;
coinex

شیائومی و اوپو نیز به دنبال تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی هستند

شیائومی و اوپو نیز به دنبال تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی هستند
شیائومی و اوپو نیز قصد دارند تا در تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی سرمایه‌گذاری کنند. آیفون X اپل پرچم‌دار این فناوری در جهان است.

هنگامی که اپل گوشی آیفون X (آیفون 10) خود را معرفی کرد، تنها نمایشگر تمام صفحه گران قیمت آن نبود که جلب توجه کرد، بلکه ویژگی تشخیص چهره سه بعدی آن که فیس آی دی (Face ID) نام دارد نیز مورد توجه بسیاری از فعالان این صنعت قرار گرفت.

اپل ابتدا دکمه هوم را به تاچ آی دی تغییر داد و اکنون در آیفون 10 ویژگی تشخیص چهره سه بعدی خود را با تاچ آی دی جایگزین کرد. با اینکه گوشی آیفون X به تازگی وارد بازار شده است، اما بازخورد مثبت فیس آی دی همچنان ادامه دارد و مطمئنا این دیگر کمپانی‌های سازنده را نیز برآن خواهد داشت تا این تکنولوژی را در پرچمداران بعدی خود وارد کنند.

 

بیشتر بخوانید:  فناوری فیس آی دی گوشی هوشمند آیفون ایکس اپل چگونه کار می‌کند

 

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که شیائومی نیز به مانند سامسونگ در ساخت فناوری تشخیص چهره 3D با کوالکام همکاری می‌کند. اوپو نیز برای ویژگی مشابهی از تشخیص چهره در حال کار کردن با کوالکام است. گفته می شود که پرچمداران سال اینده این گوشی ساز چینی به این ویژگی مجهز خواهند بود.

فناوری تشخیص چهره سه بعدی به طور مشترک توسط کوالکام و واندر ویژن (Wonder Vision) در حال انجام است، در حالی که ساخت ماژول سنسور آن را شرکت Reliance Optoelectronics بر عهده دارد. بر اساس گزارش‌ها، تولید انبوه سنسورهای تشخیص چهره 3D در ماه مارس و یا آوریل سال آینده –اواخر اسفند و یا اوایل بهار- انجام خواهد شد .

به غیر از این شیائومی، اوپو و سامسونگ، به نظر می‌رسد که غول گوشی‌ساز چینی، هواوی، نیز قصد دارد تا با همکاری Sunny Optical راهی برای توسعه تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی پیدا کند. گفته می‌شود که شرکت چینی Ophelia نیز در حال توسعه یک فناوری مشابه در سیستم های تشخیص چهره سه بعدی است تا بتواند آن را به تولیدکنندگان داخلی چین ارائه دهد.

نمایشگرهای بدون حاشیه بدون شک به یک استاندارد ضروری برای گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است و اکنون به نظر می‌رسد که تشخیص چهره سه بعدی نیز به زودی به استاندارد جدیدی در این صنعت تبدیل خواهد شد. شاید زمان خداحافظی با حسگرهای اثر انگشت فرا رسیده است؟ شما اینگونه فکر نمی‌کنید؟

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر