;
coinex

مصرف بنزین بوگاتی شیرون چقدر است؟

مصرف بنزین بوگاتی شیرون چقدر است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف سوخت بوگاتی شیرون چقدر است یا به اصلاح بوگاتی شیرون صدی چند بنزین می‌سوزاند؟ بنابراین شما را دعوت می‌کنیم که برای اطلاع از این موضوع در ادامه با تکراتو همراه شوید.

همان‌طور که می‌دانید بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) یا کایرون ، آخرین محصول شرکت خودروسازی فرانسوی بوگاتی بوده و به همراه مدل قبلی تولیدی این شرکت، بوگاتی ویرون (Veyron) و هنسی ونوم (Hennessey Venom) سریع‌ترین خودروی جهان به حساب می‌آید. بنابراین شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید مصرف سوخت این غول 3 میلیون دلاری بوگاتی چقدر است.

بوگاتی شیرون به یک پیشرانه قدرتمند 16 سیلندر 8 لیتری کواد توربو مجهز است و بنابراین کاملا طبیعی است که مصرف بنزین وحشتناک بالایی داشته باشد!

شاید این موضوع برای آن 1 درصد از مردمی که قادر به خرید این هایپرکار هستند چندان جالب توجه نباشد؛ چراکه قطعا کسی که توان پرداخت 3 میلیون دلار (یا بهتر بگوییم، حدودا 12 میلیارد تومان وجه رایج این مملکت!) را دارد، مصرف بنزین و پولی که باید بابت آن بپردازد، نباید مساله چندان مهمی باشد.

به هر حال! براساس آزمایش‌های صورت گرفته برروی بوگاتی شیرون، این ابرخودرو در بزرگراه مصرفی معادل 16.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، در سیکل شهری مصرف 26.1 لیتر در هر صد کیلومتر و در سیکل ترکیبی نیز مصرفی معادل 21.4 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

پیشرانه فوق قدرتمند بوگاتی شیرون مصرف سوخت بالای این هایپرکار را توجیه می‌کند.
پیشرانه فوق قدرتمند بوگاتی شیرون مصرف سوخت بالای این هایپرکار را توجیه می‌کند.

اگر بخواهید این اعداد را در برابر قدرت موتور، توانایی شتاب‌گیری و حداکثر سرعت بوگاتی شیرون قرار دهید، متوجه خواهید شد که این خودرو چندان هم پرمصرف نیست! اگر بخواهیم مثالی در این رابطه بیاوریم، فراری F12tdf با توانی بسیار کمتر، تنها در سیکل ترکیبی مصرفی بهتری دارد و لامبورگینی آونتادور نیز وضعیتی نسبتا مشابه دارد.

مصرف سوخت بوگاتی شیرون در برابر عضلانی‌های آمریکایی

بگذارید به اولین دهه قرن 21 بازگردیم، زمانی که کادیلاک اسکالید 2002 در بزرگراه‌ها مصرفی معادل 16.8 لیتر داشت و در سیکل شهری نیز 23.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند. دوج وایپر 8.4 لیتری نیز با اینکه قاتل بنزین به حساب می‌آید اما مصرف سوخت آن اندکی از شیرون بهتر است.

بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون

مصرف بوگاتی شیرون در برابر اکثر رقبای آمریکایی و حتی اروپایی خود شاید بیشتر باشد اما علاوه‌بر اینکه این اختلاف ناچیز است، عمکلرد بسیار بالا و شگفت‌انگیز شیرون با اختلاف از تمامی رقبایش بهتر است؛ بنابراین اگر با این دید بخواهیم به مصرف سوخت شیرون نگاه کنیم، این حجم از سوزاندن سوخت، توجیه‌پذیر است.

خودروسازان نام‌آشنای دنیا در حال بروزکردن رویکرد خود بوده و این روزها نگاه عمیق‌تری به محصولات الکتریکی و هیبریدی دارند، با این اوصاف شاید بوگاتی شیرون آخرین نسل از هیولاهای احتراق داخلی باشد. با اینکه شیرون مصرف سوخت بالایی دارد، اما این غول با این مصرف سوخت، کاری را انجام می‌دهد که بسیاری از خودروها قادر به انجام آن نیستند. بنابراین اگر توان پرداخت چنین مبلغی را دارید، بدانید که شیرون استحقاقش را دارد!

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام کلا مشکل دار راه نمیره از طرف حافظ نوری گلال

    پاسخ