;
coinex

حضور دوباره فولکس واگن در ایران پس از 17 سال

حضور دوباره فولکس واگن در ایران پس از 17 سال

فولکس واگن دوباره پس گذشت از 17 سال به ایران بازگشت. شرکت آلمانی فولکس واگن و شرکت خودروسازی ایرانی ماموت قراردادی برای صادرات دو مدل از خودروهای این شرکت به ایران امضا کردند.

براساس قرارداد امضا شده بین شرکت فولکس واگن و شرکت ایرانی ماموت، ماه آینده دو سری از خودروهای تولیدی شرکت فولکس واگن از جمله تیگوان و پاسات، به صورت رسمی به ایران صادر خواهند شد.

گزارشات موجود نشان می‌دهد که این دو مدل خودروی عرضه شده توسط فولکس واگن، در بازارهای پایتخت عرضه می‌شوند. یعنی این شرکت آلمانی بازار هدف خود را تهران و حومه آن در نظر گرفته است.

حضور فولکس واگن در ایران پس از 17 سال

شرکت فولکس واگن

شرکت فولکس‌واگن یکی از شرکت‌های خودروسازی آلمانی است که مهم‌ترین برندِ متعلق به همین گروه خودروسازی است. این شرکت اکنون بزرگترین خودروساز اروپا است و بعد از شرکت جنرال موتورز، دومین شرکت بزرگ خودروسازی در جهان محسوب می‌گردد.

این شرکت سعی دارد تا به بازارهای جدیدی برای فروش محصولات خود دست یابد. البته ناگفته نماند که سیاست‌های کلان این شرکت بیشتر در حال تغییر به سمت ساخت خودروهای الکتریکی و ایجاد شرکت‌های خدماتی حمل و نقل است.

این گروه خودروسازی در دهه ۵۰ میلادی بود که خودروی خاطره‌انگیز فولکس بیتل یا همان قورباغه‌ای را در ایران به فروش می‌رساند. شرکت فولکس واگن در سال ۲۰۰۰ از بازار ایران خداحافظی کرد.

در مدت 30 سال گذشته برای فولکس واگن، چین مهم‌ترین بازار برای این خودروساز آلمانی بود اما در مدت 5 ماه نخست سال، فروش محصولات این خودروساز در چین، کاهش 3.3 درصدی داشت. این شرکت در مجموع ۱.۵۱ میلیون خودرو در این مدت در چین به فروش رسانده است.

بازار مهم دیگر برای فولکس واگن، برزیل است که فروش محصولات آن در این مدت مشابه ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

این کاهش فروش، فولکس واگن را به فکر انداخت تا به فکر بازارهای جدیدی برای عرضه محصولات خود باشد.

 

بیشتر بخوانید: تاریخچه فولکس واگن پاسات به بهانه حضور دوباره نسل جدید این خودرو در بازار ایران

 

فولکس واگن در ایران پس از 17 سال

رقابت فولکس واگن با سایر گروه‌های خودروسازی خارجی

برای ورود به بازار ایران، رقابتی سخت در انتظار فولکس واگن است. زیرا باید با گروه خودروسازی پژو، سیتروئن، گروه رنو و … رقابت کند. زیرا این شرکت‌های خودروسازی مدت طولانی‌تری است که در ایران فعالیت دارند.

آندر سانت که مدیر بخش ایرانی شرکت فولکس واگن است از طریق ایمیل به خبرگزاری‌ها اعلام نمود که این شرکت در حال تقویت حضور خود در عرصه بین‌المللی است.

هدف از بازگشت به ایران

شرکت فولکس واگن با عقد این قرارداد توانست دوباره پس از 17 سال، به بازارهای خاورمیانه راه یابد. بدون شک این امر به سود کمپانی‌های تجهیزات خورو در آلمان خواهد بود، زیرا وابستگی این شرکت به بازارهای بی‌ثبات جهانی مانند چین و برزیل را کاهش خواهد داد.

آنگونه که به نظر می‌رسد هدف این شرکت از بازگشت به ایران آن هم بعد از ۱۷ سال، دستیابی به سهم قابل توجهی از بازار داخلی کشور ایران است.

فولکس‌واگن معتقد است که بازار خودروی ایران در سال‌های آینده با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود و پیش‌بینی می‌کنند که فروش آنها در ایران سالانه ۳ میلیون خودرو باشد.

آنها همچنین می‌دانند که کشور ایران نیز با داشتن جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر، همانند دو بازار چین و برزیل برای آنها سودآور خواهد بود.

البته چون این شرکت فقط تصمیم دارد فعلا دو مدل از خودروهای خود را در بازار کشور عرضه کند، به نظر می‌رسد که در مورد بازار ایران و خطرات احتمالی آن محتاط است.

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر