coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

توقف فروش اینترنت حجمی و مصوبه جدید فروش اینترنت ثابت

توقف فروش اینترنت حجمی و مصوبه جدید فروش اینترنت ثابت

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس سازمان تنظیم مقررات، به مصوبه جدید تعرفه فروش اینترنت ثابت اشاره نموده است و از توقف فروش اینترنت حجمی خبر داد.

هدف از تصویب مصوبه جدید فروش اینترنت ثابت چیست؟

به گفته حسین فلاح جوشقانی، جزئیات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درمورد تعرفه گذاری جدید اینترنت ثابت و همچنین توقف فروش اینترنت حجمی بوده است.

به گفته وی در این کمیسیون جزئیات مصوبه جدید تعرفه فروش اینترنت ثابت تشریح شده است و این مصوبه با هدف ترغیب مردم به استفاده از سایت‌ها و محتوای داخلی فضای مجازی تصویب شده است.

وی تاکید نمود که با مدل فروش اینترنت حجمی، تحقق این هدف ممکن نبود، بنابراین براساس قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توقف فروش اینترنت حجمی انجام و مدل جدید تعرفه گذاری اینترنت، در ۱۰۰ روز اول آغاز به کار دولت، نهایی گشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام نمود که با تصویب این مصوبه و توقف فروش اینترنت حجمی ، دغدغه مردم هم در مصرف دیتا کاهش خواهد یافت و فروش اینترنت از این پس بر مبنای فروش حجم نخواهد بود.

رئیس رگولاتوری نیز در این مورد اعلام نمود که مشترکان اینترنت ثابت می‌توانند هزینه‌ای ثابت در یک ماه پرداخت کنند و مطابق با سرعت درخواستی خود، سرویس اینترنت دریافت کنند. به گفته وی از این پس مدیریت مصرف اینترنت نیز امکان پذیر خواهد بود.

رئیس رگولاتوری همچنین اعلام نمود که هدف از تصویب این مصوبه، استفاده بیشتر از محتوای داخلی بوده است. وی اعلام نمود که این مصوبه با هدف تقویت استفاده از سایت‌های داخلی به ویژه در حوزه ویدئوهای داخلی، تعریف شده است.

فلاح جوشقانی تاکید نمود که در تصویب این مصوبه از تجربه سایر کشورها و همچنین نیازسنجی بازار داخلی، استفاده شده است. وی در ادامه تاکید نمود که مدل فروش اینترنت ثابت در تمام دنیا غیرحجمی است و ارائه دهندگان این خدمات باید بدون محدودیت در حجم، بتوانند بسته‌های اینترنت را بر مبنای سرعت تعریف نمایند.

جزئیات این مصوبه به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

نحوه فروش اینترنت موبایل در کشور

معاون وزیر ارتباطات اعلام نمود که مدل فروش اینترنت موبایل همچنان مانند گذشته است و براساس حجم است. وی تاکید نمود که در کل دنیا، به دلیل محدودیت فنی موجود در باند فرکانسی، امکان فروش غیرحجمی اینترنت موبایل وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید نمود که اینترنت ثابت شامل تمام شبکه‌های اینترنتی ثابت از جمله ADSL و فیبر خواهد بود.

افوردبیلتی ایران در حوزه اینترنت

به گفته معاون وزیر ارتباطات، کشور ایران در حوزه اینترنت موبایل از نظر شاخص افوردبیلتی (مردم چقدر می‌توانند بابت یک سرویس هزینه کنند) جزو ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می‌گردد.

وی اعلام نمود که کشور ایران در حوزه اینترنت ثابت به دلیل مدل ساختاری موجود، وضعیت خوبی ندارد و به همین چاره‌ای جز توقف فروش اینترنت حجمی و تغییر مدل به روش غیرحجمی وجود نداشت.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از اینکه این تعرفه گذاری بتواند مورد رضایت مشترکان قرار گیرد و آنها را به سمت استفاده از محتوای داخلی تشویق نماید، اظهار امیدواری نمود.

وی تاکید نمود که اپراتورهای موبایل نیز می‌توانند در صورت ایجاد بازار رقابتی در حوزه اینترنت، در چارچوب قوانین و مقررات، تعرفه‌های اینترنت خود را تنظیم کنند. به گفته وی هیچ محدودیتی در کاهش قیمت‌ها نیز وجود نخواهد داشت.

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چشم ما اب نمی خوره مگه شرکت‌های حرام خور می گذارند نون اونا با گیگ دزدی میگردد

    پاسخ