;
coinex

7 تیم برای برای حضور در المپیاد نانو 2018 با هم رقابت می‌کنند

 

7 تیم برای برای حضور در المپیاد نانو 2018 با هم رقابت می‌کنند

برای حضور در المپیاد نانو 2018 تعداد 7 تیم با هم به رقابت پرداختند. هدف این 7 تیم استارتاپی، راهیابی به المپیاد بین‌المللی فناوری نانو تهران 2018 بود.

نتایج نهایی مربوط به نخستین دوره‌ توانمندسازی استارتاپ‌های فناوری نانو (نانواستارتاپ) نیز اعلام شد. هدف از این رقابت‌، انتخاب نماینده ایران برای حضور در المپیاد بین‌المللی فناوری نانو  تهران ۲۰۱۸ بود.

نحوه برگزاری المپیاد نانو 2018

این المپیاد شامل دو مرحله حضوری، شناسایی فرصت-فناوری و غیرحضوری، اثبات مفهوم راهکار ارائه‌ شده و شناسایی بازار پیشنهادی، بود. هفت تیمی که می‌توانستند به مرحله دوم راه یابند، لازم بود بر روی شناسایی مشتریان و اثبات راهکار فناورانه خود متمرکز شوند. دستاوردهای این گروه‌ها پس از رونمایی، در جشنواره ملی نانو مورد ارزیابی قرار گرفتند.

جهت پیشبرد اهداف، تیم‌های شرکت‌کننده از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد توسعه فناوری نانو نیز برخوردار شدند. هدف از این حمایت، توسعه نمونه اولیه و شناسایی مشتریان بود.

حمایت‌های مادی و معنوی صورت گرفته، شامل اختصاص اعتبار شبکه آزمایشگاهی و حمایت‌های نقدی، مشاوره‌های تخصصی فنی و تجاری به ‌صورت هفتگی توسط مشاوران فنی و تجاری و همچنین خدمات تسهیلگری بود. خدمات تسهیلگری نیز شامل، شبکه‌سازی و پشتیبانی معنوی از تیم‌ها و تسهیل دسترسی تیم‌ها به خدمات دوره بود.

راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری نانو برای حل مسائل آب و پساب، محوریت این دوره بود. در ادامه تیم‌هایی که در دوره‌ها شرکت کردند توسط ۱۱ داور حوزه فنی و تجاری‌ مورد ارزیابی قرار گرفتند.

برگزاری مرحله دوم المپیاد نانو 2018

مرحله دوم دوره نانواستارت‌آپ نیز شامل ارزیابی در دو بخش غیرحضوری و حضوری بود. همچنین شاخص‌های ارزیابی با توجه به اهداف برنامه و با تأکید بر سه اصل اثبات مفهوم فناورانه، جذابیت بازار پیشنهادی و کیفیت عملکرد تیم، تدوین شده‌اند.

در مرحله غیرحضوری، جوانب فنی، تجاری و عملکرد گروه‌ها با توجه به مستندات مکتوب، ارائه کلیپ به زبان فارسی و انگلیسی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بخش حضوری المپیاد نانو 2018، در تاریخ ۱۹ مهرماه در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد. در این مرحله تیم‌ها به زبان انگلیسی به ارائه نهایی دستاوردهای خود در مقابل داورها پرداختند. داورها نیز در این مرحله با تأکید بر جوانب تجاری و فنی، تیم‌ها را ارزیابی نمودند.

اعلام نتایج رقابت المپیاد بین المللی نانو

نتایج این دوره از رقابت‌های فناوری نانو، با توجه به نمرات کسب‌شده توسط تیم‌ها در دو بخش حضوری و غیرحضوری مشخص شده است. این نتایج به شرح زیر است:

رتبه نام تیم عنوان طرح امتیاز نهایی
1 نانیت بازیافت کرم توسط جاذب فوتوکاتالیستی از پساب کارخانه‌های چرم 72.70
2 پاکاب کیت چندکاربردی تست سلامت آب 71.24
3 آبینو دستگاه پرتال تستر شناساگر آلودگی میکروبی 69.48
4 آوان‌نانو سامانه تولید آب از هوای مرطوب 68.01
5 کاسپین تصفیه آب مبتنی بر یون‌زدای خازنی CDI 66.07
6 چشمه‌های‌فناوری‌آبی ساخت غشای تلفیقی بهبود یافته 47.14
7 مکران تصفیه پساب اسمز معکوس به کمک فرآیند تقطیر غشا 41.55

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی با دارک وب یا وب سیاه

ایموجی ها از کجا آمده‌اند؟ تاریخچه این زبان تصویری شنیدنی است!

پردرآمدترین شغل های ۲۰۱۷ در آمریکا کدامند؟

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر