;
coinex

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9 : ادامه نبردی دیرینه بین ژاپن و چین!

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9 : ادامه نبردی دیرینه بین ژاپن و چین!

سونی و هواوی هر دو از برترین شرکت‌های گوشی سازی جهان هستند. در این نوشتار به مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9 پرداخته‌ایم.

مقدمه ای بر مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و هواوی میت 9 در دنیای گوشی‌های همراه به عنوان دو محصولی شناخته شده‌اند که توانسته‌اند کارایی بسیار بالایی را در ازای قیمت پرداختی خود ارائه کنند به همین دلیل در این نوشتار این دو گوشی هوشمند را در کنار یکدیگر به گونه‌ای دقیق بررسی کرده‌ایم تا ببینیم کدام محصول ویژگی‌های بهتری دارد.

میت 9 از طرف هواوی عرضه شده است؛ شرکتی که در طول چند سال گذشته توانسته کار خود را تا حد زیادی گسترش دهد و به واسطه بازار پردرآمد چین در زمینه عرضه گوشی هوشمند، خود را به یکی از قدرتمندترین سازندگان در دنیای گوشی سازی تبدیل کند. اکسپریا ایکس زد پریمیوم اوایل امسال از طرف سونی، سازنده مشهور ژاپنی، عرضه شده است؛ شرکتی که هنوز در تلاش است تا وضعیت خود را در دنیای تجارت گوشی‌های هوشمند تثبیت کند. در هر حال باید در نظر داشت که هر دو گوشی هوشمند از سخت افزارهای بسیار پیشرفته و قابلیت‌های بسیار خوبی بهره می‌برند. در این نوشتار ابتدا به شرح مشخصات هر گوشی به طور جداگانه پرداخته‌ایم و سپس نتیجه این مقایسه و همچنین جدول مشخصات کامل هر دو محصول را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9

مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9 مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

اکسپریا ایکس زد پریمیوم جدیدترین و پیشرفته‌ترین گوشی سونی است و از سخت افزارهای بسیار خوبی بهره می‌برد. از نظر طراحی خارجی می‌توان گفت که پریمیوم یکی از زیباترین گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار به شمار می‌آید. سونی در ساخت این گوشی پرچمدار از حاشیه‌های بالایی و پایینی فلزی و حاشیه‌های جانبی منحنی شکل استفاده کرده تا ظاهر متمایزی را در این سامورایی الکترونیکی ایجاد کند.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم مانند بسیاری از گوشی‌های پیشرفته جدید عرضه شده در بازار با محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5 و کاور پشتی شیشه ای ارائه شده است. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5.46 اینچی 4 کی آی پی اس ال سی دی تریلومینوس (Triluminos) با رزولوشن تصویر 3480 در 2160 پیکسلی، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 با هشت هسته کریو 280، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت بهره می‌برد.

سازنده ژاپنی در ساخت این گوشی پرچمدار از یک دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی مجهز به فلش ال ای دی با دیافراگم f/2.0 ، فاصله کانونی 25 میلی متری، اندازه سنسور پیکسل 1/2.3 اینچ و قابلیت‌های پایدارسازی 5 محوره الکترونیکی تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، قابلیت فیلم برداری 4 کی با نرخ 30 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 720 پیکسلی با نرخ 960 فریم بر ثانیه استفاده کرده است. پریمیوم به یک دوربین سلفی بسیار قدرتمند 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی 22 میلی متر، اندازه سنسور 1/3 اینچ، اندازه پیکسل 1.12µm و قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی در نرخ 30 فریم بر ثانیه هم مجهز شده است.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به یک باتری جدانشدنی لیتیوم یونی 3,230mAh با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 3 کوالکام، سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا با قابلیت ارتقاء به اندروید 8 اوریو و ویژگی‌های اتصالی 4 جی ال تی ای، 3 جی اچ اس پی ای و جی اس ام 2 جی اشاره کرد.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم در مجموع یک گوشی بسیار خوب است اما در صورتی که در ایالات متحده زندگی می‌کنید بهتر است بدانید که سازنده مشهور ژاپنی این گوشی هوشمند را در این منطقه بدون اسکنر اثر انگشت ارائه می‌کند، از این رو در قبال پرداخت قیمت گران این محصول هیچ ویژگی امنیتی خاصی را دریافت نمی‌کنید. پریمیوم شاخص مقاومتی IP68 را در برابر نفوذ گرد و خاک و آب بر روی خود دارد از این رو شما می‌توانید در عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید. این گوشی هوشمند همچنین یک جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت یو اس بی نوع سی را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با وان پلاس ۵

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی پی ۱۰ : گوشی پرچمدار از دید سازندگان آسیایی!

 

مشخصات هواوی میت 9

مشخصات هواوی میت 9

هواوی میت 9 یکی از اعضای جدید خانواده گوشی‌های سری میت سازنده چینی به شمار می‌آید. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر بزرگ 5.9 اینچی آی پی اس ال سی دی 1920 در 1080 پیکسلی و همچنین پردازشگر خانگی های سیلیکون کایرین 960 با 4 تراشه 1.8GHz کورتکس ای 53 و 4 تراشه 2.4GHz کورتکس ای 73 بهره می‌برد. این پردازشگر با یک واحد پردازش گرافیکی مالی جی – 71 ام پی 8، رم 4 گیگابایتی دی دی آر 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌شود.

عکس برداری یکی از زمینه‌هایی است که هواوی اخیرا خود را در آن با کمک شرکت آلمانی لایکا مطرح کرده است. گوشی‌های سری پی 9 اولین محصولاتی بودند که هواوی در ساخت دوربین آن‌ها از فناوری‌های شرکت لایکا استفاده کرد. این کاربرد هم اکنون گسترده‌تر شده و گوشی‌های جدید سازنده چینی را نیز در بر گرفته است. میت 9 در این میان از یک دوربین دوگانه تشکیل شده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی RGB و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تک فام با قابلیت گرفتن تصاویر سیاه و سفید بهره می‌برد. این سیستم دوگانه به یک فلش دوگانه ال ای دی مجهز شده و قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، اچ دی آر، پانوراما و بزرگ نمایی 2 ایکس تصاویر را در اختیار کاربر می‌گذارد. میت 9 یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 26 میلی متری را نیز در اختیار دارد.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به یک اسکنر اثر انگشت پشتی، قابلیت اتصالی ان اف سی، قابلیت پرداخت آنلاین اندروید پی، سیستم عامل اندروید 7 نوقا، رابط کاربری اموشن 5 و باتری قدرتمند 4,000mAh با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع سوپر شارژ هواوی اشاره کرد. بد نیست بدانید که این باتری بزرگ به واسطه فناوری شرکت بزرگ چینی در عرض 90 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. میت 9 هواوی 156.9 میلی‌متر طول، 78.9 میلی‌متر عرض، 7.9 میلی‌متر ضخامت و 190 گرم وزن دارد.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه اچ تی سی یو ۱۱ با هواوی میت ۹

مقایسه وان پلاس ۵ با هواوی میت ۹

 

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9 : حرف آخر

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9 : حرف آخر

اکسپریا ایکس زد پریمیوم و هواوی میت 9 هر دو گوشی‌های بسیار خوبی هستند اما زمانی که این دو محصول در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، گوشی هواوی امتیازات بیشتری را کسب می‌کند. یکی از علت‌های برنده شدن میت 9 در این مقایسه این است که سازنده چینی توانسته این گوشی هوشمند را با سخت افزارهایی قدرتمند و قیمتی اقتصادی عرضه کند. اکسپریا ایکس زد پریمیوم بدون شک زیباتر، سریع‌تر و برجسته‌تر است اما به دلیل داشتن قیمت گران‌تر و نداشتن اسکنر اثر انگشت در ایالات متحده در مقایسه با هواوی میت 9 در مقام پایین‌تری قرار می‌گیرد. پریمیوم قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای دارد اما برای این که بتواند با میت 9 هواوی رقابت کند باید قیمت بسیار ارزان‌تری داشته باشد.

مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با هواوی میت 9
مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم هواوی میت 9
صفحه نمایش ۵.۴۶ اینچی آی پی اس ال سی دی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسلی و تراکم پیکسل 807 پی پی آی، مجهز به محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس ۵ 5.9 اینچی آی پی اس ال سی دی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی و تراکم پیکسل 373 پی پی آی، مجهز به محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 3
پردازنده  هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ با چهار هسته 2.45GHz و چهار هسته 2.19GHz در کنار واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 هشت هسته‌ای 2.4 GHZ های سیلیکون کایرین 960 در کنار واحد پردازش گرافیکی مالی جی 71 ام پی 8
حافظه رم 4 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD، 128 گیگابایت بدون قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/2.0 و قابلیت پشتیبانی فوکوس خودکار تشخیص حالت، پایدار سازی الکترونیکی تصویر و فلش ال ای دی دوگانه مجهز به سنسور 20 مگاپیکسلی رنگی و 12 مگاپیکسلی تک فام دارای دیافراگم F/2.2 و قابلیت پشتیبانی پایدارسازی بصری تصویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و فلش دوگانه ال ای دی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/2.0 و قابلیت پشتیبانی تصویر برداری اچ دی آر 8 مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/1.9
باتری 3230 میلی‌آمپر ساعتی جدانشدنی لیتیوم یونی 4000 میلی‌آمپر ساعتی جدانشدنی لیتیوم پلیمری
ابعاد و وزن ۷.۹ در ۷۷ در ۱۵۶ میلی‌متر  با  وزن ۱۹۵ گرم 7.9 در 78.9 در 156.9 میلی‌متر با وزن 190 گرم
سنسورها اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، مغناطیس سنج، فشار سنج و طیف رنگ اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، مغناطیس سنج و فشارسنج
سیستم عامل اندروید ۷.۱ نوقا قابل ارتقاء به اندروید 8 اورئو اندروید ۷ نوقا در کنار رابط کاربری EMUI 5.0 قابل ارتقاء به اندروید 8 اورئو
قابلیت‌های اتصالی جی اس ام، اچ اس پی ای، ال تی ای، ان اف سی، بلوتوث 5، وای فای و پورت یو اس بی نوع سی جی اس ام، اچ اس پی ای، ال تی ای، سی دی ام ای، ای وی دی او، ان اف سی، بلوتوث 4.2، وای فای و پورت یو اس بی نوع سی
عرضه به صورت آنلاک آنلاک

 

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خدا وکیلی دارید سونی رو با چه برندی مقایسه میکنید برند چینی اونم هواوی به گرده پای سونی نمیرسه xzپریمیوم جایزه بهترین گوشی سال 2017 عضان خود کرد

    پاسخ