;
coinex

تعیین طول عمر باتری آیفون با محاسبه دقیق تعداد سیکل شارژ

طول عمر باتری آیفون
برای تعیین طول عمر باتری آیفون شرکت اپل، از سیکل باتری استفاده می‌کند. در این مقاله نحوه محاسبه دقیق سیکل باتری آیفون را خواهید آموخت.

با آپدیت iOS به ورژن 10.2.1، اپل به صورت کاملا روشنی در مدلهای آیفون 6 و قدیمی‌تر در صورتی‌که باتری گوشی تعویض نشده باشد، دچار کندی سرعت پردازنده می‌شود. آیفون 7 نیز با آی او اس 11.2 به همین مشکل دچار خواهد شد. در صورتیکه تمایل دارید به سرعت قبل بازگردید، باید باتری قدیمی گوشی را تعویض نمایید. این مقاله به شما کمک می‌کند، عمر دقیق باتری آیفون را پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:  چگونه بفهمیم که آیفون ۶s ما شامل طرح تعویض رایگان باتری توسط اپل می شود؟


هر باتری آیفون به طور معمول، به اندازه یک روز کامل شارژ را در خود نگه می‌دارد، اما به ندرت می‌توان برای بیش از یک روز، شارژ باتری گوشی را به تعویق انداخت. این مساله بدان معنی است که، مجبورید گوشی خود را در طول شب شارژ نمایید که این موضوع نیز عوارض خاص خود را برای باتری گوشی به همراه دارد.

از طرف دیگر، مثل بیشتر دستگاه‌های اپل، باتری آیفون‌ نیز از نوع لیتیوم-یون بوده که باعث می‌شود در طول زمان، ظرفیت ذخیره انرژی باتری کاهش پیدا کند.

با کاهشی که اخیرا در سرعت عملکرد سی پی یو، که به سلامت باتری ربط داده شده، گزارش شده است، ممکن است بخواهید در مورد جزییات باتری آیفون خود بیشتر بدانید، در این مقاله، نحوه انجام تخمین عمر باتری آیفون را به شما آموزش خواهیم داد.

عمر باتری، توسط سیکل شارژ اندازه گیری می‌شود. هر سیکل عبارت است از پر و خالی شدن شارژ کامل باتری، در نهایت طول عمر باتری هر دستگاه اپل، به اندازه تعداد سیکل‌های مصرفی محاسبه می‌شود. بنابرین با دانستن تعداد سیکل مصرفی می‌توان، برای تعیین طول عمر باتری آیفون از طریق آن اقدام کرد.


بیشتر بخوانید:  چند راهنمایی ساده برای شارژ سریع باتری آیفون


به بیان دیگر، هر سیکل به اندازه مجموع درصد شارژ مصرفی تا کامل شدن شارژ باتری محسوب می‌شود. اگر گوشی شما از شارژ کاملا تخلیه شده باشد و سپس تا شارژ کامل آن‌را به شارژر متصل کنید -100 درصد شدن شارژ گوشی- یک سیکل را گذرانده‌اید.

از طرف دیگر، اگر در یک روز، گوشی خود را به اندازه 55 درصد و در روز بعد، به اندازه 45 درصد شارژ کنید، در مجموع باتری خود را یک سیکل شارژ نموده‌اید.

اکنون که با مفهوم سیکل باتری آیفون آشنا شدید، نیاز دارید تا میزان سیکل مصرفی هر باتری از دستگاه‌های اپل را قبل از اینکه میزان ظرفیت نگه داری شارژ آن‌ها به طور ملموسی کاهش یابد، بدانید.

صفحه رسمی پشتیبانی از محصولات اپل، میزان طول عمر باتری دستگاه‌های اپل را به تفکیک بر اساس تعداد سیکل آورده که از این قرار است:

  • آیفون- 500 سیکل
  • اپل واچ- 1000 سیکل
  • آیپاد- 1000 سیکل
  • آیپد- 400 سیکل
  • مک بوک- 1000 سیکل

به طور معمول، این رقم معادل دو سال می‌شود؛ اما این رقم ممکن است با توجه به نحوه و میزان مصرف شما تغییر نماید. برای درک بهتری از ارقام ارائه شده باید بدانید، زمانی که به تعداد سیکل ذکر شده رسیدید، رسما باتری لیتیوم-یون شما به اندازه، 80 درصد ظرفیت گذشته، توان نگه داری شارژ را در خود خواهد داشت.

بر این اساس، شما برای تخمین عمر باتری آیفون خود نیازمند دانستن تعداد سیکل مصرفی هستید. اپل دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که نشان‌ دهنده‌ی تعداد سیکل باتری هستند را در اپ استور مسدود کرده‌ است. بنابراین برای محاسبه تعداد سیکل مصرفی باتری آیفون باید از لایتینگ کابل و کامپیوتر استفاده کنید. از این طریق به راحتی تعیین طول عمر باتری گوشی آیفون شما انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:  چند ترفند برای افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری گوشی آیفون و دیگر دستگاه های اپل


هرچند ممکن است راهکارهای دیگری نیز وجود داشته باشد، ما از آی بک آپ بات، که یک اپلیکیشن قابل استفاده در ویندوز و مک، به همراه ورژن رایگان هفت روزه است، استفاده می‌کنیم –درصورتی که بخواهید مدت زمان بیشتری از این اپلیکیشن استفاده کنید، باید لیسانس آن‌را خریداری کنید-

در ادامه آموزش محاسبه تعداد سیکل مصرفی آیفون، نحوه انجام تنظیمات و استفاده از این اپلیکیشن را در اختیار شما قرار خواهیم داد. از طریق این نرم افزار قادر خواهید بود، نسبت به تعیین طول عمر باتری آیفون خود اقدام نمایید.

1. به وب سایت آی کپی بات مراجعه کرده و تب دانلود را انتخاب کنید. در مرحله بعدی، نوع دستگاه خود -ویندوز یا مک- را انتخاب کرده، نرم افزار را نصب کنید.

تعداد سیکل باتری

2. آیفون خود را از طریق کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل کرده، نرم افزار آی بک آپ بات را اجرا کرده و در نهایت، بر روی نام دستگاه خود کلیک کنید.

میزان طول عمر باتری

3. بر روی تب اطلاعات بیشتر (More Information) کلیک کنید.

محاسبه دقیق سیکل باتری آیفون

4. در صفحه‌ای که برای شما باز خواهد شد، تعداد سیکل محاسبه شده را مشاهده خواهید نمود.

تخمین عمر باتری آیفون

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر