;
coinex

مقایسه دوربین گلکسی اس 8 پلاس و اچ تی سی یو 11

مقایسه دوربین

معرفی

کمپانی‌های بزرگ اچ تی سی و سامسونگ در سال 2017، همانند سال‌های قبل از پرچمدارهای قدرتمندی برخوردار هستند. در سال جاری، اچ تی سی یو 11 (HTC U11) پرچمدار کمپانی اچ تی سی و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) نیز پرچمدار کمپانی بزرگ سامسونگ خواهند بود. حال در اینجا ما قصد داریم به مقایسه دوربین این دو پرچمدار قدرتمند بپردازیم و نکات قوت و ضعف آن ها را بسنجیم. در ادامه با تکرا همراه باشید و ببینید که هر یک از این پرچمدار ها در چه بخش‌هایی نسبت به دیگری برتری دارند.

در مقایسه دوربین این دو گوشی، با نگاه کردن به اعداد متوجه خواهیم شد که دوربین اچ تی سی یو 11 شباهت زیادی با دوربین گوشی‌های برتر سامسونگ دارد. یک سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتر و دیافراگم f/1.7 با ثبات نوری، مارا به یاد دوربین‌های اصلی گلکسی اس 7 و اس 8 می‌اندازد.

اچ تی سی تکنولوژی فوکوس خود را اولترا اسپید اتوفوکوس (UltraSpeed Autofocus) می‌نامد، این درحالی است که این تکنولوژی در گوشی‌های گلکسی نیز وجود دارد، اما سامسونگ نام Dual Pixel را برگزیده است.

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از مشخصات کلی این دو گوشی را در کنار یکدیگر مشاهده کرده و خیلی کوتاه مقایسه‌ای میان این دو انجام دهید تا در ادامه دقیق‌تر تفاوت این دو گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

گلکسی اس 8 سامسونگ اچ تی سی یو 11
ابعاد 159.5 در 73.4 در 8.1 میلی متر، 173 گرم 153.9 در 75.9 در 7.9 میلی متر، 169 گرم
مقاومت در برابر آب IP68 IP67
صفحه نمایش 6.2″ sAMOLED و 1440 در 2960 پیکسل، HDR10 5.5″ Super LCD5 و 1440 در 2560
پردازنده اسنپدراگون 835 (10 نانومتر)، اگزینوس 8895 (10 نانومتر اسنپدراگون 835 (10 نانومتر)
حافظه 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، میکرو اس دی 4/6 گیگابایت رم، 64/128 گیگابایت حافظه داخلی، میکرو اس دی
دوربین عکاسی 12 مگاپیکسل، (f/1.7 DPAF) 12 مگاپیکسل، (f/1.7 DPAF)
دوربین فیلم برداری 2160 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه،  پیکسل720 با سرعت 240 فریم در ثانیه 2160  پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه، 1080  پیکسل با سرعت 30 و 120 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل (f/1.7 , AF) و 1440 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه 16 مگاپیکسل  (f/2.0)و 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
بلندگو مونو ، در قسمت پایین ووفر در قسمت پایین
باتری 3500 میلی آمپر ساعت 3000 میلی آمپر ساعت
شارژ Quick Charge 2.0 ( با سیم)، Qi/PMA  (بیسیم) Quick Charge 3.0
بیومتریک اسکنر عنبیه چشم، اثر انگشت اثر انگشت

همانطور که می‌بینید، اچ تی سی یو 11 از یک ال ای دی اضافه برای فلش خود برخوردار است، درحالی که سامسونگ سیستم قبلی خود را حفظ کرده و تنها از یک ال ای دی استفاده می‌کند. به غیر از این مورد، می‌توان گفت که این دو گوشی هوشمند در سایر بخش‌های عکسبرداری یکسان هستند. این موضوع در رابطه با دوربین جلو این گوشی‌ها صدق نمی‌کند، چرا که دوربین سلفی یو 11 دو برابر آن چیزی است که در اس 8 به کار رفته است، دوربین جلو یو 11 16 مگاپیکسل و اس 8 پلاس 8 مگاپیکسل است.

 

 کیفیت عکس در روز

با عکس‌هایی که توسط این دو گوشی گرفته شد می‌توان دید که دوربین این دو پرچمدار شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. هر دو از کیفیت بسیار بالا، دقت و زیبایی مشابه ای برخودار هستند.

البته این موضوع به این معنا نیست که تفاوتی میان دوربین اچ تی سی و سامسونگ وجود ندارد. برای مثال، در یو 11 عکس‌های زنده بیشتری در شرایط مختلف تصویر برداری مشاهده می‌شود. همچنین عکس‌های گرفته شده توسط اس 8 نیز دارای کنتراست کمتری هستند.

هردو دوربین شاخ و برگ درختان را خیلی استادانه به تصویر می‌کشند؛ شاید در اس 8 کمی این موضوع متفاوت باشد، اما بازهم می گوییم که این تفاوت بسیار اندک است.

هردو گوشی در محدوده دینامیکی کاملاً یکسان هستند، اگر چه نمونه عکس‌های گرفته شده ما را به این باور می رسانند که اچ تی سی در این بخش کمی برتری دارد. البته عکس‌های یو 11 در معرض روشنایی بیشتری بوده است، ممکن است همین دلیل این برتری بوده باشد.

اگر با دقت بیشتری به عکس‌ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که در گلکسی اس 8 پلاس شلوغی عکس با جزئیات خوبی کاهش یافته است. ساختمانی که با فاصله در سمت چپ آسمان خراش ترانزامریکا پیرامید قرار گرفته، مثال خوبی برای این موضوع که اچ تی سی یو 11 جزئیات بیشتری را ثبت کرده، خواهد بود.

 

کیفیت عکس در نور کم

با مقایسه دوربین این دو گوشی هوشمند تا حدودی می‌توان فهمید که تفاوت عمده دوربین این دو پرچمدار در نور کم پدیدار می‌شود. ظاهرا گلکسی اس 8 پلاس در نور کم ثبات بیشتری دارد یا حداقل حالت خودکار طوری تنظیم شده که سرعت آهسته‌تری از شاتر را در اختیار ما قرار می‌دهد. از سوی دیگر، یو 11 تمایل دارد تا پیش از کاهش سرعت شاتر، ابتدا ISO را راه اندازی کند که منجر به ثبت عکسی ملایم‌تر خواهد شد.

با این حال، اچ تی سی دارای یک مزیت قابل مشاهده در تولید رنگ است، عکس‌هایی که با این گوشی در نور کم ثبت می‌شوند، به طرز محسوسی دارای پانچ بیشتری خواهند بود. عکس‌های گرفته شده توسط گلکسی اس 8 پلاس کمی بی روح‌تر هستند، البته این عکس‌ها هر کدام در جایگاه خود عکس‌های خیلی خوبی به شمار می‌روند، اما به طور کلی عکس‌های یو 11 چشم نواز تر هستند.

دوربین سلفی

دوربین جلو این گوشی‌ها هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند، هر سازنده از روش متفاوتی در این بخش استفاده کرده است. کمپانی اچ تی سی برای دوربین جلو یو 11 به سراغ سنسور 16 مگاپیکسلی رفت، در حالی که سامسونگ نسبت به گلکسی های قدیمی‌تر، تصمیم گرفت به جای استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی، از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده کند.

اچ تی سی یو 11 در ثبت جزئیات نسبت به گلکسی اس 8 پلاس برتری ندارد، بخشی که اس 8 پلاس در آن خیلی خوب عمل می‌کند. اگر چه ثبت بهتر جزئیاتی با فرکانس بالا در یو 11 غیر قابل انکار است.

هر دو گوشی رنگ پوست را به خوبی ثبت می‌کنند، شاید هیچ یک از این دو در این بخش بهترین نباشند، اما انتظار بیشتری هم از آن‌ها نباید داشت. گلکسی اس 8 پلاس در نور کم رنگ ها را بهتر ثبت می‌کند، درحالی که در عکس‌های یو 11 رنگ‌ها اشباع می‌شوند. حتی در سلفی‌های تاریک یو 11 جزئیات بیشتری وجود خواهد داشت.

کیفیت فیلم برداری

در ادامه مقایسه دوربین اس 8 پلاس و یو 11، با دوربین هر دو گوشی فیلم‌هایی با کیفیت 4K گرفته شد. فیلم‌های گرفته شده توسط یو 11 کمی شلوغ‌تر بودند، اما جزئیات بیشتری در آن‌ها وجود داشت تا این موضوع را جبران کنند. آنطور که پیداست گلکسی اس 8 پلاس در محدوده دینامیکی نسبت به رقیب خود برتری دارد.

این تصاویر اسکرین شات هایی از ویدیوهای 4K گرفته شده با دوربین گلکسی اس 8 و اچ تی سی یو 11 است. تصویر سمت راست برای گلکسی اس 8 و تصویر سمت چپ برای اچ تی سی یو 11 است.

هردو گوشی از فوکوس خودکار سریع برخوردار هستند که فورا از حالت بی نهایت به ماکرو تغییر پیدا می‌کند. در آزمایش‌های انجام شده، گلکسی اس 8 پلاس نشان داده است که هنگام راه رفتن و ضبط کردن ویدئو، فیلم روان‌تری در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین سوژه‌های متحرک نیز توسط گلکسی اس 8 پلاس بهتر ثبت می‌شوند. فیلم هایی که توسط دوربین این دو گوشی گرفته شده است را می توانید در لینک های زیر مشاهده کنید (شایان ذکر است که این ویدیوها در سایت یوتیوب قرار دارد).

فیلم اول:

[lightbox full=”https://youtu.be/zG8lAnvhd_8″ title=”نمونه ویدیو 4K اچ تی سی یو 11″]اچ تی سی یو 11[/lightbox] – [lightbox full=”https://youtu.be/6TjrViJ2dYg” title=”نمونه ویدیو 4K گلکسی اس 8 پلاس”]گلکسی اس 8 پلاس[/lightbox]

فیلم دوم:

[lightbox full=”https://youtu.be/KpswM8xsGCI” title=”نمونه ویدیو 4K اچ تی سی یو 11 – autofocus”]اچ تی سی یو 11[/lightbox] – [lightbox full=”https://youtu.be/RucBIkJGdzk” title=”نمونه ویدیو 4K گلکسی اس 8 پلاس – autofocus”]گلکسی اس 8 پلاس[/lightbox]

فیلم سوم:

[lightbox full=”https://youtu.be/TtLnbMqLxA0″ title=”نمونه ویدیو 4K اچ تی سی یو 11 – stabiization”]اچ تی سی یو 11[/lightbox] – [lightbox full=”https://youtu.be/w8MjseXbsGQ” title=”نمونه ویدیو 4K گلکسی اس 8 پلاس – stabilization”]گلکسی اس 8 پلاس[/lightbox]

نتیجه گیری

آزمایش‌هایی که برای مقایسه دوربین اچ تی سی یو 11 و گلکسی اس 8 پلاس برروی این دو گوشی صورت گرفته در دسترس همه ما قرار دارد و هرکس ممکن است با دیدن آن ها به نتیجه متفاوتی دست یابد، اما به طور کلی با بررسی نتایج به دست آمده از آزمایش‌های صورت گرفته و مقایسه دوربین این دو گوشی می‌توان گفت که عملکرد دوربین اصلی یو 11 با وجود تمامی مشکلات موجود، مثل دوربین گلکسی اس 8 پلاس است. اگر یک بار هم از دوربین این گوشی استفاده کرده باشید متوجه خواهید شد که می‌تواند نیازهای شمارا برطرف کند. ترفندها و روندهای متفاوتی که توسط این دو کمپانی به کار گرفته شد باعث ایجاد تفاوت‌های بسیار جزئی میان این دو دوربین شد، اما به صورت کلی در اکثر بخش‌ها از این دو می‌توان به عنوان دوربین‌های کاملا خوبی یاد کرد.

.

منبع: Gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر