;
coinex

عوامل بسیار مهمی که باید در طراحی وب سایت مد نظر قرار بگیرد

طراحی وب‌سایت

به منظور اثر بخش بودن، وب سایت‌ها نیاز دارند که در طراحی‌شان به عوامل متعددی توجه شود. به طور مثال باید وب سایت‌ها همانند یک خانه باشند: از ساکنینش در برابر آب، باد، گرد و خاک و … محافظت کند، زندگی در آنها راحت باشد و فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشد، نیازهای اساسی را پوشش دهد و الی آخر.

طراحی وب سایت شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران متعددی را به خود جذب کند و حتی به شما در حفظ مشتریان‌تان کمک کند. این در واقع هنری است که با روان‌شناسی و علوم مربوطه ترکیب شده است. تیم شما در طراحی وب سایت باید بر المان‌های مختلفی تمرکز کند تا بتواند تجربه‌های تعاملی جذابی را ایجاد کند که به طور مستقیم مخاطبان را به عنوان مشتری هدف قرار دهد.

10 گام مهم که به شما در  طراحی وب سایت و ایجاد یک کسب و کار دیجیتالی کمک می‌کند

بر روی کاربران تمرکز کنید و نه افراد خریدار

برای ایجاد یک تجربه‌ی کاربری ایده‌آل، نیازی نیست بدانید که یک مشتری خاص، به چه چیزی نیاز دارد و یا مشکلش چیست. به هر حال، شما باید بدانید که کدام نوع از کاربران را هدف قرار داده اید و باید بدانید که کاربران به چه صورتی در اینترنت و وب سایت‌ها به جستجو پرداخته و خرید می‌کنند، از چه وسایلی استفاده می‌کنند و در نهایت به چه صورتی کالای شما را پیدا می‌کنند.

یک تجربه‌ی راحت و آسوده‌ را فراهم کنید

مشتریان باید احساس کنند که به راحتی توانسته‌اند وارد جزئیات سایت شما شوند. سطوح کاربری را باید تمیز کنید؛ یعنی باید از شلوغی‌های بی دلیل و گیج کننده اجتناب کنید. این موجب می‌شود که آنها به گشت و گذار و بررسی بیشتری در وب سایت‌ شما تشویق شوند، به جای آنکه مجبور شوند تا با یک بی‌میلی خاصی آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند.

طراحی وب سایت باید همانند ایجاد یک فروشگاه آنلاین اسباب بازی باشد

زمانی که می‌خواهید تجربه‌ی خاصی را برای کاربران ایجاد کنید، هدفتان باید طوری باشد که گویا در حال طراحی یک فروشگاه دیجیتال اسباب بازی هستید. این بدین معنا است که در طراحی وب سایت باید همه چیز را ساده سازی کنید؛ به طوری که یک بچه خردسال نیز استفاده از سایت برایش راحت باشد.

این موجب می‌شود که وب سایت دیجیتالی شما با هر وسیله‌ای قابل استفاده باشد، به ویژه وقتی که با استفاده از موبایل وارد این فروشگاه اینترنتی می‌شوید.

برای موبایل نیز طراحی شده باشد

در هنگام طراحی وب سایت خود، باید این نکته را مد نظر قرار دهید که سایت شما بتواند به راحتی بر روی دستگاه موبایل نیز بالا بیاید. در واقع طراحی شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی با موبایل وارد سایت می‌شوید، همانند موقعی باشد که با کامپیوتر وارد وب سایت مورد نظر شده‌اید و المان‌هایی مثل سادگی و راحتی را نیز در بر داشته باشد.

به احساسات خود اعتماد نکنید

با فرض اینکه شما در طراحی وب سایت خود سادگی، زیبایی و کاربر پسند بودن را در نظر گرفته اید، این بدین معنا نیست که واقعا یک فروشگاه اینترنتی به همین شکل است. نظر و دیدگاهی که شما در رابطه با وب سایت‌تان دارید ممکن است با دیدگاه یک مشتری متفاوت باشد.

به همین دلیل حتما از افراد دیگری که عضو شرکت شما نیستند (کسانی که در گروه طراحی این سایت نبوده‌اند) نیز در طراحی سایت‌تان استفاده کنید؛ یعنی از آنها بخواهید که وقتی وارد وب سایت شما شوند، بگویند که چه احساسی دارند و یا از نظر آنها کدام قسمت از سایت خسته کننده بوده است.

از روش‌های مختلفی در ارائه مفاهیم استفاده کنید

مردم از روش‌های مختلفی با وب سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند و یا مطالب یا کالاهای‌تان را ارزیابی می‌کنند. شما باید همه‌ی راه‌ها را پوشش دهید؛ به طور مثال وقتی شما در رابطه با یک محصول، فقط به ارائه یک توضیحی بسنده می‌کنید، کافی نیست. در واقع شما باید به غیر از یک متن ساده، یک تصویر، انیمیشن و یا حتی ویدئویی را در نظر بگیرید و کاربران بتوانند بررسی‌های بهتری را در رابطه با محصول انجام دهند. در واقع تولید محتوای خوب و مناسب، باید یکی از مهمترین کارهای شما باشد.

استفاده از مطالب مشابه (کپی) باید متقاعد کننده باشد

ممکن است شما را تحت فشار قرار داده باشند که نباید از مطالب مشابه دیگران در طراحی وب سایت استفاده کنید. اگر چنین محدودیتی نداشتید، حتی اگر هم بسیار کم از مطالب دیگران استفاده می‌کنید، باید به گونه‌ای باشد که نیاز مخاطبان‌تان را پوشش دهد.

امکان تعامل میان کاربران وجود داشته باشد

در طراحی وب سایت باید حالتی را قرار دهید که افراد به راحتی بتوانند کالای شما را در صورت تمایل به دوستان‌شان معرفی کنند. همچنین آنها باید بتوانند نظر و دیدگاهشان را در ارتباط با کالای شما در فروشگاه دیجیتالی‌تان به راحتی بیان کنند. بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی مثل آمازون (Amazon) نیز چنین امکاناتی را برای کاربرانش فراهم کرده است.

تعامل پویایی با مشتریان‌تان داشته باشید

باید حسی را در مخاطبان ایجاد کنید که مشتریان متوجه ارزشمند بودنشان، از نگاه شما، بشوند. به طور مداوم از آنها بازخورد بگیرید. در محیط پویا و رقابتی فروش اینترنتی، شما نمی‌توانید به سلیقه خودتان عمل کنید؛ زیرا مشتری وب سایت دیگری را برای خرید انتخاب می‌کند. در نظر سنجی‌های مختلفی از آنان سوالات کوتاهی بپرسید تا بتوانید عملکرد وب سایت‌تان را بهبود بخشید.

امکان ایجاد تغییرات را برای کاربران فراهم کنید

این بدین معنا است که کاربران شما بتوانند تا حدی فضای وب سایت را به سلیقه خودشان تغییر دهند تا باب میل‌شان شود؛ قسمت‌هایی را اضافه کنند، فونت را تغییر دهند و در کل تغییراتی را اعمال کنند که مورد پسندشان است. این امر باعث ایجاد احساس تعلق بیشتری در میان کاربران می‌شود.

.

منبع: Entrepreneur

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر