;
coinex

تعداد خودروهای شماره گذاری شده در ایران چقدر است؟

تعداد خودروهای شماره گذاری شده در ایران چقدر است؟

به نظر شما تعداد خودروهای شماره گذاری شده در ایران چقدر است؟ راهنمایی و رانندگی کشور در این مورد آماری را منتشر نموده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، براساس آمار راهنمایی و رانندگی که در مورد میزان خودروهای تولید شده منتشر شده است، تعداد خودروهای شماره گذاری شده در کل ایران، 20 میلیون خودرو است.

از تعداد خودروهای شماره گذاری شده حدود یک پنجم آن که معادل 4 میلیون خودرو است، در شهر تهران قرار دارند.

علاوه بر تعداد خودروهای شماره گذاری شده در تهران که 4 میلیون هستند، تعداد موتورسیکلت‌های شهر تهران نیز 3 میلیون اعلام شده‌اند.

باید گفت که وسعت کل معابر تهران 2911 کیلومتر است و این میزان نسبت به تعداد خودروهای شماره گذاری شده در تهران بسیار کمتر است. یعنی در واقع تعداد خودروها، 8 برابر ظرفیت معابر است.

تعداد خودروهای جدید تهران در هر ساعت!

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز مطالعات ترافیک شهرداری تهران، در هر روز 1033 خودروی جدید و بنابراین در هر ساعت، 43 دستگاه خودروی جدید به معابر تهران وارد می‌شوند.

اما در مقابل، روند خروج خودروهای فرسوده بسیار کم است. البته در مورد تعداد و روند خروج خودروهای فرسوده، تاکنون هیچ‌یک از نهادها اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند و عدد مشخصی موجود نیست که گواه بر این امر باشد.

بررسی‌ها در این مورد نشان می‌دهد که هر خودرو برای عبور و مرور به حداقل 25مترمربع فضای حرکتی نیاز دارد. بنابراین لازم است تا روزانه 25 هزار مترمربع به وسعت معابر تهران اضافه شود که البته چنین چیزی غیرممکن است. با این وجود وضعیت ترافیک در شهر تهران هر روز بدتر از روز قبل می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر