;
coinex

مقایسه گوگل پیکسل بوک با لپ تاپ دل ایکس پی اس 13

 

مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13
اگر که می‌خواهید یک لپ تاپ جدید بخرید، این مطلب را حتما بخوانید. در این نوشتار به مقایسه گوگل پیکسل بوک با لپ تاپ دل ایکس پی اس 13 پرداخته‌ایم.

مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

در دنیای طرفداران لپ تاپ‌های تجاری، محصولات دل همیشه اعتبار خاصی داشته‌اند، اما این امر به این معنا نیست که هیچ رقابتی در این صنعت وجود ندارد مخصوصا با توجه به این که اخیرا گوگل هم یه مبارز سر تا پا مسلح به نام پیکسل بوک را وارد میدان کرده است.

گوگل پیکسل بوک باریک‌ترین لپ تاپ کروم بوک به شمار می‌رود که تا به حال از طرف غول دنیای مجازی وارد بازار شده است. این محصول قابل حمل، قدرت بسیار زیادی را در ازای پرداخت یک قیمت مناسب در اختیار شما می‌گذارد. حال این سوال مطرح شده که سرباز جدید گوگل در برابر لپ‌تاپ Dell XPS 13 چه موقعیتی دارد؟ در این نوشتار به مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

طراحی

طراحی: مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

گوگل در طراحی پیکسل بوک قدم‌های بسیار بلندی را برداشته و سعی کرده است که از سبک طراحی و ویژگی‌های گوشی‌های خود در ساخت این نوت بوک هم استفاده کند. این سازنده در ساخت پیکسل بوک عمدتا از آلومینیوم استفاده کرده اما بخشی از شاسی این لپ تاپ را نیز با استفاده از مواد شیشه‌ای ساخته است تا از این طریق بتواند قابلیت‌های اتصالی وایرلس پیکسل بوک را بهبود ببخشد.

پیکسل بوک در مقایسه با بعضی از محصولات مشابه موجود در بازار حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد. گوگل در این زمینه گفته که به منظور راحت‌تر کردن پروسه تبدیل این لپ تاپ به تبلت از چنین حاشیه‌های ضخیمی استفاده کرده است، اما در هر حال باید به این نکته اشاره کرد که لپ تاپ جدید گوگل از نظر وزن و ضخامت نسبت به لپ‌تاپ ایکس پی اس 13 دل تا حد زیادی باریک‌تر و سبک‌تر است.

در مقایسه با پیکس بوک گوگل، ایکس پی اس 13 دل تا حدی با یک طراحی کلاسیک ساخته شده است. این محصول یک نمایشگر 13.3 اینچی را در میان حاشیه‌هایی باریک در اختیار شما می‌گذارد. سازنده آمریکایی در ساخت این لپ تاپ از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده کرده است تا بتواند وزن این دستگاه را تا حد ممکن کاهش دهد. استفاده از این دو ماده در ساخت دل ایکس پی اس 13 وزن این محصول را به اندازه پیکسل بوک کم نکرده است، اما باید به این نکته اشاره کرد که هر دو لپ تاپ در طبقه بندی دستگاه‌های بسیار سبک وزن قرار دارند.

از آنجایی که هر دو مصول از نظر مواد ساخت و قابلیت حمل پذیری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، انتخاب یکی از این دو لپ تاپ به عنوان برنده در زمینه طراحی چندان ساده نیست، با وجود این در مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 اگرچه که محصول Dell حاشیه‌های بسیار باریکی دارد، می‌توان گفت که لپ تاپ عرضه شده توسط غول موتورهای جستجو به دلیل داشتن اندازه کوچک‌تر و وزن سبک‌تر از نظر طراحی برنده است.

کارایی و عملکرد

کارایی و عملکرد: مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

از آنجایی که لپ تاپ پیکسل بوک گوگل هنوز به طور کامل بررسی نشده است، نمی‌توان به طور دقیق گفت که این دستگاه از نظر عملکرد نسبت به ایکس پی اس 13 دل در چه وضعیتی قرار دارد، اما با نگاه کردن به سخت افزارهای به کار رفته در هر دو دستگاه تا حدی می‌توان یک طرح کلی را در این زمینه ارائه کرد.

اعضای خانواده دل ایکس پی اس 13 با سخت افزارها و قیمت‌های مختلفی عرضه شده‌اند. این محصول با سه نوع پردازشگر اینتل کور i3 نسل هفتم 7300U، اینتل کور i5 نسل هفتم 7200U و اینتل کور i7 نسل هشتم 8550U (چهار هسته‌ای) وارد بازار شده‌ است. ایکس پی اس 13 سه نوع رم (4، 8 یا 16 گیگابایت) و سه نوع حافظه داخلی (256، 512 یا 1024 گیگابایت SSD) را نیز در اختیار خریدارانش می‌گذارد.

در مقابل گوگل در ساخت پیکسل بوک انواع محدودتری از سخت افزارها را به کار گرفته است. شما تنها می‌توانید این لپ تاپ را با دو نوع پردازشگر نسل هفتم کور i5 و کور i7 اینتل، رم 8 یا 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی SSD خریداری کنید.

پیکسل بوک از نظر عملکرد به دلیل داشتن پردازشگر کور i5 اینتل در مقایسه با مدل‌های پایه و متوسط دل ایکس پی اس 13 سریع‌تر به نظر می‌رسد، اما زمانی که بحث پردازشگر کور i7 نسل هشتم لپ‌تاپ دل مطرح می‌شود، همه چیز فرق می‌کند.

استفاده از سیستم عامل ویندوز 10 در ساخت این کوماندوی آمریکایی شاید کمی آن را از نظر سرعت در مقابل پیکسل بوک کند نشان دهد، اما زمانی که بحث سخت افزار به میان می‌آید، در مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 محصول گوگل امتیاز کمتری را کسب می‌کند.

صفحه کلید، ماوس، قلم و دستیار مجازی

صفحه کلید، ماوس، قلم و دستیار مجازی: مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

یک لپ‌تاپ زمانی به عنوان محصولی خوب و کاربردی شناخته می‌شود که کاربر بتواند با آن به راحتی ارتباط برقرار کند و باید به این نکته اشاره کرد که ایکس پی اس 13 دل و پیکسل بوک گوگل هر دو در این زمینه محصولات موفقی به شمار می‌آیند.

هر دو محصول در ازای پرداخت مبلغ بیشتر قابلیت‌های خاصی را در اختیار شما می‌گذارند، اما باید در نظر داشت که در این مقایسه، تنها پیکسل بوک توانایی چرخش 360 درجه را دارد و می‌تواند در قالب یک تبلت منحصر به فرد فرامین کاربرش را انجام دهد.

در رابطه با صفحه کلید باید به این امر اشاره کرد که لپ‌تاپ ایکس پی اس 13 و پیکسل بوک هر دو به صفحه کلیدهای دارای سیستم روشنایی پشتی مجهز هستند، اما فاصله حرکت کلیدها در محصول گوگل 0.8 و در محصول دل 1.6 میلی‌متر است. از این رو می‌توان گفت که اگرچه صفحه کلید پیکسل بوک کاربرد آسانی دارد، صفحه کلید ایکس پی اس 13 دل امتیاز بیشتری را کسب می‌کند.

پدهای لمسی به کار رفته در هر دو دستگاه از یک صفحه شیشه‌ای بهره می‌برند و دقت بالایی دارند، اما امکان خرید یک قلم 100 دلاری به صورت یک ویژگی اضافی، محصول گوگل را برجسته‌تر نشان می‌دهد. این قلم می‌تواند تا 2000 سطح فشار مختلف را پشتیبانی کند و از این رو برای هنرمندان در قالب یک گجت بسیار سودمند ایفای نقش می‌کند.

پیکسل بوک توانایی پشتیبانی فناوری پالم ریجکشن (palm-rejection) را نیز دارد و کاربر می‌تواند به سادگی در هنگامی که قلم این لپ‌تاپ را در دست دارد، بر روی نمایشگر آن نقاشی کند.

قابلیت دیگری که در مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 ، محصول گوگل را برجسته نشان می‌دهد، دستیار مجازی این لپ تاپ است. این دستیار با فشار دادن یک کلید خاص در صفحه کلید یا از طریق دریافت فرمان صوتی کاربر فعال می‌شود و اطلاعات نمایش داده شده بر روی نمایشگر پیکسل بوک را شرح می‌دهد.

عرضه یک قلم برای پیکسل بوک کاربر را قادر می‌سازد که با کمک این گجت مطلب مورد نظر خود را بر روی نمایشگر پیکسل بوک مشخص کند و از این طریق به واسطه دستیار مجازی این دستگاه اطلاعات مورد نظر خود را راحت‌تر کسب کند.

در مجموع از نظر تجهیزات جانبی می‌توان گفت که وجود یک قلم و دستیار مجازی در کنار پیکسل بوک گوگل باعث می‌شود که این لپ تاپ در مقایسه با محصول دل برتری داشته باشد.

قابلیت‌های اتصالی

قابلیت‌های اتصالی: مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

دو لپ تاپی که در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اندازه کوچکی دارند، اما ایکس پی اس 13 دل پورت‌های اتصالی بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. در یک نگاه ساده می‌توان گفت که این دستگاه دو پورت یو اس بی 3، یک پورت یو اس بی 3.1 نوع C با اتصال تاندربولت 3، یک پورت کارت حافظه SD و یک جک هدست را در کنار دو قابلیت اتصالی وای فای 802.11ac و بلوتوث 4.1 به شما هدیه می‌کند.

از طرفی پیکسل بوک تنها به دو پورت یو اس بی 3.1 نوع C، یک جک هدست و قابلیت‌های اتصالی بلوتوث 4.2 و وای فای 802.11ac مجهز شده است. مجهز بودن پیکسل بوک به پورت یو اس بی نوع C دیدگاه آینده‌نگر گوگل را نشان می‌دهد، اما نداشتن پورت یو اس بی نوع ای، پورت کارت حافظه SD و قابلیت اتصالی تاندربولت 3 باعث می‌شود که از نظر قابلیت‌های اتصالی لپ تاپ دل امتیاز بیشتری را کسب کند.

 نمایشگر

 نمایشگر: مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

لپ تاپ‌های امروزی اغلب با نمایشگرهای مختلفی وارد بازار می‌شوند، اما گوگل در ساخت پیکسل بوک تنها از یک نوع نمایشگر استفاده کرده است. هر یک از مدل‌های پیکسل بوک را که انتخاب کنید، تنها می‌توانید به واسطه یک نمایشگر 2400 در 1600 پیکسل 12.3 اینچی IPS LCD مطالب مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

وجود این نمایشگر باعث می‌شود که لپ‌تاپ گوگل به راحتی بتواند در مقایسه با نمایشگر 13.3 اینچی 1920 در 1080 پیکسل به کار رفته در مدل پایه ایکس پی اس 13 دل، امتیاز بیشتری کسب کند، اما زمانی که صحبت از نمایشگر QHD پلاس 3200 در 1800 پیکسلی محصول دل به میدان می‌آید، همه چیز تغییر می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت که در مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 از نظر نمایشگر، محصول گوگل برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند هزینه کمتری را بپردازند، انتخاب بهتری است؛ اما لپ تاپ دل به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر و حاشیه‌های باریک‌تر در مجموع از نظر ویژگی‌های نمایشگر برنده محسوب می‌شود.

حمل پذیری و عملکرد باتری

حمل پذیری و عملکرد باتری: مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

یک لپ تاپ را از نظر عملکرد باتری و حمل پذیری به سختی می‌توان با تکیه بر اعداد اختصاص یافته به این دو فاکتور مورد قضاوت قرار داد، زیرا سخت افزارهای به کار رفته در لپ‌تاپ هم در این قضیه نقش تعیین کننده‌ای دارند، اما در این مقایسه می‌توان گفت که هر دستگاه نسبت به رقیبش از جنبه‌های خاصی برتری دارد.

 

بیشتر بخوانید: افزایش عمر باتری لپ تاپ

 

پیکسل بوک در مقایسه با ایکس پی اس 13 دل ضخامت باریک‌تر و وزن کمتری دارد، مخصوصا زمانی که ایکس پی اس 13 با نمایشگر لمسی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما لپ تاپ دل به یک باتری 60 وات ساعتی مجهز شده است به همین دلیل 12.5 ساعت روشن باقی می‌ماند در حالی که پیکسل بوک به کمک باتری 41 وات ساعتی خود تنها می‌تواند در حدود 10 ساعت فرامین کاربرش را انجام دهد.

پیکسل بوک هنوز در دنیای واقعی تست نشده، اما اگر این دستگاه بتواند به اندازه‌ای که سازنده‌اش گفته، روشن باقی بماند باز هم نمی‌توان گفت که این محصول در رقابت با ایکس پی اس 13 دل از نظر عملکرد باتری راندمان بهتری را ارائه می‌کند.

عرضه و قیمت

عرضه و قیمت: مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13

هدف راه اندازی خط تولید لپ‌تاپ‌های کروم بوک فراهم ساختن امکان رقابت برای گوگل در دنیای لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت بود، اما پیکسل بوک از این طبقه بندی جدا و برای رقابت در دنیای لپ تاپ‌های رده متوسط وارد میدان شده است؛ مطلبی که با در نظر گرفتن قیمت این دستگاه به راحتی می‌توان به آن پی برد.

 

بیشتر بخوانید:  بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان

 

پیکسل بوک در مدل پایه با یک پردازشگر کور i5، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 1000 دلار و در مدل پیشرفته با یک رم 16، حافظه داخلی 512 گیگابایتی و پردازشگر کور i7 با قیمت 1650 دلار (بدون احتساب قلم 100 دلاری) عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ ایکس پی اس 13 دل در مدل پایه با یک برچسب قیمت 800 دلاری خرید و فروش می‌شود و از این رو انتخاب ارزان‌تری محسوب می‌گردد؛ البته باید در نظر داشت که این دستگاه در مدل پایه با یک رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی و پردازشگر کور i3 عرضه می‌شود از این رو در صورتی که می‌خواهید مدل یکی از اعضای خانواده ایکس پی اس 13 را برای مقایسه با مدل پایه پیکسل بوک انتخاب کنید، باید مدل متوسط ایکس پی اس 13 را انتخاب نمایید زیرا این دستگاه 1000 دلار قیمت دارد و با یک رم 8 گیگابایتی و پردازشگر کور i5 (بدون نمایشگر لمسی) و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود.

دل پیشرفته‌ترین مدل ایکس پی اس 13 را با یک برچسب قیمت 1750 دلار عرضه کرده است. این دستگاه نسبت به قدرتمندترین مدل پیکسل بوک 100 دلار گران‌تر است؛ اما باید در نظر داشت که در ازای پرداخت بهای این محصول یک پردازشگر نسل هشتمی کور i7 اینتل را در کنار یک رم 16 گیگابایتی در اختیار می‌گیرید. این محصول به یک حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز شده، اما شما می‌توانید با پرداخت 150 یا 650 دلار بیشتر این ظرفیت را به 512 یا 1024 گیگابایت ارتقاء دهید.

از نظر عرضه می‌توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر امکان سفارش مدل‌های 1000 و 1200 دلاری پیکسل بوک وجود دارد، اما این محصولات تا قبل از ماه اکتبر (تا اوایل آبان) عرضه نمی‌شود و علاوه بر این گوگل هنوز اطلاعاتی را در رابطه با زمان عرضه پیشرفته‌ترین مدل پیکسل بوک منتشر نکرده است. در مقابل دل تقریبا همه مدل‌های ایکس پی اس 13 را وارد بازار کرده ؛ هرچند که پیشرفته‌ترین نوع این دستگاه تا چند روز آینده وارد بازار می‌شود.

عرضه گسترده‌تر باعث می‌شود که در مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 لپ تاپ دل از نظر دسترس پذیری امتیاز بیشتری را کسب کند. از طرفی ایکس پی اس 13 اگرچه گران‌تر است، قابلیت‌ها و قدرت پردازشی بیشتری را ارائه می‌کند به همین دلیل از نظر قیمت و عرضه می‌توان گفت که ایکس پی اس 13 محصول بهتری محسوب می‌شود.

حرف آخر

مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 : حرف آخر

پیکسل بوک‌ جدید گوگل مقاومت و کارایی بسیار خوبی دارد، اما نمی‌توان زمانی که صحبت از اعضای خانواده ایکس پی اس 13 دل به میان می‌آید، لقب بهترین لپ تاپ را به این محصول نداد؛ زیرا محصول گوگل پردازشگر قدیمی‌تر، حاشیه‌های ضخیم‌تر، باتری ضعیف‌تر و قابلیت‌های اتصالی کمتری دارد. در واقع می‌توان گفت که در مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13 تنها برتری‌های لپ تاپ‌های جدید پادشاه موتورهای جستجو، وزن کمتر و گجت‌های جانبی بیشتر این محصولات است.

در مقابل ایکس پی اس 13 در مدل‌های بیشتر و قیمت‌های متفاوت‌تری عرضه می‌شود و نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر و حاشیه‌های باریک‌تری را ارائه می‌کند به همین دلیل حتی زمانی که همه مدل‌های پیکسل بوک وارد بازار شود، باز هم نمی‌توان گفت که این محصولات در مقایسه با لپ تاپ‌های سری ایکس پی اس 13 دل گزینه‌های بهتری برای خرید هستند.

با این اوصاف شما کدام مدل را ترجیح می‌دهید؟

 

مقایسه گوگل پیکسل بوک با دل ایکس پی اس 13
نام لپ تاپ گوگل پیکسل بوک دل ایکس پی اس 13
مشخصات
ابعاد 28.96 در 22.1 در 1.02 سانتی متر 30.43 در 20.02 در 1.53 سانتی متر
وزن 1.09 کیلوگرم  1.32 کیلوگرم با نمایشگر لمسی
پردازشگر نسل هفتم اینتل کور  i5 یا کور i7 نسل هفتم اینتل کور i5 یا کور i3 یا نسل هشتم اینتل کور i7
رم 8 یا 16 گیگابایت 4، 8 یا 16 گیگابایت
نمایشگر 12.3 اینچ LCD IPS 13.3 اینچ IPS
رزولوشن 2400 در 1600 پیکسل فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)

QHD پلاس (3200 در 1800 پیکسل)

حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایت SSD، 512 گیگابایت NVME 256، 512 یا 1024 گیگابایت SSD
قابلیت اتصالی وایرلس وای فای 802.11ac و بلوتوث 4.2 وای فای 802.11ac و بلوتوث 4.1
پورت‌ها 2 پورت یو اس بی 3.1 نوع سی و هدست 3.5 میلی متری 2 پورت یو اس بی 3 نوع ای، 1 پورت یو اس بی 3.1 نوع سی با تاندربولت 3، پورت کارت حافظه SD و هدست 3.5 میلی متری
وب کم 720 پیکسلی وب کم 720 پیکسلی اچ دی
سیستم عامل کروم او اس ویندوز 10 هوم یا پرو
باتری 41 وات ساعت 60 وات ساعت
قیمت  پایه 1000 دلار 800 دلار

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر