;
coinex

به نظر شما، ایران در سال ۱۴۰۴ چه تکنولوژی‌هایی دارد؟

به نظر شما، ایران در سال ۱۴۰۴ چه تکنولوژی‌هایی دارد؟

دوست دارید کدام یک از مسئله های ایران ۱۴۰۴ با هوش مصنوعی حل شده باشد؟ چه کاربردهایی برای انرژی پاک در ایران ۱۴۰۴ می‌بینید؟ و همچنین به نظر شما در تولید تکنولوژی های پایه مثل نیمه‌رساناها چقدر توانمند شده باشیم، مناسب است؟

پاسخ این سوال‌ها، تا حد زیادی به قدم‌هایی که اکنون برمی‌داریم بستگی دارد و چه بهتر که این قدم‌ها را با هم برداریم.

کافی است کمی به روند تکنولوژی در کشورهای مختلف دقت کنید. متوجه می‌شوید که مردم یا در واقع جامعه و اجتماع در روند تغییرات به وجود آمده در پیشرفت تکنولوژی نقشی اساسی بازی کردند.

مثلا بیایم به ژاپن در زمینه زلزله نگاه کنیم: تعداد زلزله‌های بزرگ ژاپن کم نبوده. خیلی‌ها ممکن است همین محدودیت را دلیل استحکام سازه‌های شهری این کشور بدانند. ولی چند کشور زلزله‌خیز دیگر سراغ داریم که تکنولوژی ساخت چنین سازه‌های مستحکمی را به دست آوردند؟ و همچنین چند کشور دیگر را می‌شناسید که محدودیتی مثل زلزله، به جای خسارت و عقب انداختن آن کشور، باعث رشد تکنولوژیکش شده باشد؟

چرا ژاپن می‌تواند و ما هنوز نتونسته‌ایم؟

و مهم‌تر از آن: سهم و نقش من در پیشرفت تکنولوژیک ایران چیست؟

راجع به مسئله‌های دنیای اطرافتان گفتگو کنید!

اگر با دقت به اطرافتان نگاه کنید، در کنار خوبی‌هایش، بسیاری از مشکلات ریز و درشت می‌بینید؛ از بخار روی شیشه‌ی عینک گرفته تا مشکلات مربوط به حفظ محیط زیست و کمبود آب و … . اگر آدم سربه زیری باشید(!)، از کنار این مسائل به راحتی رد می‌شوید و به قولی، “عین خیالتان هم نیست”!؛ اما اگر آدم تیزبین و کنجکاوی باشید، در کنار هر کدام از این مسائل یک “چرا”ی بزرگ می‌گذارید!

و اینجاست که داستان پادپُرس شروع می‌شود.

اگه تیزبین هستید، باید بگوییم “دمت گرم”! دنبال خودِ خودت می‌گشتیم. ما هم مثل تو، دغدغه‌مندیم و بخاطر همین «چراها» دور هم جمع شده‌ایم.

در پادپُرس دور همیم تا سوالاتمان را با هم در میان بگذاریم و مشکل‌ها را به مساله تبدیل کنیم.

در استارتاپ جوان پادپُرس، همه باور داریم با همفکری و هم‌افزایی درباره‌ی مساله‌های مهم، سریع‌تر می‌توانیم به راهکارهای موثر برسیم. برای همین، بستر نوآوری جمعی پادپُرس را آماده کردیم.

میزگرد مجازی برای درک بهتر مسائل

هر از چند گاهی هم در یک میزگرد مجازی به اسم نُوآ، روی بعضی از سوالات متمرکز می‌شویم و دنبال راه حل آن‌ها می‌گردیم.

و این بار در هشتمین میزگرد مجازی، یعنی نُوآ۰۰۸، موضوع «وضعیت تکنولوژی در ایران» را انتخاب کردیم و می‌خواهیم درباره‌ی وضعیت تکنولوژی در ایران با هم گپ بزنیم، سوال بپرسیم، تجربه بگذاریم، دانشمان را بروز بدهیم، از مشاهداتمان بگوییم، وضعیت الان تکنولوژی را در ایران نقد کنیم و برای داشتن یک وضعیت بهتر ایده‌پردازی کنیم.

از شما دعوت می‌کنیم تا همین الان به بستر نوآوری جمعی پادپُرس سر بزنی و دانش و تجربه‌ت را به شکل پرسش، نظر، نقد یا ایده با بقیه به اشتراک بذاری. با این کار، کمکمان می‌کنید، بانکی از محتوای خوب فارسی برگرفته از دانش و تجربه‌ همه‌مان ایجاد کنیم.

از شما دعوت می‌کنیم تا همین الان به بستر نوآوری جمعی پادپُرس سر بزنی و دانش و تجربه‌ت را به شکل پرسش، نظر، نقد یا ایده با بقیه به اشتراک بذاری. با این کار، کمکمان می‌کنید، بانکی از محتوای خوب فارسی برگرفته از دانش و تجربه‌ همه‌مان ایجاد کنیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر