coinex
otetmarket
propification.com

اغتشاشات باعث افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی شد!

اغتشاشات باعث افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی شد!

در این چند روز به دلیل به وجود آمدن اوضاع آشفته در نقاط مختلف کشور، شاهد اختلال در دسترسی به اینترنت و در ادامه فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام بودیم. این اتفاقات اخیر باعث افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی شد.

به دنبال بروز این اتفاقات در نقاط مختلف کشور به دلیل مسائل امنیتی تصمیم گرفته شد تا ابتدا دسترسی به اینترنت امکان پذیر نباشد و در ادامه با رفع مشکل اینترنت، اینستاگرام و تلگرام فیلتر شدند.

با ورود دو اپلیکیشن تلگرام و اینستاگرام به کشور تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی به راه افتاده بود و خرید و فروش‌های اینترنتی از طریق این دو شبکه اجتماعی رونق گرفته بود. اما اکنون که چند روز از فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام می‌گذرد، بازار کسب و کارهای اینتنتی به شدت افت کرده است.

بسیاری از افراد نگران فیلتر دائمی این دو شبکه اجتماعی و از دست دادن کسب وکار خود هستند. براساس آمار مربوطه هزارها کسب و کار اینترنتی از طریق تلگرام و اینستاگرام راه اندازی شده بودند که اکنون با فیلتر شدن این دو شبکه اجتماعی در مرز نابودی هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری فارس، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اعلام نموده است که به دلیل اتفاقات این چند روز اخیر، فروش کسب و کارهای اینترنتی به شدت افت کرده است و تمامی کسب و کارهای تلگرام واینستاگرام نیز صد در صد دچار ضرر شده‌اند.

رضا الفت‌نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در مورد شرایط به وجود آمده برای کسب و کارهای اینترنتی اعلام نمود که افرادی اغتشاش می‌کنند و نتیجه آن بر سر کارآفرینان و افرادی آوار می‌شود که در حال کار کردن و پرداخت هزینه ومالیات هستند.

وی اعلام نمود که شرایط به وجود آمده باعث شده تا وضعیت فروش کسب و کارهای اینترنتی به شدت افت کند و همچنین باعث شده تا بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و کمپین‌های از پیش تعیین‌شده تحت تأثیر این امر قرار گیرند.

تاثیر اتفاقات این چند روز بر کسب و کارهای اینترنتی

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اعلام نمود که هم کسب و کارهای اینترنتی دچار مشکل شده‌اند و هم سایر کسب و کارها. وی ادامه داد که تاثیر این امر بر کسب و کارهای اینترنتی بیشتر بوده زیرا عدم دسترسی به اینترنت یا فیلتر شدن شبکه های اجتماعی به این امر دامن زده است. وی ادامه داد که ارائه کنندگان کالا و خدمات متضرر شده‌اند و بازار در کل تنزل کرده است.

به گفته وی کسب و کارهای اینترنتی که در تلگرام و اینستاگرام شکل گرفته‌اند سال‌ها برای آن زحمت کشیده و برای آن تبلیغ کرده‌اند و سعی داشته‌اند تا تجارتی برای خود در این بستر داشته باشند که با این اتفاقات صد در صد دچار ضرر شده‌اند. وی ادامه داد که بسیاری از مردم عادت به استفاده از فیلترشکن ندارند و استفاده از آن هم صحیح نیست.

لزوم توجه کسب و کارهای اینترنتی به بستر داخلی

رضا الفت‌نسب از اینکه این اتفاقات حل شوند اظهار امیدواری نمود و ادامه داد که این اتفاق باعث شد تا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به بسترهای داخلی نیز توجه داشته باشند.

وی در ادامه به استفاده از پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و اعلام نمود که برخی از آنها سرویس‌های متفاوتی را نیز ارائه می‌کنند که استفاده از آنها می‌تواند مناسب باشد. وی به سرویس پرداخت اشاره کرد که در حال راه‌اندازی روی بعضی از پیام رسان‌های داخلی است.

الفت نسب تاکید نمود که بهتر است صاحبان کسب وکارها به طور همزمان روی پیام رسان‌های داخلی نیز فعالیت داشته باشند تا در صورتی که مشکلی به وجود آمد هر چند موقتی یا دائمی، بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی در ادامه اعلام نمود که باید به پیشرفت و توسعه پیام رسان‌های داخلی نیز کمک کرد تا آنها هم بتوانند به درستی و خوبی پیشرفت کنند و کسب و کارهای اینترنتی نیز بتوانند در آنها رونق یابند.

کند شدن برخی سرویس‌های داخلی علیرغم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات

الفت نسب در ادامه صحبت‌های خود در مورد افت بازار کسب و کارهای اینترنتی اعلام نمود که چون انتظار می‌رفت شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده باشد نباید این اختلال اتفاق می‌افتاد. وی همچنین به فروش سایت‌های اینترنتی بلیت اشاره کرد که در این چند روز به دلیل افت سرعت اینترنت آنها نیز افت فروش داشته‌اند.

وی ادامه داد که اخباری در مورد راه اندازی فازهای متعدد شبکه ملی اطلاعات و بحث‌های تخصصی متعدد آن منتشر شده است و اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که هنوز موضوعاتی مرتبط با این شبکه مطرح نشده باشد و شبکه نیز کامل اجرا نشده باشد. وی اعلام نمود که آیا اگر اکنون شبکه ملی اطلاعات هم راه اندازی شده بود این اختلالات در آن اتفاق می‌افتاد؟

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در ادامه اعلام نمود که امیدوار است این اتفاق درسی برای مسئولان باشد تا  اجرای شبکه ملی اطلاعات را براساس احکام متعدد حکومتی و دستورات رهبری تسریع نمایند. به گفته وی اگر شبکه ملی اطلاعات اکنون راه اندازی شده بود سرعت اینترنت بسیار بالاتر می‌بود و در صورت بروز اختلال نیز، این شبکه از اختلال‌ها مصون بود.

.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر