;
coinex

آلفابت اینترنت را با لیزر به هند می‌برد؛ اینترنت لیزری هدیه کریسمس گوگل!

آلفابت اینترنت را با لیزر به هند می‌برد؛ اینترنت لیزری هدیه کریسمس گوگل!
آلفابت با استفاده از پرتوهای لیزر، اینترنت را به هند می‌برد. پروژه اینترنت لیزری آلفابت در ایالت آندرا پرادش هند، جستجو در فضای وب را به ساکنین این منطقه هدیه می‌کند.  

این فناوری جدید با استفاده از پرتوهای لیزری شبکه اینرنتی بدون کابلی را خلق می‌کند که می‌تواند به خانواده هندی این ایالت جستجو در فضای وب را به ارمغان بیاورد. دولت محلی قصد دارد تا سال 2019 میلادی، 12 میلیون خانواده را به فضای مجازی متصل کند.

گوگل و کمپانی مادر آن یعنی آلفابت، برای انتقال اینترنت در بخش‌هایی از جهان که امکان برقراری ارتباطات در آنها غیر ممکن است، پروژه های مختلفی را اجرا می‌کند. این پروژه چند سال قبل با نام پروژه لون (Project Loon) آغاز شد که اینترنت را از طریق بالون به مناطق مختلف می‌برد. این پروژه در کشورهایی مانند سریلانکا و واتیکان مستقر شده و در این اواخر، در طوفان ایرما که پورتوریکو را در نوردید، ارتباطات شبکه وب را برای مردم طوفان زده‌ی این مناطق تامین کرد.


بیشتر بخوانید:  پروژه لون گوگل ، اینترنت را به پورتوریکو می‌آورد


در حاضر آلفابت و دولت هند همکاری‌های بلند مدتی را در این زمینه اغاز کرده‌اند. فناوری اینترنت لیزری که با نام فناوری ارتباطات نوری فضای آزاد (Free Space Optical Communications) نامیده می‌شود. به بالون‌های شناور در آسمان پروژه لون وابستگی نخواهد داشت، بلکه به جای آن، حدود 2000 جعبه مخصوص در روی پشت بام‌ها و ایستگاه‌های مختلفی نصب می شوند.

پرتوهای نور از طریق این جعبه‌ها یک شبکه نامرئی را ایجاد کرده و می توانند به مانند یک شبکه کابلی، اینترنت را در اختیار ساکنان منطقه قرار دهد.

بر اساس گفته‌های باریس اکرمان (Baris Ekrman) از آزمایشگاه نوآوری X آلفابت:

این جعبه ها در ایالت آندرا پرداش، در ساحل جنوب شرقی هند قرار می‌گیرد. از 53 میلیون نفر ساکن این منطقه، تنها حدود 20 درصد از آنها به اینترنت دسترسی دارند. دولت متعهد شده تا سال 2019 حدود 12 میلیون خانوار دیگر را به شبکه جهانی وب متصل کند و برای این کار از ارتباطات پهنای باند بالای FSOC استفاده خواهد شد

انتقال داده‌ها از طریق پرتوهای لیزری یک حرکت خلاقانه و آینده نگرانه است. این روش راه‌های قابل اطمینانی را برای بردن به اینرتنت به مکان‌های غیر قابل دسترس ارسال خواهد کرد. وجود شبکه‌های نوری لیزری، در واقع شبکه کابلی را ایجاد می‌کند که هیچ کابلی در ان وجود ندارد.

این موضوع می تواند برای دولت‌ها نیز بسیار جذاب باشد. نبود هیچ کابلی بدان معنی است که می توان شبکه اینترنت را به راحتی از موانعی همچون جاده‌ها، راه آهن و یا رودخانه ها عبور داد، بدون آنکه نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی باشد که در حال حاضر برای کنده کاری های مورد نیاز برای انتقال کابل‌ها وجود دارد.

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر