;
coinex

بررسی سامسونگ گلکسی ای 8 مدل 2018 ؛ بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ

 

سامسونگ به تازگی گوشی‌های میان‌رده جدیدی را رونمایی کرد. این مدل‌ها که بهترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شوند با نام گلکسی ای 8 (Samsung Galaxy A8) و گلکسی ای 8 پلاس (+Galaxy A8) معرفی شدند. در این مطلب به بررسی گلکسی ای 8 مدل 2018 پرداخته‌ایم.

بررسی گلکسی ای 8 مدل 2018

دیگر زمانی برای صبر کردن و انتظار کشیدن باقی نمانده است، زیرا سامسونگ می‌خواهد گوشی های گلکسی ای 8 مدل 2018 و گلکسی ای 8 پلاس 2018 خود را به عنوان جایگزین مدل‌های گلکسی ای 5 و گلکسی ای 7 وارد بازار کند و به نظر می‌رسد که تصمیم عاقلانه‌ای هم گرفته است.

سازنده محبوب کره‌ای این روش نام گذاری را بر مبنای گوشی پرچمدار 2017 خود، گلکسی اس 8، انتخاب کرده است. سامسونگ، این گوشی زیبا را در دو مدل گلکسی S8 و گلکسی +S8 وارد بازار کرد و تصمیم گرفته است که دو گوشی میان رده جدید خود را نیز با روش نامگذاری مشابهی به صورت گلکسی A8 و گلکسی +A8 وارد بازار کند.

بررسی سامسونگ گلکسی ای 8 مدل 2018 ؛ بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ

همان طور که می‌دانید کلمه پلاس در این روش نام گذاری معرف اندازه بزرگ‌تر یک محصول است و از این رو می‌توان گفت که گلکسی ای 8 پلاس مانند گلکسی اس 8 پلاس که مدل بزرگ‌تر گلکسی اس 8 استاندارد بود، برادر بزرگ‌تر گلکسی ای 8 محسوب می‌شود.

حال این سوال مطرح می‌شود که گوشی میان رده جدید سامسونگ چه مشخصات و قابلیت‌هایی دارد؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم که با ارائه یک بررسی جامع درباره گلکسی A8 2018 به این سوال پاسخ دهیم. با تکراتو همراه باشید.

سامسونگ گلکسی ای 8 2018 به یک نمایشگر با نسبت تصویر 18.5 به 9 مجهز شده است تا بتواند در مقایسه با سایر گوشی‌های میان رده موجود در بازار توجه تعداد بیشتری از کاربران را به خود جلب کند. این دستگاه همچنین به یک پردازشگر جدید هشت هسته‌ای مجهز شده و از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ در ساخت گلکسی A8 2018 از دوربین دوگانه هم استفاده کرده است، اما نکته‌ای وجود دارد که باید نسبت به آن مطلع باشید. این ساختار نه در قالب دوربین اصلی بلکه به عنوان دوربین سلفی این گوشی هوشمند در اختیار شما گذاشته می‌شود.

گلکسی ای 8 مدل 2018 به یک اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی نیز مجهز شده است. این قابلیت امنیتی در زیر سنسور دوربین اصلی قرار گرفته تا کاربر دسترسی ساده‌تری به آن داشته باشد. گوشی میان رده جدید سامسونگ چند ویژگی برتر دیگر را نیز از مدل‌های پرچمدار سازنده مشهور کره‌ای به ارث برده است.

این گوشی زیبا هم اکنون می‌تواند شاخص مقاومتی IP68 را در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک در کنار یک پورت کارت حافظه میکرو SD در اختیار شما بگذارد. این دومین سالی است که محصولات سری A سازنده کره‌ای به این پورت محبوب مجهز می‌شوند.

گلکسی ای 8 2018 قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay) را نیز در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید خرید‌های خود را راحت‌تر انجام دهید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ای 8 2018

  • بدنه: قاب آلومینیومی با شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک و پوشش شیشه‌ای جلویی و پشتی
  • نمایشگر:6 اینچی سوپر AMOLED از نوع اینفینیتی دیسپلی (Infinity display) با رزولوشن فول اچ دی پلاس 2220 در 1080 پیکسلی، نسبت تصویر 18.5 به 9، تراکم تصویر 441ppi و قابلیت پشتیبانی فناوری نمایشگر همیشه روشن (Always On)
  • دوربین اصلی: 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و قابلیت پشتیبانی فوکوس خودکار تشخیص حالت و فیلم برداری 1080 پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: دوگانه 16 و 8 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.9 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های فوکوس ثابت، فوکوس انتخابی (حالت عکس برداری پرتره) و فیلم برداری 1080 پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل و رابط کاربری: اندروید 7.1.1 نوقا به همراه رابط کاربری قابل تنظیم سامسونگ اکسپرینس 8.5 (Samsung Experience 8.5)
  • پردازشگر: اگزینوس 7885 با دو هسته 2GHz کورتکس A73 برای انجام کارهای سنگین و شش هسته 1.6GHz کورتکس A53 برای انجام کارهای سبک
  • واحد پردازش گرافیکی: مالی – جی 71
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 و 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
  • باتری: 3000 میلی‌آمپر ساعت لیتیوم – پلیمر قابل تعویض با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
  • قابلیت‌های اتصالی: LTE Cat. 11 (سرعت دانلود 600 مگابایت)، نسخه دوم پورت یو اس بی نوع سی، وای فای a/b/g/n/ac، جی پی اس، گلوناس (GLONASS)، بیدو (Beidou)، بلوتوث 5، NFC و MST
  • تعداد سیمکارت قابل پشتیبانی: 2 عدد
  • سایر مشخصات: اسکنر اثر انگشت عقب، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکر جانبی، قابلیت پرداخت آنلاین سامسونگ پی و توانایی پشتیبانی هدست گیر وی آر

گلکسی ای 8 مدل 2018 علی‌رغم این که سیستم عامل اندروید اوریو از چند ماه پیش وارد میدان شده است، سیستم عامل اندروید نوقا را در اختیار دارد. البته باید در نظر داشت که گوشی‌های سری A این شرکت هرگز جدیدترین سیستم عامل را بر روی خود نداشته‌اند.

در این میان همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که گوشی پرچمدار گلکسی اس 8 سامسونگ نیز هنوز به طور رسمی بروزرسانی نرم افزاری سیستم عامل اندروید 8 اوریو را دریافت نکرده است به همین دلیل چندان منطقی نیست که گوشی میان رده جدید سامسونگ در این زمینه از گوشی پرچمدار این برند پیشی بگیرد.

در واقع می‌توان گفت که نداشتن یک سیستم عامل کاملا جدید تقریبا تنها نقطه ضعف سامسونگ گلکسی ای 8 2018 است؛ هرچند که این محدودیت هم در آینده‌ای نزدیک برطرف می‌شود. از نظر ظاهری نیز، حداقل در نگاه اول، به سختی می‌توان گفت که گلکسی A8 سامسونگ عیب و نقصی دارد مگر که بخواهید بررسی بسیار دقیقی را بر روی این محصول انجام دهید به بهانه این که عیبی را در طراحی و ظاهر آن پیدا کنید.

در این مطلب سعی شده که یک دیدگاه متعادل برای بررسی کردن گلکسی ای 8 2018 دنبال شود. برای شروع از ظاهر و طراحی این گوشی هوشمند شروع می‌کنیم.

طراحی

می‌توان گفت که سامسونگ در جایگذاری اسکنر اثر انگشت در گوشی جدیدش، مکان درستی را انتخاب کرده است. این سازنده، سنسور اسکنر انگشت را در گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 در مکان‌های غیرمعقولی گذاشت و به همین دلیل از طرف تعداد زیادی از کاربران و منتقدان مورد انتقاد گرفت. لک شدن لنز دوربین توسط انگشت کاربر به دلیل موقعیت نامناسب حسگر اثر انگشت، دلیل این اتقادها بود.

سامسونگ به همین دلیل در ساخت گوشی میان رده جدیدش این سخت افزار امنیتی را در قسمت مرکزی پنل پشتی و درست در زیر سنسور دوربین قرار داده است تا بتواند کارایی بهتری را ارائه کند. این همان جایی است که این کمپانی کره‌ای احتمالا برای اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 9 نیز در نظر گرفته است.

بررسی گلکسی ای 8 2018 سامسونگ

اسکنر اثر انگشت گلکسی A8 مدل 2018 عملکرد سریعی دارد. سامسونگ روند تنظیم کردن این اسکنر را کمی طولانی و با چند نوع الگوبرداری از اثر انگشت کاربر همراه کرده تا مطمئن شود که این فناوری امنیتی می‌تواند به کمک بخش‌ها و زوایای مختلف انگشت کاربر، قفل این گوشی اندرویدی را باز کند.


بیشتر بخوانید:  آموزش باز کردن قفل گوشی اندروید با روش‌های مختلف


گلکسی ای 8 2018 یکی از موبایل خاص و در واقع بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ است. این گوشی هوشمند یک قاب آلومینیومی را در یک کاور شیشه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. سازنده کره‌ای در ساخت گوشی‌های سری گلکسی ای 2018 خود از نمایشگرهای دارای نسبت تصویر 18.5 به 9 استفاده کرده است؛ اما مشخصه‌ای که در این رابطه کمی دلسرد کننده دیده می‌شود، این است که این نمایشگر برخلاف پنل  گلکسی اس 8 که تصاویر را با رزولوشن تصویر 1440p نشان می ‌هد، محتویات مختلف را با رزولوشن 1080p ارائه می‌کند.

سامسونگ در ساخت گلکسی ای 8 مدل 2018 استاندارد خود از یک نمایشگر 5.6 اینچی استفاده کرده است. این گوشی هوشمند تنها 0.2 اینچ کوچک‌تر از مدل پرچمدار گلکسی اس 8 است و این در حالیست که برادر بزرگ‌تر آن، گلکسی ای 8 پلاس 2018، به یک نمایشگر 6 اینچی مجهز شده شده است.

نکته جالبی که باید مد نظر قرار گیرد این است که گلکسی ای 8 از نظر اندازه نمایشگر، کوچک‌تر از گلکسی اس 8 است؛ اما از نظر اندازه فیزیکی ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با این گوشی هوشمند دارد. این گوشی میان‌رده جدید در مقایسه با گلکسی اس 8 در حدود 1 میلی‌متر بلندتر، 2.5 میلی‌متر عریض‌تر و کمی ضخیم‌تر است.

گلکسی A8 اندازه بزرگی دارد، اما این مشخصه را به گونه‌ای زیبا و خوشایند ارائه می‌کند. نمی‌توان از نظر ابعاد گفت که این محصول یک گوشی ناموزون است. اما اگر گمان می‌کنید که این گوشی هوشمند از مدل پرچمدار S8 کوچک‌تر است و می‌خواهید آن را به جای گلکسی اس 8 انتخاب کنید، باید در تصمیم خود تجدید نظر نمایید.

این وضعیت از نظر وزنی هم در مورد این دستگاه صدق می‌کند، زیرا گلکسی A8 سامسونگ با وزنی معادل 172 گرم، 17 گرم از اس 8 سنگین‌تر و 1 گرم از اس 8 پلاس سبک‌تر است؛ هرچند که مدل گلکسی ای 8 پلاس از این نظر در حد و اندازه گلکسی نوت 8 قرار می‌گیرید.

در واقع از نظر ابعاد و وزن می‌توان گفت که گلکسی اس 8 هنوز هم بهترین گوشی سامسونگ محسوب می‌شود.

بررسی گلکسی ای 8 2018 سامسونگ

سامسونگ برای این که محصولات خود را با زیبایی و هماهنگی مطلوبی ارائه کند، نمایشگر گلکسی ای 8 را نیز با لبه‌های منحنی شکل ساخته است. این سبک طراحی باعث شده است که گوشی میان رده جدید سازنده کره‌ای مقاوم‌تر و برجسته‌تر نیز جلوه کند. پ

پنل گلکسی ای 8 از نوع سوپر AMOLED است. این پنل رزولوشن خوبی را ارائه می‌کند، اما با این حال شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات نمایشگر این مشخصه را روی حد مورد نظر خود قرار دهید.

سامسونگ سخت افزارهای متعددی را در حاشیه بالایی نمایشگر گلکسی A8 2018 قرار داده است. یک دوربین دوگانه با سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی، بلندگو، سنسور مجاورت و لامپ اعلان LED از جمله قطعاتی هستند که در این قسمت گذاشته شده‌اند.

کمپانی کره‌ای از سال پیش گوشی‌های سری گلکسی A خود را با شاخص مقاومتی IP68 وارد بازار کرد. این سازنده گوشی گلکسی ای 8 2018 خود را نیز به این مشخصه مجهز کرده است. ویژگی محبوب دیگری که در این گوشی هوشمند دو سیمکارته وجود دارد، توانایی این محصول در پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD است که آن را قادر می‌سازد تا با بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار به خوبی رقابت کند.

بررسی گلکسی ای 8 2018 سامسونگ

گوشی‌های سری گلکسی ای 2018 و 2017 از جهات دیگری نیز به یکدیگر شبیه هستند، مکان قرار گیری اسپیکر، یکی از این ویژگی‌هاست. سامسونگ سال گذشته این سخت افزار را در دیواره جانبی سمت راست گوشی‌های سری A خود قرار داد. این سبک طراحی ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسید، اما بعد از اعمال شدن در گوشی‌های سری گلکسی جی (J) برای منتقدان درک پذیرتر شد.

سازنده کره‌ای در گلکسی ای 8 2018 هم همین روال را دنبال کرده و اسپیکر را در دیواره جانبی سمت راست و در بالای کلید پاور گوشی قرار داده است. سامسونگ در گلکسی میان رده جدیدش از اسپیکر استریو استفاده نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که در گلکسی اس 9 خود از آن بهره بگیرد.

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل و رابط کاربری

گلکسی A8 مدل 2018 سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا را اجرا کرده، اما به‌روزرسانی نرم افزاری اندروید اوریو را نیز به زودی دریافت می‌کند. این گوشی هوشمند به نسخه 8.5 رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس مجهز شده و از این رو همان فضای استفاده گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8 و گلکسی جی 7 مدل 2017 را در اختیار شما می‌گذارد.

به همین دلیل می‌توان گفت که در گلکسی ای 8، هم همان ترکیب رنگی و خطی به کار رفته در تم اصلی گلکسی اس 8 را در منوهای مختلف و همچنین بخش تنظیمات مشاهده می‌کنید. در مجموع هیچ تفاوتی بین رابط کاربری گوشی‌هایی که اخیرا توسط سامسونگ عرضه شده است، وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی ای 8 2018 در تست‌های بنچمارک

تست‌های بنچمارک

در گلکسی ای 8 مدل 2018، تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ قدرتنمایی می‌کند. این تراشه هنوز توسط سامسونگ و لیست‌های مشخصاتی به صورت رسمی معرفی نشده است، اما گزارشات منتشر شده از نتایج تست‌های بنچمارک، قدرت آن را تایید می‌کنند.

آنچه که در مورد این پردازشگر توجه همه را به خود جلب کرده ساختار منحصر بفرد آن است که تا به حال در هیچ تراشه دیگری دیده نشده است. این سخت افزار دو هسته 2.2GHz کورتکس A73 را در کنار شش هسته 1.6GHz کورتکس A53 در اختیار شما می‌گذارد.

میان رده جدید سامسونگ به کمک این تراشه نتایج زیر را در تست‌های بنچمارک کسب کرده است. در نظر داشته باشید که امکان تغییر کردن این نتایج نیز وجود دارد.

گیک‌بنچ 4.1 (چند هسته‌ای)
تست‌های بنچمارک

 

گیک‌بنچ 4.1 (تک هسته‌ای)
تست‌های بنچمارک

 

انتوتو 6

تست‌های بنچمارک 

دوربین و کیفیت تصویربرداری

دوربین

گلکسی A8 سامسونگ به یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.7 مجهز شده است. این دوربین از نظر رزولوشن تصویر با دوربین گوشی‌های سری گلکسی ای 2017 سازنده کره‌ای برابری می‌کند، اما لنزهای روشن‌تری را در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین اصلی گلکسی A8 مدل 2018 به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده و توسط یک فلاش LED و سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.9 و قابلیت فوکوس ثابت پشتیبانی می‌شود.

دوربین

دو تصویر زیر تا حدی کیفیت عکسبرداری دوربین سلفی این گوشی میان رده زیبا را نشان می‌دهند.

گوشی‌های جدید سری گلکسی A که به عنوان پلی بین گوشی‌های میان رده و گوشی‌های پرچمدار سازنده مشهور کره‌ای شناخته می‌شوند، به آنچه که زمانی به عنوان معیار ساخت یک گوشی پرچمدار در نظر گرفته می‌شد، نزدیک‌تر شده‌اند.

سامسونگ اخیرا یک روند محافظه کارانه را در پیش گرفته تا بتواند فضای بهتری را برای افزایش محبوبیت گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 خود ایجاد کند، با این حال می‌توان گفت که گلکسی ای 8 2018 این کمپانی توانایی‌های شبیه به توانایی‌های گلکسی اس 8 را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار شما می‌گذارد.

گلکسی ای 8 هنوز هم راهی طولانی را پیش روی خود دارد، زیرا باید ثابت کند که از نظر عملکرد باتری و دوربین اصلی هم می‌تواند یک معیار تعیین کننده برای سایر گوشی‌های میان رده بازار باشد. با این حال آمار و ارقام تئوری ارائه شده از این گوشی هوشمند راندمان خوبی را نیز در این دو زمینه نشان می‌دهند.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر