;
coinex

بررسی کامل آیفون 8 اپل؛ مفهوم یک تعادل واقعی از دیدگاه کوپرتینو!

 

اپل امسال 3 گوشی خاص را عرضه کرد. آیفون 8 یکی از این گوشی‌ها بود که مفهوم واقعی یک دیدگاه تجاری را نشان می‌دهد. در این مطلب به بررسی آیفون 8 پرداخته‌ایم.

آیفون 8 اپل یک آیفون کامل است. اگر زمانی که آیفون 6 وارد بازار شد، از گوشی‌های این سازنده مشهور آمریکایی استفاده کرده‌اید، به احتمال زیاد با این گوشی هوشمند و قابلیت‌های آن به راحتی خود را همگام می‌کنید.

طرفداران اکوسیستم اندروید و افرادی که نسبت به گوشی‌های iOS دیدگاه بدبینانه‌ای دارند، در اولین برخورد با آیفون 8 می‌گویند که این محصول تنها یک گوشی هوشمند است که به میزان بسیار کمی نسبت به مدل آیفون 7 که در سال 2016 وارد بازار شد، ارتقاء یافته است؛ دیدگاهی که کاربران آیفون 6 اس هم آن را تا حدی تایید می‌کنند.

اما حقیقت این است که این گوشی هوشمند شاید از نظر ظاهری تفاوت چندان زیادی با مدل‌های قبلی خود نداشته باشد، اما وقتی که بحث از سخت افزارهای داخلی و قابلیت‌های نرم افزاری به میان می‌آید به راحتی نشان می‌دهد که تا چه میزانی نسبت به محصولات قبلی اپل بهینه سازی شده است.

آیفون 8 در مقایسه با گوشی‌های قبلی اپل قدرت بیشتری دارد و می‌تواند به خوبی از قابلیت AR پشتیبانی کند. این گوشی هوشمند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده و علاوه بر این، یک دوربین و نمایشگر بهتر، پنل شیشه‌ای پشت و قابلیت شارژ بی سیم را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

در این نوشتار به ارائه یک بررسی کامل از آیفون 8 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بررسی آیفون 8

 

طراحی

بررسی آیفون 8

آیفون 8 نسبت به گوشی‌هایی که اپل از سال 2014 تا 2016 وارد بازار کرد، تفاوت‌های ریشه‌ای زیادی دارد و باید به این نکته اشاره کرد که این تفاوت‌ها بیشتر در داخل گوشی اتفاق افتاده است.

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که اپل در طراحی این گوشی هوشمند اعمال کرده است، پنل پشتی شیشه‌ای این دستگاه محسوب می‌شود. این پوشش هم اکنون به جای پوشش‌های آلومینیومی که تا سال پیش در گوشی‌های اپل به کار می‌رفتند، انتخاب شده و هم اکنون می‌تواند قابلیت شارژ بی سیم را نیز در اختیار شما بگذارد.

صرف نظر از این تغییر می‌توان گفت که آیفون جدید از همان ضریب شکلی که در مدل‌های آیفون 7، آیفون 6S و آیفون 6 به کار رفته است، بهره می‌برد. درواقع زمانی که از نمای جلو به این 4 گوشی هوشمند نگاه کنید، نمی‌توانید بین آن‌ها تفاوتی را احساس کنید.

آیفون 8 در مقایسه با گوشی پرچمدار قبلی اپل 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تر و عریض‌تر، 0.1 میلی‌متر بلندتر و 10 گرم سنگین‌تر است؛ اما شما هنوز هم می‌توانید با یک دست خود به راحتی با این گوشی هوشمند کار کنید. گوشی جدید اپل از نظر مقاومت بدنه بسیار محکم بوده اما زمانی که بحث طراحی می‌شود در مقایسه با محصولات سامسونگ و ال جی که با نمایشگرهای بدون حاشیه و مدرن وارد بازار شده‌اند، به دلیل داشتن حاشیه‌های ضخیم جلویی، کاملا به صورت یک محصول قدیمی جلوه می‌کند.

وجود این حاشیه‌ها به این معنی نیست که اپل از مد طراحی رایج در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند بی اطلاع است، زیرا این سازنده آیفون X را با یک نمایشگر بدون حاشیه عرضه کرده است. در هر صورت آیفون 8 و مدل پلاس آن نسبت به سایر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار کمی قدیمی به نظر رسیده و همچنان یادآور طراحی سنتی اپل هستند.

طراحی آیفون 8

آیفون 8 علاوه بر ظاهر و حاشیه‌هایش، برآمدگی دوربین اصلی خود را نیز از آیفون‌های قبلی اپل به ارث برده است. این برآمدگی به راحتی با نصب یک کاور محافظ بر روی این گوشی زیبا ناپدید می‌شود، اما در صورتی که می‌خواهید پنل شیشه‌ای به کار رفته در این گوشی هوشمند را به دوستان خود نشان دهید، بهتر است که در برداشتن و گذاشتن قاب آن کمی احتیاط کنید.

اپل در ساخت گوشی جدیدش کلید پاور/قفل را در سمت راست بدنه، کلید هوم/اسکنر اثرانگشت را در جلوی گوشی و کلیدهای تنظیم حجم صدا را در سمت چپ بدنه گوشی قرار داده است. همه کلیدها در دسترس بوده و کاربرد بسیار آسانی دارند و به راحتی فرامین کاربر را انجام می‌دهند.

در کل می‌توان گفت که آیفون 8 از یک طراحی کاربردی و نسبتا زیبا بهره می‌برد، اما زمانی که صحبت از قیمت این گوشی هوشمند مطرح می‌شود، این سبک از طراحی کمی کاربر را نسبت به خرید این گوشی هوشمند مایوس می‌کند. پنل شیشه‌ای این دستگاه ظاهر زیبایی دارد؛ اما نسبت به کاور آلومینیومی آیفون 7 لغزنده‌تر است و به همین دلیل خریدن یک کاور محافظ برای این گوشی هوشمند ایده چندان بدی نیست. صفحه نمایش آیفون 8 نیز تا حد زیادی خش پذیر است از این رو توصیه می‌کنیم که یک محافظ را هم به همراه این آیفون جدید خریداری کنید.

نمایشگر

آیفون 8 هیچ تفاوتی از نظر صفحه نمایش با آیفون 7 ندارد. هر دو دستگاه به نمایشگرهای 4.7 اینچی IPS با رزولوشن 750 در 1334 پیکسلی و تراکم پیکسل 326ppi مجهز هستند. در واقع می‌توان گفت که این نمایشگر همان پنلی است که سازنده آمریکایی آیفون 6 را نیز در سال 2014 با آن عرضه کرد.

شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که اپل در به کارگیری این پنل هم کمی محافظه کارانه عمل کرده است، اما اگر که دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آیفون جدید در مقایسه با مدل‌های پیشین از فناوری True Tone استفاده می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:  منظور از صفحه نمایش True Tone اپل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

این فناوری نور موجود در فضای اطراف گوشی را بررسی می‌کند و سپس نور نمایشگر گوشی را به بهترین شکل مطابق با شرایط نور اطراف تغییر می‌دهد. در نتیجه، نمایشگر آیفون 8 رنگ‌ها و کنتراست بهتری را در مقایسه با نمایشگر گوشی‌های قبلی اپل نشان می‌دهد.

زمانی که آیفون 8 را در کنار آیفون 7 می‌گذارید، تفاوت در کیفیت به سادگی مشخص می‌شود، اما باید اعتراف کرد که آیفون جدید حتی به واسطه این فناوری هم نمی‌تواند شفافیت و وضوح نمایشگر QHD پلاس AMOLED گلکسی اس 8 را ارائه کند.

نمایشگر آیفون 8

اپل در ساخت گوشی جدیدش قابلیت تولید رنگ پنل نمایشگر به کار رفته در این محصول را نیز به جای افزایش تعداد پیکسل‌ها با ارائه یک فناوری جدید ارتقا داده است، اما می‌توانست با استفاده از یک نمایشگر فول اچ دی کیفیت و شفافیت بهتری را ارائه کند.

نمایشگر به کار رفته در آیفون جدید واکنش دهی خوبی دارد و بازی‌ها و فیلم‌ها را با کیفیت و وضوح مناسبی نشان می‌دهد. این پنل در مقایسه با پنل‌های به کار رفته در سایر گوشی‌های پرچمدار سال 2017 اندازه کوچک‌تری دارد، اما کاربردی‌تر است. درواقع شما می‌توانید به راحتی و با یک دست با این گوشی هوشمند کار کنید.

باتری

اپل تا به حال هرگز ظرفیت واقعی باتری گوشی‌هایش را اعلام نکرده است. این سازنده در رابطه با آیفون‌های 2017 هم همین روال را دنبال کرده و تنها گفته است که باتری آیفون 8 با باتری آیفون 7 برابری می‌کند.

وقتی بهینه سازی‌های داخلی اعمال شده در آیفون جدید را در نظر می‌گیریم، این امر که سازنده آمریکایی باتری گوشی جدیدش را تغییر نداده، کمی عجیب به نظر می‌رسید، اما حال که آیفون 8 در بازار وجود دارد می‌توان گفت که مطرح نشدن ظرفیت واقعی باتری این دستگاه چندان هم بی دلیل نبوده است؛ زیرا این باتری در مقایسه با باتری آیفون 7 کوچک‌تر است.

منابع خبری در این زمینه گفته‌اند که ظرفیت باتری آیفون جدید 1821 میلی‌آمپر ساعت و ظرفیت باتری آیفون قبلی 1960 میلی آمپر ساعت است؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که باتری آیفون 8 می‌تواند همان عملکرد باتری آیفون 7 را علی‌رغم کوچک‌تر بودنش ارائه کند.

باتری آیفون 8

اطلاعاتی که در رابطه با باتری گوشی جدید اپل در این قسمت شرح داده شده بر مبنای یک بررسی چند روزه است. در این بررسی شارژ باتری از ساعت 7 صبح متوقف شده و سپس گوشی به مدت 3 ساعت برای پخش موسیقی، 1 ساعت برای اجرای بازی و وبگردی و چندین ساعت برای ارسال ایمیل، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، پیام رسانی و مکالمات تماسی مورد استفاده قرار گرفته است.

این بررسی نشان داد که این باتری می‌تواند بعد از انجام این کارها در طول روز با یک بار شارژ تا ساعت 9 شب، آیفون 8 را روشن نگه دارد؛ البته باید به این امر اشاره کرد که این بازه زمانی با کمک حالت ذخیره سازی شارژ باتری که در هنگام رسیدن شارژ به 20 درصد فعال می‌شود،به دست آمد.

اگر که از آیفون خود کمتر استفاده کنید و حالت ذخیره سازی شارژ را در هنگام رسیدن شارژ باتری به 30 درصد فعال سازید، این بازه زمانی 2 ساعت افزایش می‌یابد با این حال در صورتی که فکر می‌کنید که مدت زمان بیشتری از پریز شارژ خانگی خود جدا می‌شوید، توصیه می‌کنیم که شارژر گوشی را نیز به همراه خود ببرید.

آیفون 8 اولین گوشی اپل است که قابلیت شارژ بی سیم را پشتیبانی می‌کند و این امر یک ویژگی مثبت برای این محصول در مقایسه با آیفون‌هایی که تا قبل از سال 2017 از طرف برند مشهور آمریکایی وارد بازار شدند، به شمار می‌رود. فناوری‌های شارژ وایرلس موجود در بازار، در حال حاضر نمی‌توانند تا زمانی که یک گوشی به پنل پشتی فلزی مجهز است، ایفای نقش کنند.

به همین دلیل اپل در ساخت گوشی جدیدش از یک پنل شیشه‌ای بسیار مقاوم به جای پنل‌های آلومینیومی استفاده کرد. گوشی جدید سازنده آمریکایی استاندارد شارژ وایرلس چی (Qi) را پشتیبانی می‌کند. بد نیست بدانید که برخی از شرکت‌ها و خودروسازان مشهور، هم اکنون این استاندارد را در مراکز و محصولات خود ارائه می‌دهند.

باتری آیفون 8

فناوری شارژ بی سیم کار را برای کاربران بسیار راحت می‌کند. شما تنها باید گوشی خود را بر روی یک صفحه شارژ کننده بگذارید تا باتری شارژ شود. هیچ کابلی در کار نخواهد بود، اما باید به این نکته اشاره کرد که سرعت شارژ این فناوری به اندازه سرعت شارژ فناوری‌های معمولی (شارژرهای عادی) نیست.

آیفون 8 به طور استاندارد با پد شارژ بی‌سیم عرضه نمی‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید از این فناوری استفاده کنید، باید بهای جداگانه‌ای را برای آن بپردازید. شما می‌توانید با پرداخت 59.95 دلار صفحات شارژ کننده ایرپاور (AirPower) را از شرکت‌های مافی (Mophie) و بلکین (Belkin) برای شارژ کردن آیفون 8 خود بخرید.

برخی از برندها، پد شارژ ارزان‌تری را عرضه می‌کنند، اما محصولات دو شرکت فوق ولتاژ بالاتری را پشتیبانی کرده، پس سریع‌تر باتری گوشی شما را تغذیه می‌کنند. با این حال در صورتی که زمان زیادی ندارید و می‌خواهید هرچه سریع‌تر باتری گوشی آیفون 8 خود را شارژ کنید، بهتر است که از کابل لایتنینگ (Lightning) که همراه با این محصول عرضه می‌شود، استفاده نمایید.

دوربین

در تئوری آیفون 8 همان دوربین 12 مگاپیکسلی به کار رفته در آیفون 7 را بر روی خود دارد. شما باز هم یک دیافراگم f/1.8 را به همراه قابلیت‌هایی نظیر بزرگنمایی دیجیتالی 5x، پایدارسازی بصری تصاویر و لایو فوتوز دریافت می‌کنید.

با این حال، آیفون 8 ویژگی‌های دیگری نظیر فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با سرعت آهسته 1080p با نرخ فریم 240 فریم بر ثانیه را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این بهینه سازی‌ها در مجموع خوب بوده، اما باز هم می‌توان گفت که تفاوت بسیار زیادی بین کیفیت عکاسی آیفون 7 و آیفون 8 وجود ندارد.

دوربین آیفون 8

ویژگی مثبتی که در همه گوشی‌های آیفون وجود دارد، سهولت در عکاسی است، قابلیتی که در آیفون 8 هم دیده می‌شود. نرم افزار دوربین گوشی‌های آیفون چندان پیچیده نیست. این نرم افزار تنظیمات مناسب برای عکاسی را به طور خودکار اعمال می‌کند و بعد از متمرکز شدن بر روی ناحیه مورد نظر کاربر، از هدف عکس می‌گیرد.

این برنامه در کل عملکرد بسیار خوبی دارد و زمانی که کاربر می‌خواهد در روز روشن عکس‌برداری کند، تصاویر بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

دوربین آیفون 8

در کل می‌توان گفت که نرم افزار دوربین آیفون 8 تصاویر را با جزییات و کیفیت رنگ بسیار خوبی ارائه کرده و علاوه بر این، کاربر را قادر می‌سازد تا با کراپ کردن عکس‌ها به سادگی آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی فرامین لمسی را نیز دارد.

برای مثال شما می‌توانید در هنگام فعال بودن دوربین بر روی منظره مورد نظر که در نمایشگر ظاهر شده، ضربه بزنید تا دوربین روی آن ناحیه خاص متمرکز شود.

دوربین آیفون 8 به طور خودکار در شرایط کم نور تصاویر خوبی را ارائه نمی‌کند و گاهی به سختی می‌تواند همه جزییات یک تصویر را در چنین شرایطی ثبت کند، به همین دلیل اگر که می‌خواهید همه جزییات یک عکس را داشته باشید باید روی نقطه مورد نظر خود بر روی نمایشگر ضربه بزنید تا دوربین آیفون 8 روی آن قسمت متمرکز شود.

دوربین آیفون 8

نرم افزار دوربین آیفون 8 با همه سادگی و قابلیت‌های خوبش نقاط ضعف خاص خود را نیز دارد و مخفی کردن ابزارهای کنترلی اصلی عکاسی در منو تنظیمات دوربین یکی از همین ویژگی‌های منفی محسوب می‌شود. نقطه ضعف دیگر این نرم افزار به شاخص‌های فیلمبرداری مرتبط می‌شود.

در هنگام فیلمبرداری شما به هیچ وجه نمی‌توانید بفهمید که شاخص رزولوشن و fps دوربین روی چه حدی تنظیم شده است، به همین دلیل باید از نرم افزار خارج شوید و مسیر Settings > Camera را دنبال کنید تا نسبت به جزییات مورد نظر مطلع گردید.

آیفون 8 در مسیر تنظیمات یاد شده 6 ترکیب رزولوشن/fps را در اختیار شما می‌گذارد. بالاترین کیفیت فیلمبرداری دوربین این گوشی بر روی 4K در نرخ فریم 60 ثانیه محدود شده است. نرم افزار دوربین آیفون 8 علاوه بر این، به شما می‌گوید که برای یک دقیقه فیلمبرداری با هر یک از این 6 درجه بندی به چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید.

اپل گفته است که برای فیلمبرداری به مدت 1 دقیقه با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، به 400 مگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید. به همین دلیل اگر که مدل 64 گیگابایتی آیفون 8 را خریده‌اید با وجود سیستم عامل 7 گیگابایتی iOS11 بر روی این گوشی، پس از مدت زمان کوتاهی با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه می‌شوید.

دوربین آیفون 8

سیستم عامل و پردازنده

آیفون 8 سیستم عامل آی او اس 11 را بر روی خود دارداجرا می‌کند. این سیستم عامل یک منوی کنترل مرکزی (Control Center) جدید را با همه ابزارهایش در یک صفحه به همراه یک نوار اعلان و قفل صفحه و چند ترفند کاربردی دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

این گوشی هوشمند علاوه بر این، به پردازشگر جدید ای 11 بیونیک (A11 Bionic) مجهز شده است. این اولین باری است که اپل از یک پردازشگر 6 هسته‌ای در ساخت آیفون استفاده می‌کند. علی‌رغم این که تعداد این هسته‌ها هنوز هم از هسته‌های پردازنده‌های پرچمدار اندروید کمتر است، باز هم اقدام اپل مبنی بر کنار گذاشتن تراشه‌های چهار هسته‌ای امیدوار کننده محسوب می‌شود.

با این حال باید اعتراف کرد که استفاده از این تراشه هم هیچ تفاوت خاصی را در هنگام اجرای نرم افزارها، بازی‌ها و انجام چند کار به طور همزمان بین آیفون جدید و مدل قبلی این محصول ایجاد نمی‌کند.

پردازشگر ای 11 بیونیک به راحتی همه فرامین را انجام می‌دهد و عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. این پردازشگر مخصوصا در هنگام اجرای نرم افزارهای سنگین و تست‌های بنچمارک راندمان بسیار خوبی را از خود نشان داده است، اما فکر نکنید که این سخت افزار تفاوت راندمان بسیار زیادی با تراشه به کار رفته در آیفون 7 دارد.

سیستم عامل آی او اس 11 یکی از نقاط قوت اصلی آیفون جدید محسوب می‌شود. اپل در این سیستم عامل منوی کنترل مرکزی را تا حد زیادی ارتقا داده است. قرار دادن کلیدهای کنترلی نظیر کلید وای فای، بلوتوث و موزیک پلیر در یک صفحه و امکان تنظیم سازی منو تنظیمات به سبک دلخواه کاربر، از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد منو کنترل مرکزی جدید است.

اپل ویژگی‌های جدید و سودمندی را به iOS11 اضافه کرده است، اما این پلتفرم هنوز هم مشکلات ریشه‌ای خود را دارد. برای مثال قرار دادن کلید برگشت در گوشه بالا و سمت چپ صفحه نمایشگر یکی از این نقاط ضعف است، زیرا کاربرد بسیار راحتی برای کاربران راست دست ندارد. گذاشتن کلید تنظیمات اپلیکشن‌های مختلف (مثل اپلیکیشن دوربین) در منو تنظیمات اصلی گوشی نیز از دیگر محدودیت‌های این سیستم عامل است.

سیستم عامل و پردازشگر آیفون 8

iOS 11 همچنان قابلیت Apple Pay را در اختیار شما می‌گذارد. این قابلیت امکان پرداخت آنلاین را برای شما فراهم می‌سازد و به خوبی در کنار تاچ آیدی ایفای نقش می‌کند. با کمک این فناوری دیگر لازم نیست که کارت‌های اعتباری را همه جا با خود حمل کنید یا اطلاعات ثبت شده بر روی کارت را در باجه‌های پرداخت مختلف وارد سازید.

اپل پی

آیفون 8 فاقد جک هدفون است. سازنده آمریکایی یک آداپتور لایتنینگ به پورت 3.5 میلی متری را به همراه گوشی جدیدش ارائه کرده تا شما بتوانید از هدفون‌های قدیمی هم استفاده نمایید؛ اما استفاده از این آداپتور شما را محدود می‌کند؛ شما همزمان نمی‌توانید که هم موسیقی گوش کنید و هم باتری آیفون 8 را شارژ کنید.

قابلیت AR

یکی از برترین ویژگی‌های iOS11 توانمند بودن این سیستم‌عامل در پشتیبانی از قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) است. واقعیت افزوده به کمک دوربین و نمایشگر آیفون 8 ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اوقات فراغت لذت بخشی داشته باشید.

اپل گفته است که با انتشار بروزرسانی iOS11، سایر گوشی‌های آیفون را نیز به این ویژگی مجهز می‌کند. قابلیت AR مشخصه‌ای نیست که شما را برای خریدن آیفون جدید متقاعد سازد، اما می‌توان گفت که آیفون 8 به کمک واحد پردازش گرافیکی جدید اپل این قابلیت را در مقایسه با آیفون‌های قبلی با کیفیت بهتری در اختیار شما می‌گذارد.

البته در این زمینه باید اعتراف کرد که آیفون 7 پلاس هم قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده را تقریبا با همان کیفیت قابل ارائه توسط آیفون 8 در اختیار شما می‌گذارد.

در حال حاضر بیش از 20 بازی واقعیت افزوده در قسمت نرم افزارهای AR اپ استور وجود دارد اما این تعداد با انتشار بروزرسانی سیستم عامل iOS11 در طول ماه‌های آینده بیشتر می‌شود. یکی از برترین بازی‌های موجود در اپ استور AR Dragon است. اگر که به بازی‌های AR علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم که این بازی را حتما بر روی گوشی آیفون خود نصب کنید.

قابلیت AR آیفون 8

این بازی اژدهاهای کوچکی را برای مدت زمانی محدود در اختیار کودکان شما می‌گذارد، به همین دلیل می‌تواند برای کودکان شما سرگرم کننده باشد؛ اما به دلیل محدود بودن زمان اجرا به میزان زیادی برای سایر کاربران جالب توجه نیست. می‌توان انتظار داشت که برنامه نویسان این محدودیت را نیز در آینده‌ای نزدیک برطرف کنند.

آیفون 8 در واقع یک آیفون 7 اس محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند نسبت به آیفون 4.7 اینچی سال 2016 اپل کمی ارتقاء یافته است، اما در کل چندان تعجب برانگیز نیست. آیفون 8 اپل انتخاب خوبی به شمار می‌آید، زیرا کیفیت ساخت خوب، قدرت زیاد، دوربین باکیفیت و نرم افزارهای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می تواند فرامین یک کاربر معمولی آیفون را به راحتی اجرا کند، اما در صورتی که در ازای قیمت پرداختی این محصول انتظار قابلیت‌های بیشتری را از آن دارید خریدن این گوشی همراه را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

داشتن قدرت بیشتر به این معنی است که آیفون 8 می‌تواند فرامین شما را به راحتی انجام دهد، اما انتظار تفاوت عملکرد بسیار زیادی را بین این گوشی هوشمند و آیفون 7 نداشته باشید. استفاده از یک پنل شیشه‌ای در ساخت این آیفون و مجهز سازی آن به قابلیت شارژ وایرلس از ویژگی‌های مثبت آیفون 8 هستند با این حال وجود این دو قابلیت تفاوت بسیار زیادی را در تجربه واقعی استفاده شما ایجاد نمی‌کند.

قیمت آیفون 8 در بازار

قیمت و وضعیت آیفون 8 در بازار

آیفون 8 با دو حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایتی و قیمت 699 و 849 دلار از تاریخ 31 شهریور (22 سپتامبر) وارد بازار شد. این گوشی هوشمند در مقایسه با مدل استاندارد آیفون 7 با یک قیمت پایه گران‌تر وارد بازار شد، اما باید در نظر داشت که این افزایش قیمت چندان بی دلیل نیست.

مدل پایه آیفون 7 با حافظه داخلی 32 گیگابایتی و قیمت 649 دلار در اختیار کاربران قرار گرفت در حالی که مدل پایه آیفون 8 یک حافظه داخلی دو برابر را با قیمت 699 دلار به کاربرانش هدیه می‌کند.

البته همان طور که گفته شد این گوشی هوشمند با یک حافظه داخلی 256 گیگابایتی هم در بازار خرید و فروش می‌شود از این رو اگر که به ظرفیت داخلی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید. خبر خوبی که در این زمینه وجود دارد این است که اپل هنوز هم آیفون 7 و آیفون 6 اس را در بازار عرضه می‌کند و به همین دلیل اگر که پرداخت یک برچسب قیمت 699 دلاری برای شما سخت است، می‌توانید یکی از این دو گوشی هوشمند را که کارایی نسبتا مشابه و قیمتی بسیار ارزان‌تری دارند، خریداری نمایید.

آیفون 8 هم اکنون در اکثر نقاط جهان خرید و فروش می‌شود. این گوشی هوشمند ابتدا وارد بازار ایالات متحده، انگلیس و استرالیا شد و بعد از یک هفته راه خود را به کشورهای اروپای شرقی و خاورمیانه هم باز کرد به همین دلیل در هر مکانی که باشید، می‌توانید آن را بخرید.

 آیفون 8

آیفون 8 برای کدام دسته از کاربران است؟

این گوشی هوشمند برای آن دسته از کاربرانی ساخته شده که می‌خواهند جدیدترین گوشی آیفون اپل را بخرند، اما توان پرداخت بهای آیفون X یا انگیزه خریدن آیفون 8 پلاس را ندارند. آیفون 8 اپل به معنای واقعی بجز سیستم عامل iOS و لوگوی سازنده محبوب آمریکایی هیچ ویژگی خاصی را که آن را نسبت به سایر گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار متمایز جلوه دهد، ندارد.

آیفون 8 برای کدام دسته از کاربران است؟

بخریم یا نخریم؟

آیفون 8 موقعیت نامطلوبی دارد. این گوشی کمی از آیفون 7 بهتر است، اما قیمت گران‌تری دارد و علاوه بر این، ویژگی‌های آیفون 8 پلاس یا آیفون X را نیز در اختیار شما نمی‌گذارد و به همین دلیل در صورتی که بخواهید جدیدترین آیفون اپل را بخرید، اما توان پرداخت قیمت آیفون 8 پلاس یا آیفون X را ندارید، خرید این محصول را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

اگر که به دنبال یک آیفون قدرتمند با دوربین خوب و توانایی روشن ماندن به مدت یک روز کامل هستید، آیفون 7 انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شود، زیرا این محصول برجسته حداقل ارزش بیشتری در قبال قیمت خود دارد.

در بررسی آیفون 8 مشخص می‌شود که این دستگاه همان حس و عملکرد آیفون‌های قدیمی را دارد با این تفاوت که کمی سریع‌تر، هوشمندتر و گران‌تر است. این محصول بدون شک یک آیفون جدید است، اما تا حد زیادی به آیفون‌های قبلی اپل شباهت دارد. در ادامه به معرفی 3 دستگاه از رقیبان قدرتمند این گوشی هوشمند پرداخته‌ایم.

رقبای آیفون 8

آیفون 7

آیفون 7

اگر که می‌خواهید با پرداخت مبلغی مناسب یک آیفون جدید بخرید، آیفون 7 بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند پنل پشتی شیشه‌ای، تراشه ای 11 بایونیک و قابلیت شارژ وایرلس ندارد، اما با سیستم عامل iOS11 کار می‌کند. بنابراین همان حس استفاده از آیفون 8 را در اختیار شما می‌گذارد.

داشتن بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب، قیمت ارزان‌تر و همچنین یک دوربین قدرتمند از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این گوشی هوشمند به شمار می‌آیند.

آیفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس

برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند یک آیفون جدید بخرند، اما توان مالی پرداخت قیمت آیفون X را ندارند، آیفون 8 پلاس بهترین گزینه است. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی مجهز شده و در مقایسه با آیفون 8 راحت‌تر می‌تواند فیلم‌ها و بازی‌ها را برای شما اجرا کند.

آیفون 8 پلاس به یک دوربین دوگانه و باتری بزرگ‌تر نیز مجهز شده و از این رو حالت تصویربرداری پرتره و قابلیت‌های منحصر بفرد مربوط به آن را نیز در اختیار شما می‌گذارد و مدت زمان بیشتری هم روشن باقی می‌ماند.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

اگر که یک گوشی بزرگ‌تر نمی‌خواهید و تمایلی هم برای خرید محصولی که یک سال از زمان ورود آن به بازار گذشته باشد، ندارید، توصیه می‌کنیم که گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت را انتخاب کنید.

این گوشی تنها چند هفته قبل از معرفی آیفون 8 رونمایی شد. اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت یک نمایشگر 4.6 اینچی 720 پیکسلی، رم 4 گیگابایتی، پردازشگر هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 835، دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی را در اختیار شما می‌گذارد.

این دستگاه بر روی کاغذ همتای دقیق آیفون 8 است؛ بنابراین تنها این ویژگی باقی می‌ماند که می‌خواهید از سیستم عامل iOS استفاده کنید یا اندروید؟

نقاط قوت و ضعف آیفون 8

ویژگی‌های مثبت

  • قابلیت شارژ وایرلس
  • پنل شیشه‌ای پشت
  • دوربین قدرتمند

ویژگی‌های منفی

  • فاصله نه چندان زیاد با آیفون 7
  • حاشیه‌های ضخیم و طراحی قدیمی
  • باتری نه چندان قدرتمند

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر