;
coinex

آخرین اخبار گوشی های آیفون 2018: کوپرتینو در سال آینده چه محصولاتی را وارد بازار می‌کند؟

آخرین اخبار گوشی های آیفون 2018: کوپرتینو در سال آینده چه محصولاتی را وارد بازار می‌کند؟

اپل امسال آیفون X را به عنوان یک گوشی متمایز عرضه کرد. این سازنده در نظر دارد که گوشی های آیفون 2018 خود را نیز با سبک طراحی مشابهی وارد بازار کند.

گوشی های آیفون 2018 اپل

تا به امروز اطلاعات زیادی از منابع خبررسانی مختلف در مورد آیفون‌ها و آی پدهای 2018 اپل منتشر شده است. سازنده آمریکایی امسال آیفون X را به عنوان یک مرز طراحی که محصولات قبلی این سازنده را از محصولات جدیدش جدا می‌کند، وارد بازار کرد. این محصول هم اکنون در بازار وجود دارد، با این حال کسی به طور دقیق نمی‌داند که کوپرتینو می‌خواهد در سال 2018 میلادی محصولاتش را با چه شکل و قابلیت‌هایی وارد بازار کند.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا سازنده مشهور آمریکایی می‌خواهد مسیر طراحی خود را به سمت استفاده بیشتر از قابلیت امنیتی فیس آی دی و ارائه گوشی ‌های خاص‌تر تغییر دهد یا خیر؟ با توجه به وضعیت خبرهای موجود می‌توان گفت که آیفون X این سازنده در واقع بیشتر یک منبع ایجاد کننده سوال بوده است تا منبعی که بتواند برای کاربران پاسخ‌های جامعی را ارائه کندو به همین دلیل در این مطلب سعی کرده‌ایم که جزییات بیشتری را در مورد گوشی های آیفون 2018 اپل ارائه کنیم. با تکراتو همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: آیفون های ۲۰۱۸ اپل چه نامیده می‌شوند؟! 

 

طراحی و نمایشگر

طراحی و نمایشگر

  • گوشی های آیفون 2018 با نمایشگرهای ال سی دی و OLED می‌آیند و شکاف ترو دپث هم دارند!

خوب یا بد، اپل می‌خواهد در سال آینده سه گوشی جدید را با شکاف جلویی وارد بازار کند. گفته شده است که هر سه مدل، حتی نمونه اقتصادی که از نمایشگر ال سی دی بهره می‌برد، به سنسور دوربین ترو دپث (TrueDepth) مجهز هستند. منابع خبری گفته‌اند که سه گوشی جدید با نمایشگرهای 5.8 اینچی، 6.1 اینچی و 6.46 اینچی وارد بازار می‌شوند، از این رو می‌توان انتظار داشت که سازنده آمریکایی یکی از این محصولات را با نام آیفون ایکس اس (Xs) یا آیفون ایکس آی (XI) و یکی از گوشی‌ های بزرگش را با نام آیفون ایکس اس پلاس (Xs Plus) وارد بازار کند.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت که اپل احتمالا حداقل تا دو سال آینده از یک سبک طراحی مشابه به آنچه که در ساخت آیفون X استفاده کرد، در ساخت گوشی‌‌هایش استفاده می‌کند و سپس به یک استایل طراحی کاملا متفاوت روی می‌آورد.

منابع خبری گفته‌اند که دو محصول فوق با بدنه‌های شیشه‌‌ای و مدل ارزان‌تر که احتمالا آیفون 9 یا آیفون 8 اس نام دارد با یک بدنه ساخته شده از آلیاژ فلز وارد بازار می‌شوند. این که شکاف سنسور ترو دپث به چه نحوی در کنار نمایشگر ال سی دی تعبیه می‌شود، هنوز مشخص نیست. با این حال شرکت ژاپن دیسپلی (Japan Display) که وظیفه تامین نمایشگرهای ال سی دی آیفون 6.1 اینچی اپل را بر عهده دارد، چندی پیش یک صفحه نمایش ال سی دی انعطاف پذیر را تولید کرده است. از این رو می‌توان گفت که فناوری به کارگیری این شکاف مرموز در حال حاضر در دسترس اپل وجود دارد.

گفته شده است که سازنده آمریکایی می‌خواهد آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس را با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ وایرلس باتری ارائه کند، با این حال هنوز مشخص نیست که آیا آیفون 6.1 اینچی اپل که ظاهرا از یک بدنه فلزی بهره می‌برد هم این فناوری را در خود دارد یا خیر و این که اگر جواب مثبت است، این محصول چگونه می‌خواهد این قابلیت را در اختیار کاربرانش بگذارد.

پردازشگر و حافظه داخلی

پردازشگر و حافظه داخلی

  • یک پردازشگر 7 نانومتری ای 12 (A12) ساخته شده توسط شرکت TSMC و یک حافظه داخلی 512 گیگابایتی از جمله آپشن‌های گوشی های آیفون 2018 اپل هستند!

انتظار داریم که گوشی های آیفون 2018 اپل با پردازشگرهای 7 نانومتری ای 12 وارد بازار شوند، زیرا گفته شده است که این فناوری از نیمه دوم سال میلادی آینده در اختیار اپل قرار می‌گیرد. در هر حال نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که تراشه ای 11 اپل هنوز هم به عنوان یک پردازشگر قدرتمند و سریع شناخته می‌شود. از این رو با توجه به اینکه سامسونگ می‌خواهد گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 خود را با پردازشگرهای 10 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 عرضه کند، این احتمال وجود دارد که سازنده آمریکایی بر روی مجهزتر کردن تراشه‌های سیلیکونی خود به سخت افزارهایی بهتر مثل مودم گیگابیت اینتل تمرکز کند.

از طرفی یک جریان نیز در زمینه ساخت تراشه‌های باریک‌تر شروع شده است. به این نحو که اپل به شرکت TSMC سفارش ساخت تعداد بیش از 100 میلیون تراشه 7 نانومتری را داده است. از این رو بعید نیست که گوشی ‌های آیفون 2018 سازنده مشهور آمریکایی با تراشه‌های 7 نانومتری ای 12 این سازنده وارد بازار شوند.

اپل علاقه زیادی به غافلگیر کردن طرفدارانش دارد اما احتمال این که غول کوپرتینو ظرفیت رم گوشی‌ های 2018 خود را تغییر دهد، کم است. با این حال منابع خبری گفته‌اند که اپل می‌خواهد یکی از جانشینان آیفون X را با یک حافظه داخلی 512 گیگابایتی وارد بازار کند. سامسونگ اخیرا از یک حافظه داخلی 512 گیگابایتی رونمایی کرده و گفته است که از این تراشه در ساخت گوشی های هوشمند خود استفاده می‌کند، با این حال نمی‌توان حدس زد که استفاده از این فناوری تا چه حدی می‌تواند قیمت گوشی های همراه را افزایش دهد.

دوربین

جزییات زیادی در مورد قابلیت‌های فیلم برداری و عکس برداری گوشی های آیفون 2018 وجود ندارد اما می‌توان انتظار داشت که اپل گوشی اقتصادی 2018 خود را با دوربین دوگانه آیفون 8 پلاس وارد بازار کند و مدل‌های آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس را به کیت دوگانه پایدارسازی بصری تصاویر موجود خود مجهز سازد و علاوه بر این، آن‌ها را با سنسورهای قدرتمندتر وارد بازار کند.

باتری

باتری

  • گوشی های آیفون 2018 با باتری‌های بزرگ‌تر ال شکل عرضه می‌شوند!

منابع خبری زیادی گفته‌اند که گوشی های جدید اپل با باتری‌های ال شکل وارد بازار می‌شوند. این باتری‌ها ظاهرا از دو قسمت تشکیل شده‌اند. گفته شده است که این باتری در ظاهر به شکل یک حرف ال انگلیسی برعکس طراحی شده است تا فضای کافی برای دیگر قطعات پیشرفته آیفون‌ های جدید باقی بماند. اپل در ساخت آیفون X هم از یک باتری ال شکل استفاده کرد و توانست از این طریق مدت زمان عملکرد این گوشی هوشمند را تا 30 درصد افزایش دهد.

یکی از منابع خبری گفته است که شرکت ال جی کم (LG Chem) در یکی از کارخانه‌هایش چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است تا باتری‌های مشابهی را در سال آینده وارد بازار کند. ظاهرا این سازنده مشهور کره‌ای در نظر دارد همه باتری‌های مورد نیاز گوشی های آیفون 9 را که قرار است در نیمه دوم سال آینده وارد بازار ‌شوند، تامین کند.

اپل به احتمال زیاد در این زمینه قدم‌های بزرگ‌تری را بر می‌دارد. مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر مشهور گوشی های آیفون گفته است که سازنده آمریکایی می‌خواهد جانشین آیفون X را با یک باتری 2900 یا 3000 میلی آمپر ساعتی ال شکل یکپارچه وارد بازار کند.

موسسه کی جی آی (KGI) گفته است که گوشی 6.5 اینچی 2018 اپل با یک باتری 3300 یا 3400 میلی آمپر ساعتی ال شکل و مدل 6.1 اینچی دارای نمایشگر ال سی دی با یک باتری 2850 یا 2950  میلی آمپر ساعتی مستطیل شکل وارد بازار می‌شود. استفاده از یک باتری مستطیل شکل در ساخت مدل 6.1 اینچی باعث می‌شود که سازنده مشهور آمریکایی بتواند تا حد امکان قیمت این گوشی هوشمند را کاهش دهد، مدت زمان عملکرد این محصول را بهبود بخشد و علاوه بر این انرژی لازم را برای عملکرد تراشه 7 نانومتری ای 12 این ماشین هوشمند نیز فراهم سازد.

قابلیت‌های اتصالی

قابلیت‌های اتصالی

  • آیفون‌ های 2018 به مودم گیگابیت ال تی ای مجهز هستند و با قابلیت پشتیبانی دو سیم‌کارت عرضه می‌شوند!

اپل در یک جنگ تمام عیار با کوالکام قرار گرفته است، از این رو سعی دارد که تا جای ممکن از محصولات این برند استفاده نکند. این سازنده به همین دلیل هم‌اکنون گوشی‌های خود را با مودم‌های اینتل که برای پشتیبانی شبکه‌های جی اس ام طراحی شده‌اند، عرضه می‌کند.

کوپرتینو آیفون X را در دو مدل با مودم‌های ایکس 16 ال تی ای کوالکام و XMM7480 اینتل عرضه کرد. این سازنده ظاهرا در ساختار برخی از مودم‌های کوالکام آیفون X (مدل‌های عرضه شده توسط شرکت‌های ورایزون و اسپرینت) تغییراتی را اعمال کرده بود تا بتواند قابلیت‌های اتصالی این محصولات را به اندازه قابلیت‌های اتصالی مدل‌هایی که با مودم‌های اینتل توسط شرکت‌های ای تی اند تی و تی موبایل عرضه شده بودند، کاهش دهد.

منابع خبری گفته‌اند که اپل اخیرا همکاری خود را با شرکت اینتل برای استفاده از مودم‌های ال تی ای گیگابیت و 5 جی در ساخت گوشی های آیفون 2018 خود شروع کرده است. گفته شده است که این سازنده می‌خواهد گوشی های جدید خود را با قابلیت پشتیبانی دو سیمکارت نیز عرضه کند. ظاهرا اپل می‌خواهد رابطه خود را با کوالکام به دلیل مشکلاتی که مطرح شد، قطع کند اما تا قبل از اینکه این تغییر رخ دهد بهتر است که شما مدل بین المللی گوشی آیفون X یا مدلی را که توسط شرکت ورایزون با مودم A1865 عرضه می‌شود، خریداری کنید.

بیشتر کشورها و شرکت‌های ارتباطی از شبکه‌های جی اس ام استفاده می‌کنند، به همین دلیل تعداد گوشی ‌های آیفون X دارای مودم‌های اینتل، بیشتر از مدل‌هایی است که به مودم‌های X16 مجهز شده‌اند. در کل می‌توان انتظار داشت که کوالکام تنها تا پایان سال میلادی جاری قطعات گوشی‌های آیفون را تامین کند.

قیمت

  • گوشی های آیفون 2018 با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. مدل پایه این محصولات 649 دلار قیمت دارد!

همان طور که گفته شد آیفون 9 یا همان 8 اس که به یک بدنه فلزی و نمایشگر 6.1 اینچی ال سی دی مجهز است، ارزان‌ترین آیفونی محسوب می‌شود که در سال آینده وارد بازار می‌گردد. مینگ چی کو گفته است که این مدل با قیمتی بین 649 تا 749 دلار وارد بازار می‌شود اما قیمت‌های مدل‌های ایکس اس و ایکس اس پلاس هنوز مشخص نیست. از آنجایی که قیمت قطعات به کار رفته در گوشی های 2017 اپل تا حد زیادی کاهش یافته است، این احتمال وجود دارد که اپل آیفون ایکس اس را با قیمت پایه 799 و مدل آیفون ایکس اس پلاس را که ظاهرا با نمایشگر 6.46 اینچی OLED عرضه می‌شود، با قیمت پایه 999 دلار عرضه کند.

انتظار می‌رود که به زودی اطلاعات بیشتری در مورد قیمت مدل‌هایی از آیفون که سال آینده با حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه می‌شوند، منتشر گردد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر