;
coinex

اسنپدراگون 845 کوالکام یک تراشه 10 نانومتری خواهد بود

اسنپدراگون 845 کوالکام یک تراشه 10 نانومتری خواهد بود
در اوایل ماه جاری، Fudzilla گزارش داد که اسنپدراگون 845 کوالکام تراشه روی سیستمی است که با لیتوگرافی 10 نانومتری FinFET تولید خواهد شد.

این درواقع همان فرآیند ساختی است که در تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام به کار گرفته شد، تراشه‌ای که در حال حاضر در بسیاری از پرچمداران 2017 همچون گلکسی اس 8، ال جی وی 30، اچ تی سی یو 11 و سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم قدرتنمایی می‌کند.

کوالکام هم اکنون با همکاری TSMC مشغول کار بر روی تراشه‌های 7 نانومتری است، اما بسیاری از تحلیلگران این بر این باورند که این تراشه‌ها در اوایل سال آینده آماده خواهد شد، اما برخی دیگر معتقدند که تاکنون پروسه ساخت تراشه‌ها 7 نانومتری آماده نشده است و به احتمال زیاد سال آینده نیز باید همچنان شاهد تراشه‌هایی با لیتوگرافی 10 نانومتری بود.

شایعات می‌گویند که کوالکام می‌تواند در هفته‌های آخر منتهی به سال 2017 تراشه اسنپدراگون 845 خود را معرفی کند و سامسونگ احتمالا اولین مشتری این تراشه‌های جدید خواهد بود. گفته می‌شود که اولین محموله از اسنپدراگون 845 کوالکام در اختیار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:  همه شایعات درباره مشخصات گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

 

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که نامزد دریافت اسنپدراگون 845 کوالکام خواهد بود، گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس است. به خصوص با صحبت‌هایی که اخیرا DJ Koh، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ انجام داد، این احتمال بسیار زیاد است که گلکسی X نیز در اوایل سال 2018 با این تراشه قدرتمند جدید خودنمایی کند.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده و بر اساس شواهد موجود، اولین تراشه‌های 7 نانومتری کوالکام، سامسونگ، اپل و هواوی در اواخر سال 2018 معرفی خواهند شد و احتمالا گوشی‌های هوشمندی که در اوایل سال 2019 به بازار عرضه می‌شوند، این نوع تراشه‌ها را در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر