;
coinex

پردازشگر اگزینوس 9810 رونمایی شد؛ گلکسی اس 9 احتمالا با این تراشه می‌آید!

پردازشگر اگزینوس 9810 رونمایی شد؛ گلکسی اس 9 احتمالا با این تراشه می‌آید!

سامسونگ از پردازشگر اگزینوس 9810 خود رونمایی کرد. این تراشه اصلی‌ترین و پیشرفته‌ترین عضو از خانواده تراشه‌های سری 9 سازنده مشهور کره‌ای است.

علت استفاده از عبارت “اصلی‌ترین” برای توصیف پردازشگر اگزینوس 9810 این است که سامسونگ در ساخت گلکسی نوت 8 از تراشه پرچمدار اگزینوس 8895 استفاده کرد و علی رغم این که نام این پردازشگر با شماره 8 شروع می‌شود، سازنده کره‌ای از آن به عنوان یک تراشه سری 9 یاد می‌کند. صرف نظر از این که کدهای عددی چه اطلاعاتی را ارائه می‌کنند، منابع خبری زیادی تا به حال گفته‌اند که پردازشگر اگزینوس 9810 همان تراشه‌ای است که در ساخت گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به کار می‌رود، اما از آنجایی که این موضوع هنوز توسط سامسونگ تایید نشده است، نمی‌توان با اطمینان نسبت به صحت داشتن آن مطلبی را بیان کرد.

پردازشگر اگزینوس 9810 هنوز با استفاده از فناوری 10 نانومتری ساخته می‌شود اما باید به این نکته اشاره کرد که نسل دوم این فناوری در ساخت این تراشه به کار گرفته شده است؛ به همین دلیل می‌توان با اطمینان گفت که این پردازنده مرکزی نسبت به سایر پردازنده‌هایی که با فناوری 10 نانومتری سامسونگ ساخته شده‌اند، عملکرد بهتری دارد و شارژ کمتری را مصرف می‌کند. منابع خبری در این رابطه گفته بودند که پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 گلکسی اس 9 با یک فرآیند 7 نانومتری و پردازشگرهای اگزینوس این گوشی پرچمدار با یک فرآیند 8 نانومتری ساخته می‌شوند.

سامسونگ گفته است که پردازشگر اگزینوس 9810 سومین نسل از هسته‌های یک واحد پردازنده مرکزی قابل تنظیم را در کنار یک واحد پردازش گرافیکی بهینه سازی شده و یک مودم ال تی ای گیگابیت با توانایی پشتیبانی قابلیت اتصالی 6CA را بر روی خود دارد. هنوز مطلبی در رابطه با واحد پردازش گرافیکی این تراشه منتشر نشده است اما بد نیست بدانید که سازنده کره‌ای چند ماه پیش از مودم 6CA خود رونمایی کرد و گفت که از این سخت افزار ارتباطی در ساخت نسل بعدی گوشی‌هایش استفاده می‌کند. این مودم می‌تواند سرعتی معادل 1.2Gbps را در کنار یک پروسه دانلود پایدارتر در اختیار شما بگذارد از این رو می‌توان گفت که گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ با قابلیت اتصالی 5 جی عرضه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: نکات و ترفندهای گلکسی اس ۸ سامسونگ

 

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازنده مشهور کره‌ای پردازشگر اگزینوس 9810 از اواخر سال میلادی جاری وارد پروسه خط تولید انبوه می‌شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ اگزینوس 9810 را در یک مدل 8 نانومتری هم تولید می‌کند یا خیر؟

گلکسی اس 9

با همه این تفاسیر از آنجایی که گفته شده است که گلکسی اس 9 زودتر از گلکسی اس 8 رونمایی می‌شود و از ماه آینده وارد خط تولید انبوه می‌گردد، بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه این گوشی هوشمند با یک پردازشگر 7 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 845 و یک پردازشگر اگزینوس 9810 ده نانومتری در سایر نقاط جهان باشیم.

هنوز مشخص نیست که کدام یک از این دو پردازنده مرکزی قابلیت‌های بهتری دارند به همین دلیل تنها باید منتظر بمانیم تا نتایج تست‌های بنچمارک منتشر شوند و به این ابهام پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر