;
coinex

ویژگی‌های گوشی های چینی آنان را به بهترین انتخاب برای خرید موبایل تبدیل کرده است

نکاتی که در گوشی های چینی آنان را به بهترین انتخاب برای خرید موبایل تبدیل کرده است
خرید یک گوشی هوشمند خوب، همیشه یکی از نگرانی‌های کاربران بوده است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید می‌تواند گوشی های چینی باشد، اما چه ویژگی‌هایی در آنها باعث می‌شود که انتخاب مناسبی باشند. با تکراتو همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

چند سالی است که صنعت چین رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند و این موضوع به بخش گوشی‌های هوشمند آن نیز سرایت کرده است.

برندهای بزرگی در چین وجود دارند که گوشی‌های بسیار خوبی را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. برترین آنها هواوی بوده و زیر شاخه آن، آنر، نیز کاملا شناخته شده است. وان پلاس، شیائومی و زد تی ای نیز اکنون حرفی برای گفتن دارند.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی های آنر ؛ بهترین ترکیب از دو مفهوم کارایی و ارزش اقتصادی!


میزو (Meizu)، لتیوی (Letv)، اوپو (Oppo)، هام تام  (Homtom)، ورنی (Vernee)، یو ام آی (UMI)، یولفون (Ulefone)، الفون (Elephone)، دوگی (Doogee)، لیاگو (Leagoo)، مازی (Mazze)، بلوبو (Bluboo) و اوکیتل (Oukitel)  نیز از جمله برندهای چینی ستند که شاید در برخی مناطق جهان از جمله ایران، کمتر کسی نام آن‌ها را شنیده باشد.

اما این برندها محصولات بسیار خوبی را تا به حال عرضه کرده‌اند؛ گوشی‌هایی که ارزش بسیار بالایی در قبال بهای پرداختی خود دارند و به همین دلیل بد نیست که نام آن‌ها را در لیست خرید خود بگنجانید.

مشکلی که در مورد بعضی از گوشی‌های چینی وجود دارد، این است که در برخی از کشورها مانند انگلستان خرید این محصولات چندان ساده نیست و از طرفی اگر که مشکلی برای این گوشی‌ها به وجود آید، کاربر احتمالا با مشکلات زیادی در تعمیر آن‌ها مواجه می‌شود.

برای خرید یک گوشی هوشمند در بعضی از کشورها مثل انگلستان کاربر باید به سایت‌هایی مثل آمازون و ای بِی رجوع کند یا این که محصول مورد علاقه خود را از فروشگاه‌های وارد کننده‌ای مثل گیک بایینگ  (Geekbuying)، گیر بست (GearBest) یا Coolicool بخرد.

ویژگی های مثبتی که با خرید گوشی‌های چینی به دست خواهید آورد، شامل موارد زیر است:

  • دستیابی به یک محصول با ارزش بسیار بالا در قبال بهای پرداختی کمتر
  • استفاده از یک گوشی هوشمند با سخت افزارها و ویژگی‌های رقابتی و توانایی پشتیبانی دو سیمکارت
  • انجام کارهای روزانه به کمک یک دستگاه با موجودیت خاص

ویژگی گوشی های چینی

ویژگی گوشی های چینی

بیشتر گوشی‌های چینی که تاکنون عرضه شده‌اند، توانایی پشتیبانی دو سیمکارت به طور همزمان را دارند؛ هرچند که بعضی از آنها دارای یک درگاه هیبریدی برای سیم کارت هستند. درواقع شما مجبور هستید که بین استفاده از سیمکارت دوم یا کارت حافظه میکرو SD تنها یک گزینه را انتخاب نمایید.

تعداد زیادی از گوشی‌های دو سیمکارته چینی می‌توانند امکان استفاده از اینترنت 4G را به واسطه دو سیمکارت خود در اختیار شما بگذارند، البته مدل‌هایی هم وجود دارند که این ویژگی را تنها به واسطه یکی از سیمکارت‌های خود ارائه می‌دهد.

هنگامی که یک گوشی چینی را خریداری می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که پشتیبانی کردن از شبکه 4G توسط یک گوشی هوشمند، صرفا به معنی پشتیبانی کردن از شبکه‌های ارتباطی یک کشور از طرف آن دستگاه نیست. از این رو توصیه می‌کنیم که قبل از خرید یک گوشی چینی باندهای فرکانس گوشی مورد نظر خود را چک کنید، زیرا بعضی از این محصولات با برخی از باندهای مناطق مختلف جهان سازگار نیستند.

نکته دیگری که باید در هنگام خرید یک گوشی هوشمند چینی مد نظر قرار داد، این است که علی رغم محبوب بودن پردازشگرهای برند کوالکام، در ساخت بیشتر گوشی‌های چینی از پردازشگرهای برند مدیاتک به دلیل ارزان‌تر بودن این تراشه‌ها استفاده می‌شود.

پردازشگرهای هلیو ایکس 25، ایکس 27 و ایکس 30 از سریع‌ترین تراشه‌های برند مدیاتک هستند. این تراشه‌ها از نظر قدرت در مقایسه با تراشه‌های کوالکام در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرند، اما می‌توانند چندین وظیفه را با سرعت بیشتری انجام دهند.

با همه این تفاسیر، تفاوت عمده‌ای که بین تراشه‌های کوالکام و مدیاتک وجود دارد این است که تراشه‌های برند مدیاتک عمدتا قابلیت هات نات (HotKnot) را به جای قابلیت NFC پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی مشترک دیگری که در اغلب موبایل های چینی وجود دارد، استفاده از رم‌های 3 و 4 گیگابایتی و حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایتی در ساخت آنهاست؛ اگرچه در بعضی موارد، شرکت‌های سازنده از رم‌های 6 گیگابایتی و حتی 8 گیگابایتی هم در ساخت گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند.

گوشی‌های هوشمند چینی علاوه بر این، عمدتا به اسکنرهای اثر انگشت، دوربین‌های اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین‌های سلفی 5 یا 8 مگاپیکسلی مجهز هستند. کارایی این دوربین‌ها اغلب با کارایی دوربین سایر گوشی‌های اندروید برابری می‌کند با این تفاوت که در گوشی‌های چینی حالت عکاسی زیبا سازی چهره (Face Beauty) کمی صورت شما را سفیدتر نشان می‌دهد.

گوشی‌های اندروید چینی علاوه بر این عمدتا به نمایشگرهای دارای رزولوشن فول اچ دی مجهز هستند؛ اگرچه سازندگان، گاهی در ساخت برخی از مدل‌های خود از نمایشگرهای دارای رزولوشن تصویر QHD هم استفاده کرده‌اند. به کار گیری نمایشگرهای اچ دی نیز در ساخت گوشی‌های ارزان چینی امری عادی است.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی های ارزان ۲۰۱۷ ؛ مقرون به صرفه اما کارآمد


معممولا بهترین گوشی های چینی با نمایشگرهای 5.5 اینچی یا بزرگ‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این نمایشگرها عمدتا با پنل‌های IPS باکیفیتی ساخته می‌شوند و به روکش‌های محافظ 2.5D یا 3D آرک گلس مجهز می‌شوند. وجود این پنل‌های محافظ بر این امر دلالت دارد که اطراف نمایشگرهای به کار رفته در گوشی‌های چینی کمی منحنی شکل هستند. برخی از سازندگان از صفحات محافظ گوریلا گلس هم استفاده می‌کنند تا محصولات خود را مقاوم‌تر سازند.

معممولا بهترین گوشی های چینی با نمایشگرهای 5.5 اینچی یا بزرگ‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند

گوشی‌های چینی معمولا توانایی پشتیبانی از فرامین لمسی قابل تنظیم را دارند و عمدتا می‌توانند این ویژگی را در اختیار کاربرانشان بگذارند. توانایی پشتیبانی این قابلیت به این معنا است که شما برای مثال می‌توانید با دو بار لمس کردن نمایشگر، گوشی خود را بیدار سازید یا با حرکت دادن انگشت بر روی صفحه نمایش به شکل یک حرف انگلیسی، نرم افزاری خاص را اجرا نمایید.

بسیاری از گوشی های چینی همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌سازند که با دادن یک فرمان لمسی، دوربین گوشی را فعال سازید.

در مجموع هیچ کس نمی‌تواند برای خرید، یک گوشی خاص را پیشنهاد ‌کند. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن سلیقه کاربر است، اما در صورتی که به دنبال محصولی هستید که ارزش و کارایی بسیار بالایی را در قبال قیمت پرداختی خود داشته باشد، توصیه می‌کنیم که به خرید گوشی‌ های چینی فکر کنید. اکثر گوشی‌های رده بالای چینی ارزش خرید بالایی نیز دارند.

یکی از تازه واردترین گوشی‌های چینی به بازار ایران، هواوی میت 10 است. این دستگاه یکی از بهترین‌های موجود در بازار است، هوش مصنوعی به کار رفته در چیپست که بر اساس واحد پردازش عصبی طراحی شده، محصول قدرتمندی را به نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید:  اختصاصی تکراتو: ماشین های باهوش سری میت ۱۰ هواوی در ایران معرفی شدند


پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت‌های چینی نیز خوب و قابل قبول است. در ایران، هواوی یک نمونه خوب برای سرویس‌دهی مناسب از یک شرکت چینی است.

حال شما به ما بگویید که از چه گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید؟ اگر شما هم مالک یک گوشی چینی هستید، دلایل خود را بازگو کنید و بگویید که چه ویژگی خاصی در گوشی‌های هوشمند نظر شما را برای خرید آن به خود جلب می‌کند؟

 

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر