;
coinex

نسخه Go اندروید اوریو ۸.۱ منتشر شد؛ تغییراتی برای گوشی‌های پایین‌رده

نسخه Go اندروید اوریو ۸.۱ منتشر شد ؛ تغییراتی برای فقرا !
گوگل اخیرا اعلام کرد که نسخه جدید ۸.۱ اندروید اوریو (Go Edition) را برای گوشی‌های رده پایین منتشر کرده است. گوگل پروژه “Android Go” را در کنفرانس Google I/O در سال جاری معرفی کرد. به عنوان بخشی از این پروژه، این کمپانی در نظر دارد تا نسخه‌ای از تازه‌ترین بروزرسانی اندروید خود را تحت عنوان نسخه Go منتشر کند.

پروژه Android Go درصدد آن است تا بازار کشور‌هایی مانند هند را که اسمارت‌فون‌های پایین رده رونق زیادی دارد، توسعه ببخشد.

در بخشی از اعلامیه گوگل ذکر شده است که تعداد کاربران سیستم عامل اندروید در کشور هند به مراتب بیشتر از ایالات متحده است و برای این کمپانی بسیار مهم است که خدمات مورد نیاز این کاربران تامین شود. به همین دلیل، گوگل پروژه Android Go را در اولویت‌های خود قرار داده است.

غول موتورهای جستجو اشاره کرده است که دستگاه‌های مجهز به اندروید اوریو که تا پیش از این به ۵۱۲ مگابایت تا ۱ گیگابایت حافظه رم نیاز داشتند، با عرضه نسخه Go بهینه‌سازی می‌شوند تا دستگاه بتواند به راحتی اجرا شود و بدین وسیله کاربران از تمامی ویژگی‌ها بهره‌مند شوند.

در واقع Go Edition اندروید اوریو بخشی از فرآیند عرضه اندروید اوریو ۸.۱ است که به زودی انجام خواهد شد. در جایی از اعلامیه، گوگل ذکر کرده است که نسخه Go از جزء کلیدی تشکیل شده است؛ سیستم عامل، گوگل Apps و گوگل پلی استور.

طبق اعلام گوگل این نسخه با آپدیت‌های امنیتی و مزایای بیشتری عرضه خواهد شد تا کاربرانی که از گوشی‌های رده پایین استفاده می‌کنند نیز از تمامی بخش‌ها بهره‌مند شوند. گوگل پلی استور نیز به گونه‌ای بهینه شده است تا فارغ از آنکه امکان دسترسی به همه‌ برنامه‌ها را می‌دهد، آن دسته از برنامه‌‌هایی که برای گوشی‌های رده پایین مناسب تر هستند را برجسته‌تر (های‌لایت) می‌کند.

گوگل ادعا می‌کند که دستگاه‌هایی که به نسخه Go اندروید اوریو مجهر می‌شوند، نسبت به سایر دستگاه‌ه،ا عملکردی ۱۵ درصد سریع‌تر خواهد داشت. سیستم‌عامل و برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه‌ها در این نسخه به نسبت نسخه معمولی اندروید اوریو، ۵۰ درصد کمتر از حافظه دستگاه استفاده خواهند کرد. این موضوع خدمت بزرگی برای کاربران اسمارت‌فون‌هایی است که حافظه کمی‌ دارند.

به طور پیش‌فرض در دستگاه‌هایی که  اندروید اوریو را با نسخه Go اجرا می‌کنند، قابلیت صرفه‌جویی داده‌ها (Google data saver) فعال است؛ به عنوان مثال زمانی که در حال وبگردی با مرورگر کروم هستند، امر صرفه‌جویی داده‌های شما انجام می‌شود.

همان‌طور که تا پیش از این ذکر شد، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های بهینه‌ شده با نسخه جدید اندروید اوریو همراه شده است. ازجمله این موارد می‌تواند به Google Go، Google Assistant Go، یوتیوب Go، نسخه Go نقشه گوگل، گوگل پلی، Gboard، جی‌میل Go، مرورگر کروم و بروزرسانی جدید اپلیکیشن Files.

در ادامه فهرستی از تغییرات مشاهده شده در اندروید اوریو ۸.۱ را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

  • API شبکه‌های عصبی: به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا از مزایای سرعت بالای سخت‌افزارها بهره ببرند و بدین وسیله تاخیر در خواسته‌های کابر، بارگذاری شبکه را کاهش دهد و نیز از اطلاعات حساس دستگاه محافظت کند. اگر دستگاه شما یک “تراشه اختصاصی هوش مصنوعی” را شامل می‌شود، API قادر به حفاظت از آن خواهد بود. در غیر این صورت بار را بر دوش CPU خواهد گذاشت.
  • هسته بصری پیکسل (PVC): اولین کمک‌ پردازنده گوگل با طراحی سفارشی است که در Pixle 2 و Pixle 2 XL ارائه شده است؛ در راستای یادگیری ماشینی و نیز پردازش عکس‌ها، هم‌اکنون برای توسعه‌دهندگان مرحله سوم در دسترس است. اپلیکیشن‌هایی که از Android Camera API استفاده می‌کنند قادر به عکس‌برداری با کیفیت HDR+ نیز خواهند بود.
  • امنیت بیشتر مرورگر:‌ این ویژگی اپلیکیشن‌ها را قادر می‌سازد تا هرگونه تلاش URL های بد را با پاسخ منفی مواجه کند.
  • اپلیکشین‌ها از این پس در اعلان‌ها محدودتر می‌شود؛ به طوری که در هر ثانیه نمی‌توانند بیش از یک اعلان داشته باشند.
  • شناساگر بلوتوث باتری در قسمت Quick Settings: اگر دستگاهی به واسطه بلوتوث با شما مرتبط شود، شما قادر خواهید بود میزان باتری باقی‌مانده آن را به طور مستقیم از طیق Quick Settings مشاهده کنید.
  • بهبود ویژگی autofill
  • بهبود شناساگر اثرانگشت از لحاظ امنیتی: کاربران می‌توانند اثر انگشت هر فردی راکه چندین بار تلاش ناموفق در بازکردن قفل ثبت کرده را مسدود کنند.
  • برای گوشی‌های Pixle 2 و Pixle 2 XL منوی رنگ‌ها به زبانه Display در تنظیمات افزوده شده است.
  • برطرف شدن مشکل عدم بخش صدا توسط اسپیکر در Nexus 5X
  • برطرف شدن مشکل بخش صدا در حین بازبخش ویدئوها در Pixle 2 و Pixle 2 XL
  • برطرف شدن مشکل ایموجی‌های همبرگر و نوشیدنی

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع : AndroidHeadLines , PhonArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر