار بزرگ و جاداره و شیک از خدمات ایران خودرو هم استفاده میکنه کلیم آپشن داره

    پاسخ

    باسلام.من تقریبا 6 ماهه هایما خریدم.شرایط شغلی من طوری هست که اکثر ماشینهای خارجی و سوار شدم.باور کنید بدون اقرار میشه هایما s7 توربو را حتی با توسان یکسان دونست تازه با چند آپشن بیشتر .برای خریدش شک نکنید از جک و تیگو بهتره.هم آپشنش بیشتره هم خدماتش بهتره و هم نسبت به دورقیبش ارزونتره

    پاسخ

    هایما رو با توسان مقایسه میکنی معلومه خر هم سوار نشدی

    پاسخ

    توسان همچین مالی هم نیست زیاد جوگیر نشو

    پاسخ

    بی ادب بی خانواده بی فرهنگ

    پاسخ

    اینطور که معلومه شما سوار نشدی. شک ندارم که فقط اسم این دوتا ماشین به گوشت خورده.
    اول سوار این دوتا شو اگه تونستی!!
    بعد میفهمی که هایما واقعا سر تره

    پاسخ

    دفعه آخرت باشه

    پاسخ

    سلام دوستان

    من الان ۵ ماه میشه هایما s7 توربو دارم … خدایی عالیه … از لحاظ موتور شتاب و هندلینگ … نرمی اتاق نسبت به شاسی بودن عالیه ‌… نمیکوبه … سواری لذت بخشی واقعا داره …. من حتی تو خاکی و آفرود هم تستش کردم … نسبت به تک دف بودنش عالی حرکت میکنه … و جاهایی که من بردمش واقعا من راضی نگه داشته … از انتخابم که بین جکs5 بی وای دی و هایما مونده بودم و این انتخاب کردم خیلی خوشحالم ‌… انشاالله موفق باشید دوستان … یا حق

    پاسخ

    من مدیر فروش یه شرکت واردات خودرو هستم و میتونم به جرات بگم از سال ۲۰۰۸ اکثر ماشینهای وارداتی رو تست کردم و باید بگم امسال در ایام عید وقتی با هایما s7 توربو به شمال سفر کردم به این نتیجه رسیدم که ارزش این خودرو در مقایسه با هم ردیفهای خودش خیلی بیشتر از اینهاست و هندلینگ ونرمی خودرو، بی سر و صدابودن،شتاب عالی،مصرف سوخت مناسب، امکانات و آپشنهای بالا و فضای خوب و جادار این خودرو واقعا نظرم رو جلب کرده و به عقیده من شاید در آینده نزدیک به واسطه استقبال زیاد از این خودرو افزایش قیمت هم پیش رو داشته باشه….

    پاسخ

    من از همه چیه هایما توربو اس سون راضی ام
    مخصوصا کیفیت ۴ ستاره
    گیربکس کره ای
    مدتور تحت لیسانس مزدا
    آپشن ها
    مصرف سوخت مناسب
    تودوزی چرم
    رینگ های زیبا
    ضبط با قابلیت نمایش فیلم
    و دوربین ۳۶۰ درجه

    پاسخ

    سلام خدمت تمام دوستان..من یک ماه هایما توربو تحویل گرفتم.6ماهه ثبت نام کرده بودم و سود مشارکت داشتم زمان تحویل مشتری داشتم که اگر میفروختم بالای 14الی15میلیون سود میکردم.اما زمانی که داخل ماشین نشتم واقعا شیفته ظاهرودکور داخل.وکیفیت مونتاژ وظاهر این خودرو شدم..وتصمیم گرفتم که یک سفر شمال تو تعطیلات عید 97برم..بدون اقراق بگم چون من یه سانتافه 2015هم دارم..اما کم صدایی موتور.نرمی.شتاب عالی.مصرف خیلی کم.امکانات از جمله کروز کنترل این ماشبن من رور مجذوب خودش کرده..وتصمیم گرفتم هایما با این رنج قیمت رو نگهدارم..سانتافه رو بفروشم..دوستان اگر تصمیم خرید دارید شک نکنید..بخرید شک نکنید

    پاسخ

    باسلام؛ قدرت موتور و راه رفتنش در حالت سکون در سربالایی و شیب زیاد چطوره؟

    پاسخ

    خداوکیلی داری هایما رو با سانتافه مقایسه میکنی فکر کردی مردم خر هستند و چیزی نمیفهمند

    پاسخ

    خوب خودت تست کن واقعا متوجه میشی.

    قیمت هایما الان یک پنجم قیمت سانتافه است،اینم در نظر بگیر

    پاسخ

    انصافا نخرید من همین که در ماشینو باز کردم فهمیدم ماشین در چه حدیه ؛جنس قطعات داخلیش که واقعا افتضاحه و انگار اسباب بازیه ؛ بوی بسیار بدی هم میده انگار که قطعاتشو از ضایعات بازیافتی پکن درست کرده باشن؛ تو این رنج قیمت ماشینای ژاپنی خوبی مثل کمری۲۰۰۷ و مزدا و سوزوکی هستن حتی ماشین ۱۰ سال پیش ژاپن رو هم سوار شین بهتر از این آشغالای چینیه که حتی خود چینی ها هم حاضر نیستن سوار شن

    پاسخ

    با سلام .من هایما اس7توربو گرفتم.خیلی خوبه ولی الان مصرفش صدی 20میباشد.ایا درست میشود و مصرفش کم میسه؟

    پاسخ

    اون مال اولش بوده
    الان برو رو مصرف سوخت و دکمه info که روی فرمونه رو ۳ ثانیه نگه دار تا ریست بشه.
    مال من هم اوایل همش میزد ۱۲. ولی الان تو شهر میزنه ۸.۸

    پاسخ

    هایما توربو بی رقیبه در نوع خودش/شتاب بالا باقدرت188اسب بخار نه148!!!!1 /زیبایی/آپشن و از همه مهمتر سواری نرم در ضمن یکی از بهترین ویژگی هاش عدم نفوذ صدا به داخل و عایقبندی خوبه

    پاسخ

    قدرت تولیدی موتور هایما S7 استاندارد 148 اسب بخاره و هایما S7 توربو 170 اسب بخار که در متن به اون اشاره شده بود.

    پاسخ

    کد موتور رو توی سایت شرکت سازنده اصلیش اگه بزنی ، قدرتش رو زده ۱۳۱ کیلو وات معادل ۱۸۴ اسب بخار

    پاسخ

    مدل سال 2017 هایما اس 7 توربو ، مجهز به یک موتور 4 سیلندر 188 اسب بخاری بوده؛ اما مدل موجود در بازار ایران از یک موتور 4 سیلندر توربو با کد HM484Q-T استفاده می‌کند که تنها توانایی تولید 170 اسب بخار را دارد. 148 اسب بخار نیز مربوط به موتور تنفس طبیعی هایما بوده که با موتور کد HM484Q توسط ایران خودرو به فروش می‌رسید.

    پاسخ

    سلام
    میتونم به یقین بگم به مقدار پولی که پرداخت میکنید واقعا لذت میبرید من خودم این ماشینو دارم و بی شک قیمت این ماشین بالا خواهد رفت

    پاسخ

    سلام،
    قصد خرید شاسی حدود ۱۰۰ تومان دارم.دوستان بین هایما ، تیگو ۵ و BYD کدوم رو پیشنهاد میکنید.

    پاسخ

    BYD تکنولوژی ساخت بهتری داره، تیگو 5 به نظر بعضی‌ها ظاهر جالب‌تری داره. ولی هایما S7 توربو، نمایی از یک خودروی شاسی بلند مدرن رو بهتون می‌ده که هرچند در دنیای خودروهای امروزی کند حساب می‌شه، ولی درمجموع با توجه به تست فنی که بین هایما S7 و جک S5 و چری داشتم، S7 مدل توربو گزینه مناسب‌تری به‌نظر می‌رسه. در ضمن زیاد هم نباید به نظرات یه سری افراد که قدرتمندترین اتومبیلی که سوار شدن پراید هاچ بک 83 بوده توجه کرد…

    پاسخ

    آقا من تو نمایشگاه بی وای دی اس ۶ رو دیدم
    کیفیت متریال داخل کابین خیلی ضعیف بود
    داشبرد انگار داشبرد پراید!
    امکاناتش هم که اصلا قابل قیاس با هایما اس۷ نبود و اینکه قیمت کارخونه ۱۳۶۰۰۰۰۰۰ ولی هایما ۱۰۴۰۰۰۰۰۰

    تیگو ۵ هم سوار شدم.قدرتش خیلی کمه،شتابش کمه ،صدای موتور تو کابین خیلی زیاده و اکثر امکانات هایما رو نداره

    من خودم هایما اس۷ خریدم

    چون امکاناتش واقعا کامله. دوربین ۳۶۰ خیلی کاربردیه. موقع راهنما زدن خودش اتوماتیک دوربین همون سمت رو روشن میکنه و ۳۶۰ رو.

    نمایشگر میزان باد تایرها رو آنلاین روی آینه وسط میزنه.بقیه ماشین ها فقط اخطار کم بودن باد رو دارن نه مقدارش رو.

    برف پاک کن اتوماتیکه، چراغ های جلو هم همینطور.

    تنظیمات تهویه روی مانیتو اصلیه.
    فرمونش فوق العاده نرم و راحته

    صندلیهاش کیفیتشون خیلی خیلی بهتر از اون دوتاست

    رکاب داره که واسه سوار و پیاده شدن بچه ها و خانم ها که قدشون یه مقدار کوتاه تره واقعا” کاربردیه.
    ماشین فوق العاده نرم و راحته و بی صدا

    خلاصه بگم از اون دوتا خیلی سر تره

    پاسخ

    هایما اس 7 توربو واقعا ماشین خوبیه. واقعا اگه بخواین براساس مشخصاتی که هایما توربو داره رقیب مناسبی براش پیدا کنین شاید به راحتی ماشین هایی رو انتخاب کنین که از لحاظ قیمت توی بازار ایران 20 تا 40 درصد گرون تر از هایما S7 توربو باشن. یه لحظه وقتی مشخصات هایما s7 رو ببینین اسیر این ماشین میشین حجم موتور 1900 سی سی با 160 170 اسب بخار قدرت و گشتاور 230 نیوتن متر و مصرف بنزین زیر 10 لیتر. هایما s7 توربو واقعا یکی از بهترین ماشین های ایران تو این محدوده قیمتیه. من 1 ماه نمیشه خریدمش و اوایل یذره شک داشتم که چرا مثلا به جای هایما توربو چری نخریدم اما بعد از اینکه کلی سرچ کردم فهمیدم با پولی که من داشتم هایما s7 توربو یکی از بهترین هاست

    پاسخ